Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Odgovori
Uporabniški avatar
Žare
batzajla
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe Jul 15, 2011 7:57 pm
Kraj: Dunaj/Jesenice

Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a Žare »

Dober dan vsem skupaj.
Za letošnji zimski projekt sem si izbral obnovo moje 4ke. Na njej imam "podvozje" od elektronika, t.j. obe platišči z zavornimi bobni, spredaj vilice Paioli in zadaj amortizeji.
Pred dnevi sem se lotil zadnjih amortizerjev, jih razstavil in ugotovil, da jih ni možno odpreti, da bi v njih zamenjal olje.
Glavno vprašanje v tej temi je, ali je možno in smotrno v telo amortizerja izvrtati luknjo (6mm) in navariti matico M6, ki bi jo uporabil za neke vrste servisno odprtino, ki bi jo lahko zaprl z vijakom in o-ringom.
V primeru, da bi se za kaj takega odločil, kako bi res najbolje odstranil staro olje. Ali bi bilo pametno oprati notranjost z nafto/bencinom? Ali bi s tem škodil delom v notranjosti, raznim semeringom, o-ringom ...
Seveda bi bil dobrodošel tudi podatek, koliko olja sploh naliti nazaj.
Idejo sem na hitro skiciral.
Slika
TilenXp
zažgan bat
Prispevkov: 76
Pridružen: So Apr 16, 2011 12:22 pm

Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a TilenXp »

Ali si prepričan da jih ni mogoče razstaviti? Sicer ne poznam amortizerjev od E90 vendar nekako so jih morali spraviti skupaj in takrat so se zadeve še delale tako da se jih je dalo servisirati in ne tako da so zapečatene kot zdajšnje kitajska jajca
tomosatx50s
vplinjač
Prispevkov: 451
Pridružen: Če Jun 26, 2014 12:19 pm

Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a tomosatx50s »

TilenXp napisal/-a: Pe Sep 10, 2021 11:13 am Ali si prepričan da jih ni mogoče razstaviti? Sicer ne poznam amortizerjev od E90 vendar nekako so jih morali spraviti skupaj in takrat so se zadeve še delale tako da se jih je dalo servisirati in ne tako da so zapečatene kot zdajšnje kitajska jajca
E90 amortizerjev(sebac) se ne da razstaviti.. Ker so tovarniško zaprešane šalčke na vrhu..
Uporabniški avatar
Žare
batzajla
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe Jul 15, 2011 7:57 pm
Kraj: Dunaj/Jesenice

Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a Žare »

TilenXp napisal/-a: Pe Sep 10, 2021 11:13 am Ali si prepričan da jih ni mogoče razstaviti? Sicer ne poznam amortizerjev od E90 vendar nekako so jih morali spraviti skupaj in takrat so se zadeve še delale tako da se jih je dalo servisirati in ne tako da so zapečatene kot zdajšnje kitajska jajca
Ja, tudi jaz sem presenečen in razočaran, a tako pač je.

Ali ima kdo mnenje glede tega, ali je pametno vrtati luknje v amortizerje in improvizirati servisno odprtino?

Sam sem mnenja, da nimam kaj izgubiti. Amortizerji so brez olja in kot taki zanič. V najslabšem primeru bodo še vedno brez olja in z majhno luknjo, v najboljšem pa bodo spet funkcionalni in jih bom lahko servisiral.

Seveda bi mi pomagal kakšen nasvet. Naprimer, kje bi bilo najbolje vrtati, kako odstraniti ostanek starega olja, koliko in katero olje bi uporabil ...
Priponke
IMG_20210907_235715.jpg
Uporabniški avatar
filius
specjalka
Prispevkov: 3946
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 11:05 am

Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a filius »

Zapigan rob se odstruži, postruzi globji utor in nazaj zapiga po obnovi.

Ce nimas pravega orodja raje odnesi v amontizer.si Dol pri Ljubljani, cena 60€, obnovijo in prebarvajo.
Ja vozim E90 jer to je malo jače,
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
Uporabniški avatar
Žare
batzajla
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe Jul 15, 2011 7:57 pm
Kraj: Dunaj/Jesenice

Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a Žare »

Hvala za odgovor filius.
Seveda doma nimam pravega orodja in sam česa takega nisem sposoben. Tudi nasvet, da je take stvari najbolje prepustiti profesionalcem, je na mestu in ga sprejmem.

