Razna vprašanja (delavnica)

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Odgovori
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

zankrzan napisal/-a: Ne Mar 29, 2020 9:59 pm Eno vprašanje ki se ne tiče ravno Tomos, upam da ne smetim pretirano.

Vglavnem AKUMULATOR na motociklu. Gre se za Suzuki GSXR 750 (l. 1986)

Original je predpisan akumulator YUASA YB14L-A2 (14Ah 10Hr). Zaradi nekih predelav in sprememb rata mal problem s prostorom, in bi zato vgradil dimenzijsko manjši akumulator, a enako "močan". Gledal sem od BS bateries LITHIUM serijo, vendar ne vem kaj izbrati. Ko gledam tiste primerjave, je recimo Lithimum 4Ah približno enak kot 14Ah klasičen akumulator. Si to pravilno razlagam? Bo tak Lithium akumulator enako "močan" kot običajen akumulator?

Kako je potem s polnjenjem preko alternatorja (so kakšne težave), ker je motor razmeroma star?

Hvala za pomoč.
14Ah je kapaciteta, ti potrebuješ še max. tok iz baterije to ti določa moč.
Sem po googlal za tvoj akumulator je 190A.

Torej potrebuješ podatek max. toka za litium, kar pa za tak tok ne bo poceni ker litium bo sigurno iz več celic za kar potrebuje še BMS (battery manegment system) da pravilno deluje. Ne vem točno kako je tudi z regulacijo polnjenja.

Ponavadi je nekaj rezerve bi moral izmerit koliko A potegne zaganjač med zagonom.
Uporabniški avatar
zankrzan
Mojster
Prispevkov: 1200
Pridružen: To Mar 27, 2012 4:00 pm
Kraj: Prelog, okolica Domžal

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a zankrzan »

Gledal sem recimo BS battery BSLi-05, misliš da bi bil OK? Max tok je še nekoliko večji kot pri originalnem.

https://bs-battery.com/BSLi-05/
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Zanimivo verjetno je vse potrebno že vgrajeno v paket da deluje na motorju.

V tehnični specifikaciji je ta BSLi-05 reklamiran kot nadomestek akumulatorjev od 10Ah do 14Ah.
Glede na tok bi moral delovat.
Zdej ne vem več točno možno tudi ker svinčenih nikoli ne porabiš vse kapacitete ker mu pada moč, litijeve pa se lahko več izprazni torej je zato lahko manjša kapaciteta.

V taki aplikaciji izkušenj nimam v teoriji bi moralo delovat, upam da motor ne rabi dolgo časa verglat :)
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

svincene akuje, razn zelo namenskih nesmes spraznat pod 50% SOC, ker sicer ga bos precej hitr degradiral...
Li kemije pa na to niso obcutljive (dokler ne gres pod 2,5-3V na celico). Se najbolj jim pa odgovarja ciklanje med 20-70% (nekje 10x vec ciklov kot 0-100%).
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
Uporabniški avatar
KamiKaza
auspuh
Prispevkov: 852
Pridružen: Sr Okt 26, 2016 7:57 pm
Kraj: Radovljica

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

LiFe baterije so precej manj občutljive na "mesarjenje" kot navadne Lipo (velikokrat jih pri polnjenju niti ne priklopiš prek balanserja- pazi- govorimo tu o modelarskih baterijah!), sicer malenkost težje, ampak "bulletproof" odtehta ta manjko pri teži, če pa primerjaš s svinčenim akumulatorjem, pa sploh ni problem. Jeba je samo, k noben, ki je menjal ne pove, kako se obnese...
ARF
auspuh lager
Prispevkov: 1
Pridružen: Ne Jan 26, 2020 5:49 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a ARF »

LI-PO
NIKOLI pod 3,3V na celico.

Preko zime vedno 3,8V na celico in enkrat mesečno cikel (prazniti do 3,3V polniti do 3,8V).
Prazniti in polniti vedno z balanserjem.

Če upoštevaš to, bo zdržala v 80% kondiciji 3 leta in 60% kondiciji 5 let.
V tretjem letu bo bistveno šibkejša (50% za polno nazivno tokovno obremenitev) kljub temu, da bo imela izmerjen ciklus kapacitete 80% nazivne vrednosti.
Izkušnje iz modelarstva.
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

ARF napisal/-a: To Mar 31, 2020 8:34 pm LI-PO
NIKOLI pod 3,3V na celico.

Preko zime vedno 3,8V na celico in enkrat mesečno cikel (prazniti do 3,3V polniti do 3,8V).
Prazniti in polniti vedno z balanserjem.

Če upoštevaš to, bo zdržala v 80% kondiciji 3 leta in 60% kondiciji 5 let.
V tretjem letu bo bistveno šibkejša (50% za polno nazivno tokovno obremenitev) kljub temu, da bo imela izmerjen ciklus kapacitete 80% nazivne vrednosti.
Izkušnje iz modelarstva.
Li-ion lahko kamot praznes pod 3V (nekatere celice majo v spec sheeting praznjenje do 2,5V).

Po mojih izkusnjah je nizko praznjenje precej manj skodljivo za kapaciteto kot polnjenje pri visjih napetostih (ie SoC cez 80%). Tako da ce se ti gre za kapaciteto in bi rad mel cimvec ciklopv, se je dober drzat nacela 20-70%, ker bo ciklicno zdrzal vec kot recimo 30-80 ali 50-100%.

