15 SLC - težave

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Uporabniški avatar
T-15 1983
auspuh lager
Prispevkov: 11
Pridružen: To Mar 03, 2020 8:37 am
Kraj: Nova Gorica

15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a T-15 1983 »

Sredi julija sem zaključil obnovo 15 SLC, l. 1983, ki je pred tem skoraj 30 let ležala shranjena po številnih škatlah in zabojih. Pridobil sem vse papirje za starodobnika in uredil lastništvo, naredil tehnični in se veselil prve daljše vožnje. Do takrat sem motor dokaj pogosto vžigal, ko sem nastavljal vžig in uplinjač, večkrat tudi samo zato, da se je utekal – brez večjih obremenitev. Kot že večkrat prej, je odlično vžgal a na žalost vožnja ni bila tako dolga kot sem načrtoval. Ko se je motor dobro segrel je iz njega začel prihajati čuden zvok, kot nekakšno klenkanje. Prav tako ni imel več nikakršne moči. Po ravnini, s plinom do cca ¼ je še nekako tekel, ko pa je bilo treba dodati plin npr. pred klancem in so se obrati malenkost dvignili se je zgodba ponovila. Najprej sem pomislil na nastavitve vžiga, a ko sem preverjal je bilo tukaj vse v redu, poskušal sem celo z različnimi časi predvžiga – brez uspeha. Vse je nastavljeno kot je predvideno v tovarniških navodilih. Naslednje sem se lotil uplinjača, ponovno očistil, spihal in nastavil (igla v 2. utoru, vijak za zrak odvit 1,5 obrata). Motor je lepo vžgal a težava ostala. Začel sem se igrat z nastavitvami uplinjača, spet brez želenega učinka. Svečka ni ne presvetla, ne premastna iz česar sklepam, da je uplinjač pravilno nastavljen (šobe so 35 za zrak in 82 glavna). Motor je obnovljen v originalno stanje. Menjana je bila glavna gred, uležajenje in bat (Meteor L), Cilinder je fi 38, brušenje ni bilo potrebno, ker ni toliko izrabljen. Kasneje sem povsem naključno ugotovil, da če povečam razmik med elektrodami na svečki iz 0,5 na 1,3 in več motor precej bolje teče. Prej omenjeno klenkanje se ni več pojavilo vse dokler motorja, po skoraj 500 km utekavaja, nisem privil do konca. Vmes se mi je tudi nekajkrat zgodilo da ni hotel vžgati ko je bil vroč (npr. po postanku na črpalki). Pomagalo je zamenjati svečko, ki je imela elektrode bolj skupaj (cca 0,8-0,9) a ob večjih obremenitvah je znova trokiralo. Mimogrede, poskusil sem s svečkami različnih toplotnih vrednosti, a ni bilo razlik. Med diagnosticiranjem težav sem ugotovil, da je glava cilindra znižana maksimalno, do nivoja hladilnih reber, praktično sploh nima roba. Tudi okrog tega sem naredil celo študijo, od debelejšega tesnila pod cilindrom, dvojnega tesnila pod glavo, 1,5 mm debelega bakrenega tesnila. Posebnih izboljšav ni bilo. Zdaj ko je hladneje prihaja do tega, da motor ko je mrzel noče vžigati kot je prej. Elektrode na svečki moram stisniti skupaj na 0,5 da po daljšem kurblanju sploh vžge a takoj ko se ogreje na delovno temperaturo zopet zatrokira in moram elektrode zopet razmaknit, če želim peljati normalno dalje. Tako sem počasi izčrpal vse moje znanje o Tomosih in ne vem kako bi zadevo rešil. Nekje na forumu sem enkrat zasledil, da je možno da je vžigalna tuljava zaradi starosti fuč. A ne bi rad prehitro kupoval nove, da se potem izkaže da to ni rešitev. Prosim za vaša mnenja, nasvet… Hvala.
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Meteor bat na takšnem cilindru rad stiska kjer se stika spodnji obroček in je potrebno zvrtati luknjico v batu (bom poiskal sliko). Poglej če je bat podrsan.
To da zdej ko je mraz slabše vžiga je pač bing uplinjač, ker tej itak nimajo čoka.

Glede na to da je tako znižana glava možno da bi uporaba 100oktanskega bencina pomagala :?
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Če je podložil glavo za 1,5mm, potem ni problem v preveliki kompresiji.
Treba bo prvo nastavit plovec na pravo višino in potem izbrat glavno šobo, ki ustreza.
Če imaš platine, potem svečka ne sme imeti razmaka več kot okrog 0,5mm.
Tudi meteor mora delat brez predelav.Prvo pa iglo dvigni za eno zarezo in bi moralo bit malo bolje med normalno vožnjo. Za priganjanje pa kot sem prej napisal
sg1
zobnik
Prispevkov: 193
Pridružen: Ne Sep 26, 2010 5:22 pm
Kraj: LJ

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a sg1 »

Verjetno nagaja elektrika, glede na to, da toliko motoviliš s svečko. Domnevam, da imaš sedaj 6V platinsko elektriko. Vsaj za test daj gor 12V 50 W elektronski (brezplatinski) vžig. Če bo v redu ne pozabi dodat regulatorja in menjat vseh žarnic z 12 voltnimi. Pa še ponoči se potem bistveno bolje vidi.
Že na par petnajstk sem ga zmontiral (tudi na svojo) in od takrat prav vse delajo kot švicarska ura.
S svojo sem že parkrat šel na relaciji LJ - Piran in nazaj povsem brez težav in to večino poti s polnim plinom - kolikor pač cesta omogoča in predpisi dovoljujejo.
Uporabniški avatar
T-15 1983
auspuh lager
Prispevkov: 11
Pridružen: To Mar 03, 2020 8:37 am
Kraj: Nova Gorica

