Pich napisal/-a:Lep moped. Ampak tomos spet ponavlja staro napako: dobavljiv samo z avtomatsko mašino. Pravo veselje bi bilo imeti en tak supermoto z menjalniško mašino.
Se strinjam,v Tomosu vedno začnejo z dobro idejo,vendar se je v zgodovini tovarne velikokrat zgodilo,da zadeve ne nadgradijo ali še huje projekta ne speljejo do konca.Ni mi jasno zakaj se držijo tistega zoprnega socialističnega odnosa do kupca,"saj za delavski narod bo dobro kar smo naredili".Hudo mi je ker sem sicer ljubitelj Tomosa,sploh zato,ker je to naša slovenska firma,ki je imela veliko možnosti za popln uspeh tako na dirkah kot na civilnem trgu,samo...ne vem kaj naj rečem.po mojem se je začetek konca zgodil že v bivši Jugoslaviji,ko so imeli v vsaki firmi politične komisarje ,ki so imeli več besede kot tehnični in ekonomski kader.Lep primer je D6,ki bi ga lahko v tistih časih izdelovali v bistvu serijsko in naredili nacionalni pokal D6 z veliko udeležbo(vsaka vas bi lahko imela dirkača) in sigurno bi prišli na površje talentirani dirkači,ki bi se lahko kosali z svetovno elito v GP-ju.Žal so se zadovolili z nekaj izdelanimi motorji,za določene izbrance in to je to,vse ostalo so nadgradili garažni mojstri z veliko truda iz ljubezni do Tomosa.Res je tudi to,da v socializmu individualni junaki kot so dirkači niso bili ravno po godu politike,raje so videli če je narod bil na stadionu in se sekiral ker je eden od fuzbalerjev zgrešil gol iz 5-tih metrov.(mislim,da imamo trenutno enako situacijo kot leta 1980)
Še bolj žalostna zgodba je Tomos 175,katerega smo takrat vsi čakali,kdaj se bo pojavil v trgovinah,da ne govorim o nizozemcih,ki bi jih pokupili več kot jih je bila tovarna zmožna nartediti.In kaj se je zgodilo.?Bojda je ta model res imel tehnično pomanjklovost meda okoli glavne gredi,a močno dvomim,da stvar ni bila rešljiva.Zopet je prišlo na plan socialistično razmišljanje,da je 50 cc za narod dovolj in da tega ne poterujemo.Pred parimi leti sem govoril z gospodom,ki je bil zaposlen v tovarni Tomos.Možak mi je za žalostni glasom povedal,da so vsa orodja za izdelavo modela 175 in tehnično dokumentacijo odšla menada na odpad,kjer so jih uničili.Tako sta ostala samo dva vzorčna motorja in sanje mnogih,da bi se kdaj vozili z tomosom 175 so se razblinile.
Oproščam se vsem,ki sem jih z mojim pisanjem zamoril,a žaj je tako,da je tomos vedno imel močno in zdravo osnovo na katri bi lahko zgradil se legendarnejše ime kot ga ima sicer,vendar če pogledamo podrobno je Tomos v veliko primerih zgodba o temu kako se ne dela.
Upam,da bomo ostali vsaj lastniki imena Tomos,na katerm lahko naredimo nekaj novega in uspešnega.Glede na to da smo tehničen narod in da imamo veliko inovatorjev še vse izgubljeno.