Razna vprašanja (delavnica)

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Odgovori
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Ali je to rezultat uporabe petrol olja?
Uporabniški avatar
filius
specjalka
Prispevkov: 3946
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 11:05 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a filius »

Ne bi rekel da je tažava v petrol olju, kot je težava v preveč olja.

Za a35/a55 mašino je 2% olja čez glavo. Prav tako polna sintetika ni primerna za tak moped, saj olje ne izgori.
Ja vozim E90 jer to je malo jače,
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

filius napisal/-a: Ne Nov 24, 2019 6:37 pm Ne bi rekel da je tažava v petrol olju, kot je težava v preveč olja.

Za a35/a55 mašino je 2% olja čez glavo. Prav tako polna sintetika ni primerna za tak moped, saj olje ne izgori.
Aha ja sej smo lastniku zdaj zrihtali merco da bo natančnejše delal mešanico.
Ampak tudi to petrol olje ki ga uporablja baje ni sintetično pa ima bat na vrhu kar precej saj.
Je pa res da je avspuh s katalizatorjem kljub vsem tem prevoženim km še vedno original nikoli čiščen.
Uporabniški avatar
filius
specjalka
Prispevkov: 3946
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 11:05 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a filius »

Pri kataleizarorju niso toliko problem saje kot neizgoreto olje. Poštar katermu šravfam moped je naredil slabil 10000km ko mu je zabilo original izpuh. Ko smo odprli izpuh je bil katalizator prepojen z oljem, kljub 2% mešanici.

Teorija o mešanici je taka, da dje kot je agregat obremenjen oz. deluje na višjih obratih, večja mora biti vsebnost olja v mešanici. V primeru poštarja moped redko vidi polne obrate, zato je bilo ogromno olja prisotnega v izpuhu ker ni izgorel.

Trenutno uporablja 1% mešanico OMW polsintetičnim oljem. Izpuh je sedaj sajast vendar ni masten. Cilinder in obročki kot novi. Povprečno pa na leto naredi dobrih 26000km!
Ja vozim E90 jer to je malo jače,
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a prlek »

filius napisal/-a: Po Nov 25, 2019 12:53 pm Pri kataleizarorju niso toliko problem saje kot neizgoreto olje. Poštar katermu šravfam moped je naredil slabil 10000km ko mu je zabilo original izpuh. Ko smo odprli izpuh je bil katalizator prepojen z oljem, kljub 2% mešanici.

Teorija o mešanici je taka, da dje kot je agregat obremenjen oz. deluje na višjih obratih, večja mora biti vsebnost olja v mešanici. V primeru poštarja moped redko vidi polne obrate, zato je bilo ogromno olja prisotnega v izpuhu ker ni izgorel.

Trenutno uporablja 1% mešanico OMW polsintetičnim oljem. Izpuh je sedaj sajast vendar ni masten. Cilinder in obročki kot novi. Povprečno pa na leto naredi dobrih 26000km!
Se strinjam, vendar se pozablja na neko osnovo pri 2 taktnih motorjih. Resonanca. Če ima izpuh dobro resonanco, bo potisnilo svežo mešanico nazaj v cilinder katera uide v izpuh pri sesanju in potem stiskanju v cilindru. In potem so še tu drugi faktorji kot je idealen predvžig, oblika glave (izgorevalne komore) in še in še...
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

Z dobrim razlogom se 2 taktnezi uporabljajo vedno manj, sploh tam, ko so bistvene emisije.

Ze dolgo se da iz 50cc dobit usable moc tudi z 4 takti (razni kitajski gy6i zmorejo 3HP, kar je vec kot stock apn/avtomatik), v kombinaciji z z cvtojem imas pa tudi uporabn powerband. Koncna brzina takih skuterjov je recimo okol 65 (samo odstranjena blokada), za kar mors pri tipicnem tomosu za 45kmh ze najmanj zamenjat/prilagoit frgazer in namestit bolsi izpuh.