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a T-15 1983 »

Vžig je platinski, Iskra, 12V 50W. Vsaj tako je navedeno na magnetu. Je pa res da je star vsaj 30 let, če ne že toliko kot sam motor. Ko sem kot najstnik v prvi polovici devetdesetih nabavil motor, ga od takrat nisem nič menjal. Iskra je sicer močna, lepe modre barve, ne glede kolikšen je razmik med eletrodami. 100 oktanski bencin sem tudi že probal, a ne koristi. Bat in cilinder sta lepa, brez omembe vrednih risov ali znakov stiskanja. Mimogrede sem izmeril še toleranco na cilindru. Ta je 0,08-0,09 mm. Tudi višino plovca sem že preverjal (mislim da sem prav na tem forumu našel opis, kako to naredit). Glede glavne šobe pa: ali naj jo zamenjam z večjo ali manjšo?
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

če klenka, daj večjo šobo. Prvo pa dvigni iglo za eno zarezo
Aljaž555
vplinjač
Prispevkov: 363
Pridružen: So Jan 25, 2014 8:27 am

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a Aljaž555 »

automatic_7 napisal/-a: Pe Nov 05, 2021 4:24 pm Meteor bat na takšnem cilindru rad stiska kjer se stika spodnji obroček in je potrebno zvrtati luknjico v batu (bom poiskal sliko). Poglej če je bat podrsan.
To da zdej ko je mraz slabše vžiga je pač bing uplinjač, ker tej itak nimajo čoka.

Glede na to da je tako znižana glava možno da bi uporaba 100oktanskega bencina pomagala :?
Kaj je namen te luknjice ? Nisem še slišal za to rešitev, če stiska je problem v previsoki temperaturi sploh če cilindra ni brusil je vrjetno zračnost zadostna.
sg1
zobnik
Prispevkov: 193
Pridružen: Ne Sep 26, 2010 5:22 pm
Kraj: LJ

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a sg1 »

T-15 1983 napisal/-a: Po Nov 08, 2021 9:22 am Vžig je platinski, Iskra, 12V 50W. Vsaj tako je navedeno na magnetu. Je pa res da je star vsaj 30 let, če ne že toliko kot sam motor. Ko sem kot najstnik v prvi polovici devetdesetih nabavil motor, ga od takrat nisem nič menjal. Iskra je sicer močna, lepe modre barve, ne glede kolikšen je razmik med eletrodami. 100 oktanski bencin sem tudi že probal, a ne koristi. Bat in cilinder sta lepa, brez omembe vrednih risov ali znakov stiskanja. Mimogrede sem izmeril še toleranco na cilindru. Ta je 0,08-0,09 mm. Tudi višino plovca sem že preverjal (mislim da sem prav na tem forumu našel opis, kako to naredit). Glede glavne šobe pa: ali naj jo zamenjam z večjo ali manjšo?
Ta vžig na 15 SLC ni tako problematičen, kot so bili stari 6V z dodatno tuljavo za zavorno luč, čeprav je še vedno sumljivo to, da moraš manjšat razmak med elektrodama svečke. To ponavadi pomeni slabo iskro - pod kompresijo na svečki težje pride do kvalitetne iskre kot je to na odviti svečki zunaj. Cca 1 cm zunanje zračne razdalje mora prebiti iskra, če je z vsemi komponentami vžiga vse v redu. Torej takrat ko noče vžgati ali ko motor dela slabo probaj, če je iskra še vedno močna.
Uporabniški avatar
T-15 1983
auspuh lager
Prispevkov: 11
Pridružen: To Mar 03, 2020 8:37 am
Kraj: Nova Gorica

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a T-15 1983 »

Še vedno se vrtim okrog ene in iste težave. Iskra je v redu, na zraku nese vsaj 8 mm. Kabel je bil malce osmojen tako da sem ga pritrdil na svečko direkt z očesno sponko, brez kape. Vmes sem nabavil še dve glavni šobi od 85 in 90 ter se malo poigraval z nastavitvami uplinjača. S 85ko ni razlik, medtem ko je z 90ko samo slabse. Zgleda da zaliva, ker je bila svečka mastna ne glede na položaj igle in koliko plasti je bilo v filtru. Medtem sem odkril se eno anomalijo. In sicer je glava ocitno za fi 42 (cilinder je 38). Tako da ima izgorevalni prostor okrog in okrog nekakšen klinast rob med tesnilom in glavo. Ali bi mogoče lahko bil to vzrok za težavo?
Uporabniški avatar
T-15 1983
auspuh lager
Prispevkov: 11
Pridružen: To Mar 03, 2020 8:37 am
Kraj: Nova Gorica

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a T-15 1983 »

V času od mojega zadnjega pisanja sem na Bolhi nabavil originalno glavo fi 38 mm, nič nižano. Upanje da je to rešitev problema je izvenelo že po slabem kilometru. Slučajno sem pred nekaj dnevi naletel na možakarja, ki mi je dal kompleten vžig z magnetom 6V/17W. Tudi če je bil na videz v precej grdem stanju, predvsem platine, sem ga probal - nisem mogel verjet - moped teče v nulo!! :) V kratkem nameravam zamenjat še platine saj zaradi izrabljenosti drsnika ni mogoče 100% nastaviti predvžiga, niti razmaka med kontakti.
Odgovori