Pa seveda za shranjevanje je precej bistveno, da celic ne pustis na visoki napetosti (tam do 40% napoljnenosti je optimum) ker sicer se kapaciteta s mesci/leti drasticno degradira, ce tut celica samo cepi.

Potrebe po nekem ciklanju ali balanciranju niti ni, ker s tem samo delas dodatno degradacijo z ciklanjem. Ni to NI-Cd/mh z memory efektom.

Sem mel oz. mam extremne primere li-ion 3.6v celic, ki majo po 12 letih se vedno 95% nazivne kapacitete, polnjenje sigurno 1x-2x mesecno (game padi). Preverjeno z namenskim charge/dischargerjom.
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a prlek »

hojnikb napisal/-a: To Mar 31, 2020 10:37 pm
ARF napisal/-a: To Mar 31, 2020 8:34 pm LI-PO
NIKOLI pod 3,3V na celico.

Preko zime vedno 3,8V na celico in enkrat mesečno cikel (prazniti do 3,3V polniti do 3,8V).
Prazniti in polniti vedno z balanserjem.

Če upoštevaš to, bo zdržala v 80% kondiciji 3 leta in 60% kondiciji 5 let.
V tretjem letu bo bistveno šibkejša (50% za polno nazivno tokovno obremenitev) kljub temu, da bo imela izmerjen ciklus kapacitete 80% nazivne vrednosti.
Izkušnje iz modelarstva.
Li-ion lahko kamot praznes pod 3V (nekatere celice majo v spec sheeting praznjenje do 2,5V).

Po mojih izkusnjah je nizko praznjenje precej manj skodljivo za kapaciteto kot polnjenje pri visjih napetostih (ie SoC cez 80%). Tako da ce se ti gre za kapaciteto in bi rad mel cimvec ciklopv, se je dober drzat nacela 20-70%, ker bo ciklicno zdrzal vec kot recimo 30-80 ali 50-100%.

Pa seveda za shranjevanje je precej bistveno, da celic ne pustis na visoki napetosti (tam do 40% napoljnenosti je optimum) ker sicer se kapaciteta s mesci/leti drasticno degradira, ce tut celica samo cepi.

Potrebe po nekem ciklanju ali balanciranju niti ni, ker s tem samo delas dodatno degradacijo z ciklanjem. Ni to NI-Cd/mh z memory efektom.

Sem mel oz. mam extremne primere li-ion 3.6v celic, ki majo po 12 letih se vedno 95% nazivne kapacitete, polnjenje sigurno 1x-2x mesecno (game padi). Preverjeno z namenskim charge/dischargerjom.
Ma on ti govori ZA LI-PO BATERIJE!!! Si slep? Ljubi bog... :roll:
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Pri modelarstvu se uporablja lipo celice in se jih prazni z velikimi tokovi ponavadi in tam je pametno, da se ne gre pod 3,3v.
Za motor so celice lifepo in te imajo drugo kemijo.
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

prlek napisal/-a: Sr Apr 01, 2020 9:06 am
hojnikb napisal/-a: To Mar 31, 2020 10:37 pm
ARF napisal/-a: To Mar 31, 2020 8:34 pm LI-PO
NIKOLI pod 3,3V na celico.

Preko zime vedno 3,8V na celico in enkrat mesečno cikel (prazniti do 3,3V polniti do 3,8V).
Prazniti in polniti vedno z balanserjem.

Če upoštevaš to, bo zdržala v 80% kondiciji 3 leta in 60% kondiciji 5 let.
V tretjem letu bo bistveno šibkejša (50% za polno nazivno tokovno obremenitev) kljub temu, da bo imela izmerjen ciklus kapacitete 80% nazivne vrednosti.
Izkušnje iz modelarstva.
Li-ion lahko kamot praznes pod 3V (nekatere celice majo v spec sheeting praznjenje do 2,5V).

Po mojih izkusnjah je nizko praznjenje precej manj skodljivo za kapaciteto kot polnjenje pri visjih napetostih (ie SoC cez 80%). Tako da ce se ti gre za kapaciteto in bi rad mel cimvec ciklopv, se je dober drzat nacela 20-70%, ker bo ciklicno zdrzal vec kot recimo 30-80 ali 50-100%.

Pa seveda za shranjevanje je precej bistveno, da celic ne pustis na visoki napetosti (tam do 40% napoljnenosti je optimum) ker sicer se kapaciteta s mesci/leti drasticno degradira, ce tut celica samo cepi.

Potrebe po nekem ciklanju ali balanciranju niti ni, ker s tem samo delas dodatno degradacijo z ciklanjem. Ni to NI-Cd/mh z memory efektom.

Sem mel oz. mam extremne primere li-ion 3.6v celic, ki majo po 12 letih se vedno 95% nazivne kapacitete, polnjenje sigurno 1x-2x mesecno (game padi). Preverjeno z namenskim charge/dischargerjom.
Ma on ti govori ZA LI-PO BATERIJE!!! Si slep? Ljubi bog... :roll:
Da neboš preveč herojski spadu, Li-Po je samo varjanta Li-ion kemije. Za oboje veljajo ista pravila praznjenja/polnjenja in vzdrževanja, različne so samo karakteristike (Li-Po zdrži precej višje tokove praznjenja in tudi polnjenja, kar je bistveno pri modelarstvu).
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
Odgovori