Tomos BT

Predstavite nam svoj moped
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a prlek »

Koliko gramov tehta tale rotor (magnet) od hpi? Kakšne imaš do sedaj izkušnje z njim, si zadovoljen?
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Zelo lepo si izvedel booste, škoda, da nima fotografije celih.
Kar se pa tiče grafa moči, bi pa komentiral, da je 8,8km zelo malo, če imaš brušene kanale, 21mm fergazer, hpi vžig, izpuh po meri...
Jaz imam na apn cilindru brez boostov in z 17mm fergazerjem, samo 0,6km manj kot ti.
Ali imaš glavo na squish? Izpuh si sam delal in zračunal?
gasper mahkota
vplinjač
Prispevkov: 342
Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
Kraj: bliZ Domžal

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a gasper mahkota »

prlek napisal/-a: Če Maj 28, 2020 12:46 pm Koliko gramov tehta tale rotor (magnet) od hpi? Kakšne imaš do sedaj izkušnje z njim, si zadovoljen?
Rotorja nisem tehtal, tako da ne vem njegove teže. Ja pa za pospešek rotacije pomemben masni vztrajnosti moment rotorja; masa ti ne pove veliko.
Z vžigom sem zaenkrat zadovoljen, slabost je mogoče to, da ima dokaj velik zamik vžiga kar za zračno hlajene motorje ni najboljše zaradi segrevanja. Kar sem zadnjič pozabil napisat, da delilni krog vijačenja statorja ni čisto enak kot na Tomosovem bloku. Za M4 vijake je potrebno malo pobrusiti utore statorske plošče, za M3 vijake to ni potrebno.
ro-bi napisal/-a: Pe Maj 29, 2020 11:49 am Zelo lepo si izvedel booste, škoda, da nima fotografije celih.
Kar se pa tiče grafa moči, bi pa komentiral, da je 8,8km zelo malo, če imaš brušene kanale, 21mm fergazer, hpi vžig, izpuh po meri...
Jaz imam na apn cilindru brez boostov in z 17mm fergazerjem, samo 0,6km manj kot ti.
Ali imaš glavo na squish? Izpuh si sam delal in zračunal?
Kar se tiče glede moči, merilne mize je med sabo težko primerjat včasih v hecu rečem da sem pomeril ... banan. :D Pomembno mi je kako posamezne spremembe vlivajo na krivuljo moči.

Kot sem že omenil ni bil namen narediti dirkalnika, ampak motor za vsakodnevno vožnjo,ki deluje na nizkih obratih. Kvaliteta cilindra se v največji meri odraža na momentu. Verjetno max moči nisi dosegel pri 8100 rpm. Z cilindra bi dobil več če bi šel na višje kote in obrate. Razlika med Dellorto 21 in 19 je bila na max moči 0,1hp.

Ja glavo in izpuh sem delal sam.

Lp. Miha
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

gasper mahkota napisal/-a: Pe Maj 29, 2020 11:54 pm
Kar se tiče glede moči, merilne mize je med sabo težko primerjat včasih v hecu rečem da sem pomeril ... banan. :D Pomembno mi je kako posamezne spremembe vlivajo na krivuljo moči.

Kot sem že omenil ni bil namen narediti dirkalnika, ampak motor za vsakodnevno vožnjo,ki deluje na nizkih obratih. Kvaliteta cilindra se v največji meri odraža na momentu. Verjetno max moči nisi dosegel pri 8100 rpm. Z cilindra bi dobil več če bi šel na višje kote in obrate. Razlika med Dellorto 21 in 19 je bila na max moči 0,1hp.

Ja glavo in izpuh sem delal sam.

Lp. Miha
Aha, potem je jasno. Meni se pri 8k rpm šele prebudi :)
Si pa naredil super delo, ker si odgovoril na večno vprašanje, ali boosti kaj dodajo. Do sedaj namreč še nisem videl "dokaza" za to, ampak samo ugibanja.
lp
gasper mahkota
vplinjač
Prispevkov: 342
Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
Kraj: bliZ Domžal

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a gasper mahkota »

