Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Vse kar se tiče mopedov
gratis215
kriva felna
Prispevkov: 70
Pridružen: Po Apr 16, 2012 10:56 am

Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a gratis215 »

Lp.Mene pa zanima kako deluje brezplatinski vžig oziroma na kakšen princip delovanja kje dobiva impulze ter kje prekine iskro,ker nima ne kondezatorja ali platin . Po mojem mnejnu je kondezator intergrean v špuli samo kak pa prekine iskro tega pa nerazumem.
Hvala za odgovore.
pusta93
zobnik
Prispevkov: 219
Pridružen: Po Sep 07, 2009 8:34 pm

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a pusta93 »

kolk si star ? poiš mal na netu.....
Uporabniški avatar
Pata
moped
Prispevkov: 2043
Pridružen: To Feb 01, 2011 3:16 pm
Kraj: Slap - (Okolica Vipave) - Primorska
Kontakt:

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a Pata »

Vsi so vedeli da je to nemogoče.Potem pa je prišel negdo,ki tega ni vedel in uspelo mu je!
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
gratis215
kriva felna
Prispevkov: 70
Pridružen: Po Apr 16, 2012 10:56 am

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a gratis215 »

pusta93 napisal/-a:kolk si star ? poiš mal na netu.....
18 ... sem dal vže veliko mašinc od tomosa čez samo sedaj me pa zanima kako to deluje.. hehe ;)
Uporabniški avatar
sinko.dejan
predelana mašina
Prispevkov: 1620
Pridružen: So Dec 11, 2010 4:42 pm
Kraj: Šentjernej

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a sinko.dejan »

Nevem zakaj tukaj mešaš kondenzator ki nima nobene veze z prekinjanjem.... Kondenzator je pri platinskih elektrikah zato da preprečuje iskrenje med platinami!
Motor ---> moja DRUGA ljubezen...
Garaža --- > moj dom...
Adrenalinska vožnja ---> moje življenje...
bencin -------->moja KRI
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

sinko.dejan napisal/-a:Nevem zakaj tukaj mešaš kondenzator ki nima nobene veze z prekinjanjem.... Kondenzator je pri platinskih elektrikah zato da preprečuje iskrenje med platinami!
Capacitor discharge ignition oz. CDI
capacitor je kondenzator in ta se nahaja v "vžigalni tuljavi"
Uporabniški avatar
Pata
moped
Prispevkov: 2043
Pridružen: To Feb 01, 2011 3:16 pm
Kraj: Slap - (Okolica Vipave) - Primorska
Kontakt:

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a Pata »

Ja cdi naj bi bili bt-jov in e90 torej po kmečko povedano tisti k majo 3+ drate na "CDI" oz. tuljavo... tisti od atx-a ipd... k gre na tuljavo samo črn kabel se mi zdi da je IDI (Inductive discharge...) Ne bom pa trdil da je.
Vsi so vedeli da je to nemogoče.Potem pa je prišel negdo,ki tega ni vedel in uspelo mu je!
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Pata napisal/-a:Ja cdi naj bi bili bt-jov in e90 torej po kmečko povedano tisti k majo 3+ drate na "CDI" oz. tuljavo... tisti od atx-a ipd... k gre na tuljavo samo črn kabel se mi zdi da je IDI (Inductive discharge...) Ne bom pa trdil da je.
enkrat je en tle na forumu lepo razložu kako je s tem in se mi zdi da sta obe elektriki CDI le da ima od BT in e90 in zdej tud novejši tomosi pick-up senzor
Uporabniški avatar
Pata
moped
Prispevkov: 2043
Pridružen: To Feb 01, 2011 3:16 pm
Kraj: Slap - (Okolica Vipave) - Primorska
Kontakt:

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a Pata »

Tiste brezplatinske k nimajo usaj 3 kable na zunanjo tuljavo gvišno niso cdi...
Vsi so vedeli da je to nemogoče.Potem pa je prišel negdo,ki tega ni vedel in uspelo mu je!
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Pata napisal/-a:Tiste brezplatinske k nimajo usaj 3 kable na zunanjo tuljavo gvišno niso cdi...
kondenzator je v tuljavi torej so kapacitivni
in če primjrjam A35 12V 80w od starejših (tej brez pick up senzorja, tako ku ima tud atx) in tanov flexer k ima isto 12V 80w
s tem da ima ducati tuljavo. je navitje komplet enako edina razlika je v tem da ima novejše drugačn magnet in zunanji pick up senzor. Bi mogu še upornost navitji zmjrit če so enaka.

Edit: to je citirano iz tle na forumu viewtopic.php?f=14&t=3084&p=47047&hilit ... CDI#p47047
neo napisal/-a: Torej, vžigalni sistemi se lahko delijo po "shranjevanju vžigalne energije" na:
- induktivne sisteme (tuljava)
- kapacitivne sisteme (kondenzator)
- drugo, npr. piezo-elektronske vžige

Tomosovi, novi vžigalni sistemi spadajo v skupino kapacitivnih vžigov, zato tudi CDI (Capacitor Discharge Ignition), o tem je že tudi nekaj napisal kolega "007". Ker govorimo o magnetnem CDI vžigu, je za polnjenje kondenzatorja potrebna polnilna tuljava (ta je ena izmed tistih 4-ih tuljav pri teh novih vžigih). Pri delujočem motorju je graf polnilne tuljave podoben sinusni krivulji (kasneje razložim zakaj je to pomembno). Torej, tuljavo potrebujemo zato, da nam "napolni" kondenzator, ki pa se nahaja v zunanji enoti, ali po domače/Tomosovo povedano "elektroniki".
1. Napajalna tuljava ima pri vžigih s pick up senzorjem samo eno nalogo, in sicer da napolni kondenzator (pozitivni del "sinusne" krivulje), saj drugo nalogo prevzame senzor (pick up), in sicer določanje pozicije glavne gredi, oz. položaj bata.
2. Pri različici vžiga brez pick-up senzorja, pa ima napajalna tuljava dve funkciji, in sicer, polnitev kondenzatorja (pozitivni del "sinusne" krivulje), kar je identično kot pri prejšnjem ter dajanje signala o poziciji glavne gredi oz. o položaju bata (negativni del "sinusne" krivulje)

1. Ker se nahaja pri 1. različici senzor zunaj osnovne plošče ter je fiksno pritrjen na levo ohišje motorja, predvžiga nastavljati pri tej različici ni mogoče. Z nastavitvijo osnovne plošče iz I. črtice na II. črtico spreminjamo energijo vžiga, predvžiga pa nikakor ne.
2. Pri tej različici (brez pick up senzorja) se z obračanjem osnovne plošče hkrati spreminja energija vžiga in predvžig motorja.
Najverjetneje ste že opazili, da pri različici BREZ senzorja se uporablja svečka z 0,5mm zračnosti, pri različici Z senzorjem pa zračnost 0,8mm. Povečana zračnost pomeni, da ima tisti vžig višjo napetostno tuljavo, kar pa v enem pomeni da je tisti vžig "boljši".

Prijetno branje.
Odgovori