Tomos 14M

Predstavite nam svoj moped
Odgovori
Uporabniški avatar
KamiKaza
auspuh
Prispevkov: 852
Pridružen: Sr Okt 26, 2016 7:57 pm
Kraj: Radovljica

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

A je težko razumet, moped (iz tovarne) je imel težave doseči 55 km/h po ravnem, pa fiska gor al dol. Sedaj šele po vsem drmanju grem počasi proti (zaželjeni) osemdesetici. Je bil še fabrško zaprt, tko da noben ni čačkal po njem, mel ga je pa en star čiča, ki ga je kupil "za rezervo" za slučaj da mu tastara štirka crkne, kar se seveda ni zgodilo.
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Sem šel gledat prvo stran te teme, tvoj motor je letnik 1983 in leta 1982 in 83 je imel Tomos težave z nabavo repromateriala (povzeto po članku link )

Tako da je možno da so na tvoj motor namontirali kar apn cilinder
franc
vplinjač
Prispevkov: 379
Pridružen: Po Maj 06, 2013 3:00 pm

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a franc »

Kakor jaz vem, med APN in 14M cilindrom ni nobene razlike. Razlike so v izpuhu, vplinjaču in glavi (govora je bilo še o krajšem batu ampak to je nepreverjeno) .
lp
Uporabniški avatar
filius
specjalka
Prispevkov: 3946
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 11:05 am

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a filius »

automatic_7 napisal/-a: Sr Jul 01, 2020 7:31 pm Sem šel gledat prvo stran te teme, tvoj motor je letnik 1983 in leta 1982 in 83 je imel Tomos težave z nabavo repromateriala (povzeto po članku link )

Tako da je možno da so na tvoj motor namontirali kar apn cilinder
Odlitki cilindrov so enaki, razlika je v tem kako je cilinder postružen, torej 14M cilinder je bil pri obdelavi pomaknjen bolj gor, kar pomeni da so kompletni kanali višji kot pri APN cilindru.

Druga stvar pri 14m je izpuh, krivina je občutno daljša kot pri npr. 14V, kar tudi igra pomemben faktor pri moči.
Ja vozim E90 jer to je malo jače,
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
Uporabniški avatar
KamiKaza
auspuh
Prispevkov: 852
Pridružen: Sr Okt 26, 2016 7:57 pm
Kraj: Radovljica

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

K se lih o cilindrih, krožijo govorice, da obstajata "a" in "b" cilinder
t4l-cylinder-type-a.jpg
t4l-cylinder-type-b.jpg
no, na mojem mopedu je imel definitivno na vrhu odštancano črko "b"
T 14M origi.jpg
...no in ko sem prebskal kar nekaj spleta, sem našel podatke, da štirnajstka naj bi imela kanale približno take
T 14M popravljen.jpg
tule izpuh cca pol mm višji kot pravijo naj bi bil, sesanje bi pa lahko še kar konkretno povečal,s tem je moped postal bistveno drugačen, končno mu je uspelo zvrteti peto prestavo. Sicer klanci so ga še vedno zaklali ampak ga je bilo vsaj veselje vozit...
Fast forward to zdaj :lol:
T14_Lamo.jpg
en mal boljše kot z originalom edin hribi so precej boljše prevozni
Zadnjič spremenil KamiKaza, dne Če Jul 02, 2020 10:25 am, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
KamiKaza
auspuh
Prispevkov: 852
Pridružen: Sr Okt 26, 2016 7:57 pm
Kraj: Radovljica

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

K takole pogledaš kanale na APN cilindru in Lamovcu, nekak ni za pričakovat da bi bil moped kaj bistveno drugačen, kot z original cilindrom?
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

na kaksno kompresijo imas zadevo narejeno? Mogoče ti še tu ostaja nekaj performanca.
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
sg1
zobnik
Prispevkov: 193
Pridružen: Ne Sep 26, 2010 5:22 pm
Kraj: LJ

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a sg1 »

Poanta mojega pisanja je bila, da če moped ne gre kot bi moral enostavno nima dovolj moči (konjev).
Zakaj je drugo vprašanje. Je pa moja 14 M letnik 1987, ima 480 km prevoženih in je šla med 70 in 75 km/h vedno brez problema. V peti, ki jo je na ravnem vedno brez problemov vrtela. Razen uplinjača, ki je bil konkretno zapacan, čeprav sem moped kupil s prevoženimi 200 km na števcu ni bilo na njej nikoli odvitega/privitega ničesar.

Glede cilindov pa a ali b označujeta premer vrtine. b je stotinko mm večja kot a, torej zaradi rega razlike ni. Seveda mora za optimalno delovanje biti tudi bat ustrezen.
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

a ni mela 14m še eno brezizpitno izvedbo? Ali kako so nekatere registrirane kot AM?
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Tomos 14M

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

KamiKaza napisal/-a: Če Jul 02, 2020 10:21 am K takole pogledaš kanale na APN cilindru in Lamovcu, nekak ni za pričakovat da bi bil moped kaj bistveno drugačen, kot z original cilindrom?
Če lamo ustrezno podložiš, dobiš neprimerno boljše kote, kot apn in tudi letet mora konkretno-80 za šalo.
Imam original apn cilinder, brušene kanale, 42l bat, leti 90 ko keks ;)
Odgovori