Stran 1 od 3

Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: Po Jan 07, 2013 10:13 pm
Napisal/-a gratis215
Lp.Mene pa zanima kako deluje brezplatinski vžig oziroma na kakšen princip delovanja kje dobiva impulze ter kje prekine iskro,ker nima ne kondezatorja ali platin . Po mojem mnejnu je kondezator intergrean v špuli samo kak pa prekine iskro tega pa nerazumem.
Hvala za odgovore.

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: To Jan 08, 2013 2:21 pm
Napisal/-a pusta93
kolk si star ? poiš mal na netu.....

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: To Jan 08, 2013 4:02 pm
Napisal/-a Pata

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: To Jan 08, 2013 6:56 pm
Napisal/-a gratis215
pusta93 napisal/-a:kolk si star ? poiš mal na netu.....
18 ... sem dal vže veliko mašinc od tomosa čez samo sedaj me pa zanima kako to deluje.. hehe ;)

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: Sr Jan 09, 2013 9:13 pm
Napisal/-a sinko.dejan
Nevem zakaj tukaj mešaš kondenzator ki nima nobene veze z prekinjanjem.... Kondenzator je pri platinskih elektrikah zato da preprečuje iskrenje med platinami!

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: Sr Jan 09, 2013 9:31 pm
Napisal/-a automatic_7
sinko.dejan napisal/-a:Nevem zakaj tukaj mešaš kondenzator ki nima nobene veze z prekinjanjem.... Kondenzator je pri platinskih elektrikah zato da preprečuje iskrenje med platinami!
Capacitor discharge ignition oz. CDI
capacitor je kondenzator in ta se nahaja v "vžigalni tuljavi"

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: Sr Jan 09, 2013 10:07 pm
Napisal/-a Pata
Ja cdi naj bi bili bt-jov in e90 torej po kmečko povedano tisti k majo 3+ drate na "CDI" oz. tuljavo... tisti od atx-a ipd... k gre na tuljavo samo črn kabel se mi zdi da je IDI (Inductive discharge...) Ne bom pa trdil da je.

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: Če Jan 10, 2013 5:16 pm
Napisal/-a automatic_7
Pata napisal/-a:Ja cdi naj bi bili bt-jov in e90 torej po kmečko povedano tisti k majo 3+ drate na "CDI" oz. tuljavo... tisti od atx-a ipd... k gre na tuljavo samo črn kabel se mi zdi da je IDI (Inductive discharge...) Ne bom pa trdil da je.
enkrat je en tle na forumu lepo razložu kako je s tem in se mi zdi da sta obe elektriki CDI le da ima od BT in e90 in zdej tud novejši tomosi pick-up senzor

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: Pe Jan 11, 2013 4:14 pm
Napisal/-a Pata
Tiste brezplatinske k nimajo usaj 3 kable na zunanjo tuljavo gvišno niso cdi...

Re: Princip Delovanja Tomos Brezplatinski vžig

Objavljeno: Pe Jan 11, 2013 4:33 pm
Napisal/-a automatic_7
Pata napisal/-a:Tiste brezplatinske k nimajo usaj 3 kable na zunanjo tuljavo gvišno niso cdi...
kondenzator je v tuljavi torej so kapacitivni
in če primjrjam A35 12V 80w od starejših (tej brez pick up senzorja, tako ku ima tud atx) in tanov flexer k ima isto 12V 80w
s tem da ima ducati tuljavo. je navitje komplet enako edina razlika je v tem da ima novejše drugačn magnet in zunanji pick up senzor. Bi mogu še upornost navitji zmjrit če so enaka.

Edit: to je citirano iz tle na forumu viewtopic.php?f=14&t=3084&p=47047&hilit ... CDI#p47047
neo napisal/-a: Torej, vžigalni sistemi se lahko delijo po "shranjevanju vžigalne energije" na:
- induktivne sisteme (tuljava)
- kapacitivne sisteme (kondenzator)
- drugo, npr. piezo-elektronske vžige

Tomosovi, novi vžigalni sistemi spadajo v skupino kapacitivnih vžigov, zato tudi CDI (Capacitor Discharge Ignition), o tem je že tudi nekaj napisal kolega "007". Ker govorimo o magnetnem CDI vžigu, je za polnjenje kondenzatorja potrebna polnilna tuljava (ta je ena izmed tistih 4-ih tuljav pri teh novih vžigih). Pri delujočem motorju je graf polnilne tuljave podoben sinusni krivulji (kasneje razložim zakaj je to pomembno). Torej, tuljavo potrebujemo zato, da nam "napolni" kondenzator, ki pa se nahaja v zunanji enoti, ali po domače/Tomosovo povedano "elektroniki".
1. Napajalna tuljava ima pri vžigih s pick up senzorjem samo eno nalogo, in sicer da napolni kondenzator (pozitivni del "sinusne" krivulje), saj drugo nalogo prevzame senzor (pick up), in sicer določanje pozicije glavne gredi, oz. položaj bata.
2. Pri različici vžiga brez pick-up senzorja, pa ima napajalna tuljava dve funkciji, in sicer, polnitev kondenzatorja (pozitivni del "sinusne" krivulje), kar je identično kot pri prejšnjem ter dajanje signala o poziciji glavne gredi oz. o položaju bata (negativni del "sinusne" krivulje)

1. Ker se nahaja pri 1. različici senzor zunaj osnovne plošče ter je fiksno pritrjen na levo ohišje motorja, predvžiga nastavljati pri tej različici ni mogoče. Z nastavitvijo osnovne plošče iz I. črtice na II. črtico spreminjamo energijo vžiga, predvžiga pa nikakor ne.
2. Pri tej različici (brez pick up senzorja) se z obračanjem osnovne plošče hkrati spreminja energija vžiga in predvžig motorja.
Najverjetneje ste že opazili, da pri različici BREZ senzorja se uporablja svečka z 0,5mm zračnosti, pri različici Z senzorjem pa zračnost 0,8mm. Povečana zračnost pomeni, da ima tisti vžig višjo napetostno tuljavo, kar pa v enem pomeni da je tisti vžig "boljši".

Prijetno branje.