Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
Lp.Mene pa zanima kako deluje brezplatinski vžig oziroma na kakšen princip delovanja kje dobiva impulze ter kje prekine iskro,ker nima ne kondezatorja ali platin . Po mojem mnejnu je kondezator intergrean v špuli samo kak pa prekine iskro tega pa nerazumem.
Hvala za odgovore.
Hvala za odgovore.
Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
kolk si star ? poiš mal na netu.....
- Pata
- moped
- Prispevkov: 2043
- Pridružen: To Feb 01, 2011 3:16 pm
- Kraj: Slap - (Okolica Vipave) - Primorska
- Kontakt:
Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
Vsi so vedeli da je to nemogoče.Potem pa je prišel negdo,ki tega ni vedel in uspelo mu je!
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
18 ... sem dal vže veliko mašinc od tomosa čez samo sedaj me pa zanima kako to deluje.. hehepusta93 napisal/-a:kolk si star ? poiš mal na netu.....
- sinko.dejan
- predelana mašina
- Prispevkov: 1620
- Pridružen: So Dec 11, 2010 4:42 pm
- Kraj: Šentjernej
Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
Nevem zakaj tukaj mešaš kondenzator ki nima nobene veze z prekinjanjem.... Kondenzator je pri platinskih elektrikah zato da preprečuje iskrenje med platinami!
Motor ---> moja DRUGA ljubezen...
Garaža --- > moj dom...
Adrenalinska vožnja ---> moje življenje...
bencin -------->moja KRI
Garaža --- > moj dom...
Adrenalinska vožnja ---> moje življenje...
bencin -------->moja KRI
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5235
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
Capacitor discharge ignition oz. CDIsinko.dejan napisal/-a:Nevem zakaj tukaj mešaš kondenzator ki nima nobene veze z prekinjanjem.... Kondenzator je pri platinskih elektrikah zato da preprečuje iskrenje med platinami!
capacitor je kondenzator in ta se nahaja v "vžigalni tuljavi"
- Pata
- moped
- Prispevkov: 2043
- Pridružen: To Feb 01, 2011 3:16 pm
- Kraj: Slap - (Okolica Vipave) - Primorska
- Kontakt:
Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
Ja cdi naj bi bili bt-jov in e90 torej po kmečko povedano tisti k majo 3+ drate na "CDI" oz. tuljavo... tisti od atx-a ipd... k gre na tuljavo samo črn kabel se mi zdi da je IDI (Inductive discharge...) Ne bom pa trdil da je.
Vsi so vedeli da je to nemogoče.Potem pa je prišel negdo,ki tega ni vedel in uspelo mu je!
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5235
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
enkrat je en tle na forumu lepo razložu kako je s tem in se mi zdi da sta obe elektriki CDI le da ima od BT in e90 in zdej tud novejši tomosi pick-up senzorPata napisal/-a:Ja cdi naj bi bili bt-jov in e90 torej po kmečko povedano tisti k majo 3+ drate na "CDI" oz. tuljavo... tisti od atx-a ipd... k gre na tuljavo samo črn kabel se mi zdi da je IDI (Inductive discharge...) Ne bom pa trdil da je.
- Pata
- moped
- Prispevkov: 2043
- Pridružen: To Feb 01, 2011 3:16 pm
- Kraj: Slap - (Okolica Vipave) - Primorska
- Kontakt:
Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
Tiste brezplatinske k nimajo usaj 3 kable na zunanjo tuljavo gvišno niso cdi...
Vsi so vedeli da je to nemogoče.Potem pa je prišel negdo,ki tega ni vedel in uspelo mu je!
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5235
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig
kondenzator je v tuljavi torej so kapacitivniPata napisal/-a:Tiste brezplatinske k nimajo usaj 3 kable na zunanjo tuljavo gvišno niso cdi...
in če primjrjam A35 12V 80w od starejših (tej brez pick up senzorja, tako ku ima tud atx) in tanov flexer k ima isto 12V 80w
s tem da ima ducati tuljavo. je navitje komplet enako edina razlika je v tem da ima novejše drugačn magnet in zunanji pick up senzor. Bi mogu še upornost navitji zmjrit če so enaka.
Edit: to je citirano iz tle na forumu viewtopic.php?f=14&t=3084&p=47047&hilit ... CDI#p47047
neo napisal/-a: Torej, vžigalni sistemi se lahko delijo po "shranjevanju vžigalne energije" na:
- induktivne sisteme (tuljava)
- kapacitivne sisteme (kondenzator)
- drugo, npr. piezo-elektronske vžige
Tomosovi, novi vžigalni sistemi spadajo v skupino kapacitivnih vžigov, zato tudi CDI (Capacitor Discharge Ignition), o tem je že tudi nekaj napisal kolega "007". Ker govorimo o magnetnem CDI vžigu, je za polnjenje kondenzatorja potrebna polnilna tuljava (ta je ena izmed tistih 4-ih tuljav pri teh novih vžigih). Pri delujočem motorju je graf polnilne tuljave podoben sinusni krivulji (kasneje razložim zakaj je to pomembno). Torej, tuljavo potrebujemo zato, da nam "napolni" kondenzator, ki pa se nahaja v zunanji enoti, ali po domače/Tomosovo povedano "elektroniki".
1. Napajalna tuljava ima pri vžigih s pick up senzorjem samo eno nalogo, in sicer da napolni kondenzator (pozitivni del "sinusne" krivulje), saj drugo nalogo prevzame senzor (pick up), in sicer določanje pozicije glavne gredi, oz. položaj bata.
2. Pri različici vžiga brez pick-up senzorja, pa ima napajalna tuljava dve funkciji, in sicer, polnitev kondenzatorja (pozitivni del "sinusne" krivulje), kar je identično kot pri prejšnjem ter dajanje signala o poziciji glavne gredi oz. o položaju bata (negativni del "sinusne" krivulje)
1. Ker se nahaja pri 1. različici senzor zunaj osnovne plošče ter je fiksno pritrjen na levo ohišje motorja, predvžiga nastavljati pri tej različici ni mogoče. Z nastavitvijo osnovne plošče iz I. črtice na II. črtico spreminjamo energijo vžiga, predvžiga pa nikakor ne.
2. Pri tej različici (brez pick up senzorja) se z obračanjem osnovne plošče hkrati spreminja energija vžiga in predvžig motorja.
Najverjetneje ste že opazili, da pri različici BREZ senzorja se uporablja svečka z 0,5mm zračnosti, pri različici Z senzorjem pa zračnost 0,8mm. Povečana zračnost pomeni, da ima tisti vžig višjo napetostno tuljavo, kar pa v enem pomeni da je tisti vžig "boljši".
Prijetno branje.