Tako da moje mnenje, ce uporabljas to kot delovni stroj; cim dalj stran od 2 taktnezov.
pri 4 taktnem menjas olje 1x letno in pali/vozi. Ce ima se pa EFI (kar nekateri euro4 skuterji ze majo) ti pa odpada se jajcanje z frgazerjom ob kakih hladnih vremenih ali hudi spremembi elevacije.
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

2 taktni so še malo nazaj bili izvenkrmni motorji evinrude in je na testih porabil 2 dcl/uro manj bencina, kot primerljive moči 4 taktni. Emisije so bile po vseh standardih.
Vse je odvisno od izvedbe. Mislim, da 2 taktni še dolgo ne bodo šli v pokoj.
Malo pomisli, iz koliko delov je sestavljen 4 taktni?
Si napisal, menjaš olje 1x letno in pali/vozi- to ne bo čisto držalo. Nonstop so kaki problemi, ki jih pri 2 taktnem ni.Še posebej pri kitajcih.
Pa še to- kar se na tem forumu dela iz mopedov, na take prirastke moči lahko gladko pozabiš na 4 t.
Lahko menjaš odmično, big bore kit, pa brusiš kanale, dodaš večji vplinjač...in kaj dobiš? 30% večjo moč.
Pri tomosih je končna moč lahko večkratnik originala.
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Že če primerjaš skuterje med sabo grejo odblokirani 2T več kot odblokirani 4T.
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

automatic_7 napisal/-a: Po Nov 25, 2019 5:51 pm Že če primerjaš skuterje med sabo grejo odblokirani 2T več kot odblokirani 4T.
seveda in tudi tuning potencial je precej večji, kot pri tipicnih tomosih (imas dost predelane izvedbe am6 z 30-35hp).
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

ro-bi napisal/-a: Po Nov 25, 2019 5:38 pm 2 taktni so še malo nazaj bili izvenkrmni motorji evinrude in je na testih porabil 2 dcl/uro manj bencina, kot primerljive moči 4 taktni. Emisije so bile po vseh standardih.
Vse je odvisno od izvedbe. Mislim, da 2 taktni še dolgo ne bodo šli v pokoj.
Malo pomisli, iz koliko delov je sestavljen 4 taktni?
Si napisal, menjaš olje 1x letno in pali/vozi- to ne bo čisto držalo. Nonstop so kaki problemi, ki jih pri 2 taktnem ni.Še posebej pri kitajcih.
Pa še to- kar se na tem forumu dela iz mopedov, na take prirastke moči lahko gladko pozabiš na 4 t.
Lahko menjaš odmično, big bore kit, pa brusiš kanale, dodaš večji vplinjač...in kaj dobiš? 30% večjo moč.
Pri tomosih je končna moč lahko večkratnik originala.

zelo odvisno od izvedbe. Praviloma primerljivi motorji so 2 taktnezi vedno bolj pozresni iz cisto enostavnega razloga, ker je dizajn motorja taksen, da bo vedno nekaj bencina uslo cez izpuh. Seveda imajo svoje prednosti, ampak nazalost razn za zelo nisne aplikacije (kar izvenkrmni motorji defenitivno so) jih bo vedno manj.

Pa tudi okol emisij stvar ne pije dost vode, ko gres enkrat na kopno. Izvenkopenski motorji pac niso podlezeni tako strogim standardom in lahko tudi zmogljiv 2 taktnez pride skos.

Poglej si recimo road legal vozila; z izjemo 50cc skuterjov, 2 taktnih motorjev enostavno ni vec, ker bi vse modifikacije, da bi bla stvar emisijsko ustrezna (sploh v kakih tujih drzavah kjer je se slabs k pr nas) ble drazje od kompleksnejsega 4 taktnega motorja.

Kar se tice kitajskih skuterjov; lahko povem izkusnjo first hand, ker si ga lastim od 0 kilometra; z izjemo menjav olja vsako leto ni blo potrebno delat absolutno nicesar. Pa je v uporabi ze 3 leto kot daily driver za na siht. Menjal sem sicer nekaj stvari preventivno (cdi enoto in jermen). Palim in vozim.
Z tomosim (ki sicer niso nastiman za vsakdanjo voznjo) si glih tega nebi hotu delat.

Ja, tuning potencial z 50cc 4 taktnezi je omejen (z 93cc bore kitom, glavo in odmicno) ampak se vseeno da podvojit moc za smesen denar (big bore cilindri in bati se zacnejo od 20$ naprej; za tomosa dobis glih komplet zajl za ta denar) koncno brzino se pa da spravit na 80-85kmh.

itk, ce ti je namen tuning, gres z am6 klonom, ker je tuning potencial precej vecji. Ampak za daily driverja za male pare, je pa postiman 4 takten gy6 cist kul izbira, sploh ce znas tut kako stvar sam postimat.

izbire mas dost, izpravn in z papirji motor se najde ze za 150-200€ (najd kaksnega tomosa z papirji, ki ni samo okvir z prometno za tak kes). Ker so deli pocen (cilinder kit z batom, tesnili in obrocki pride ~20$), more bit ze resna okvara, da se ne splaca vec popravlat. Kot daily je res smiselna izbira, ker lahko tomosi pocivajo in se konzervirajo za meete :)
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
Odgovori