Pozdrav!
Zadnje tedne se je precej delalo na izbolšavah izpuha. Zato je bilo potrebno narediti izpuh na katerem se lahko nastavlja dolžino hederja in mid-a.
IMG_20201021_182223.jpg
Testiranih je bilo 6 različnih tipov difuzorja, vsak difuzor pa se je testiral z različnimi kombinacijami dolžine hederja in mid-a. Ko na kocu seštejeva je bilo preko 230 meritev moči na dyno mizi....še dobro da jo imava doma :-)

Na kocu sva prišla do kar lepega rezultata. Cilj je bil, da tudi segret motor daje dobro moč in da je ob tem padec navora čim manjši.
Graf moči pri različnih temperaturah, merjeno na glavi.
Bt miha_dif4_70vs125°C.jpg
Še graf moči, ki je bil najvišji. Prav ta tip difuzorja je bil zadnji po vrsti, namreč tudi Vid-u(@PVL) je bil zanimiv najin test izpuhov, zato je tega zadnjega zasnoval on. :-)
Bt miha_dif5_70°C.jpg
Naslednji korak je izdelati fiksen izpuh in seveda vožnja. :)
Aljaž555
vplinjač
Prispevkov: 363
Pridružen: So Jan 25, 2014 8:27 am

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a Aljaž555 »

Lepi rezultati :D s čim si pomagaš pri grobih izračunih izpuhov ali gre vse po izkušnjah in meritvah. Trial and error :D
gasper mahkota
vplinjač
Prispevkov: 342
Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
Kraj: bliZ Domžal

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a gasper mahkota »

Z predelavami mopedov se z bratom ukvarjava že kar nekaj let, ubistvu sva prvi izpuh naredila v 1. letniku srednje šole(uff 10let bo). Vedno sva si zapisovala na katerih obratih deluje izpuh, in tako prilagajala že znane formule za izpuhe. Z leti sva dodelovala formule, dodajala faktorje, ki vplivajo na delovanje izpuha in tako je izdelan izpuh vedno manj odstopal od željenega. V zadnjem letu ko imava DYNO, sva vse več poudarka posvetila oblikovanju in postavitvi difuzorja, ter konusa. S tem so izpuhi prišli na čisto nov nivo in s tem tudi znanje.
Trenutno je ta izpuh za naju velik uspeh, ampak še vedno sva mnenja, da je mogoče narediti boljšega. To je tudi tisto, kar naju že toliko let žene naprej. :D
Aljaž555
vplinjač
Prispevkov: 363
Pridružen: So Jan 25, 2014 8:27 am

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a Aljaž555 »

Napisal/-a gasper mahkota » Po Nov 30, 2020 9:07 pm

Z predelavami mopedov se z bratom ukvarjava že kar nekaj let, ubistvu sva prvi izpuh naredila v 1. letniku srednje šole(uff 10let bo). Vedno sva si zapisovala na katerih obratih deluje izpuh, in tako prilagajala že znane formule za izpuhe. Z leti sva dodelovala formule, dodajala faktorje, ki vplivajo na delovanje izpuha in tako je izdelan izpuh vedno manj odstopal od željenega. V zadnjem letu ko imava DYNO, sva vse več poudarka posvetila oblikovanju in postavitvi difuzorja, ter konusa. S tem so izpuhi prišli na čisto nov nivo in s tem tudi znanje.
Trenutno je ta izpuh za naju velik uspeh, ampak še vedno sva mnenja, da je mogoče narediti boljšega. To je tudi tisto, kar naju že toliko let žene naprej. :D
Lepo povedano, kot kaže je do idealnega izpuha res dolga pot, drugo leto ko pride TIG moram začet malo več časa posvečat izpuhom po moje najbolj kompleksen element na 2T motorju (kot da ni že tako vse skupaj dovolj kompleksno :lol: ).
dox
kriva felna
Prispevkov: 70
Pridružen: Sr Maj 25, 2011 5:26 pm

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a dox »

bi mogoce naredil kaksen komad vec (izpuh) in ga prodal?
Uporabniški avatar
nejc780
zažgan bat
Prispevkov: 79
Pridružen: Po Avg 01, 2016 5:50 pm
Kraj: Ribnica
Kontakt:

Re: Tomos BT

Odgovor Napisal/-a nejc780 »

Pohvalno. Zelo lep projekt in motor :D

me pa nekaj zanima.. A je motor original rdeče barve ? Pa kateri letnik je motor :)
Nejc
Odgovori