Mi pa ne da miru misel, da bi bilo takšno popravilo le enkratno in bi ob naslednjem morebitnem servisu, moral skozi enako proceduro. Ok, res je, da bi biu naslednji servis morda šele čez nekaj let, desetletje, kakorkoli, moti me le, da zadeva ne bi bila nič enostavnejša.
Ah, še sam ne vem, kaj naj. Ne bi bil rad bogokleten, a mislim, da vseh E90 komponent vendarle ni vredno obnavljati. Za 60€ se dobijo novi, sodobni amortizerji retro izgleda, ki bi ravno tako, če ne bolje, opravljali svojo nalogo.
Verjetno bom na koncu te amortizerje res navrtal in predelal. Še vedno lahko luknjo kasneje zavarim in amortizerje predelam kot si mi svetoval ti.
Uporabniški avatar
filius
specjalka
Prispevkov: 3946
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 11:05 am

Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a filius »

Žare napisal/-a: Ne Sep 12, 2021 12:04 am Hvala za odgovor filius.
Seveda doma nimam pravega orodja in sam česa takega nisem sposoben. Tudi nasvet, da je take stvari najbolje prepustiti profesionalcem, je na mestu in ga sprejmem.

Mi pa ne da miru misel, da bi bilo takšno popravilo le enkratno in bi ob naslednjem morebitnem servisu, moral skozi enako proceduro. Ok, res je, da bi biu naslednji servis morda šele čez nekaj let, desetletje, kakorkoli, moti me le, da zadeva ne bi bila nič enostavnejša.
Ah, še sam ne vem, kaj naj. Ne bi bil rad bogokleten, a mislim, da vseh E90 komponent vendarle ni vredno obnavljati. Za 60€ se dobijo novi, sodobni amortizerji retro izgleda, ki bi ravno tako, če ne bolje, opravljali svojo nalogo.
Verjetno bom na koncu te amortizerje res navrtal in predelal. Še vedno lahko luknjo kasneje zavarim in amortizerje predelam kot si mi svetoval ti.
Ne vem kaj boš dosegel z vrtanjem, olje lahko zamenjaš, ne moreš pa menjati tesnil ali batnice, ki je večinoma problem.

Torej glede na prevoženo število kilometrov, katere se ponavadi dela z oldtimerji, bo obnova praktično doživljenska.

Za to ceno raje obnovit original, to kar se danes dobi je večinoma srbsko-kitajska roba, ki stestirano ni vredna svojega denarja.
Ja vozim E90 jer to je malo jače,
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
Uporabniški avatar
Žare
batzajla
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe Jul 15, 2011 7:57 pm
Kraj: Dunaj/Jesenice

Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a Žare »

Hvala za odgovore.
Na koncu sem se odlocil, da originalne pustim v takem stanju kot so in jih sam ne predelujem. V naslednih dneh jih le ocistim in sestavim nazaj. Problem je, da ne zivim v Sloveniji in me pot do Ljubljane stane vec kot servis in se mi racunica nikakor ne izide. Kjer zivim, so tovrstne usluge 3x precenjene.
Na internetu sem ze narocil nove MKX amortizerje, ki bodo sigurno boljsi od mojih v trenutnem stanju.
Se vedno pa sem globoko razocaran, da so originalni zapresani in jih ni mozno servisirati.
Kot si ze omenil, filius, pri mopedih, ki so vozeni samo ob nedeljah, je obraba delov minimalna in ravno ta argument me je preprical v nakup novih "poceni" amortizerjev. Nikjer ne najdem podatka od kod so. Tudi ce so kitajski, bodo ze zdrzali tistih 1000km letno. Ob priliki pa se moje dam obnoviti.
Hvala se enkrat in lp.
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Imam kitajske, plinske, pod 100 eurov in delajo super!
Priponke
RBI_1203.JPG
Uporabniški avatar
Žare
batzajla
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe Jul 15, 2011 7:57 pm
Kraj: Dunaj/Jesenice

Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih

Odgovor Napisal/-a Žare »

Jaz sem naročil te na sliki za 45€ s poštnino iz Nemčije. Na videz so skoraj enaki mojim starim. Nikjer nisem našel podatka, kje so narejeni. Sumim, da so kitajski, saj bi v nasprotnem primeru na veliko oglaševali, da so evropski.
Priponke
puch-mkx-schokbreker-360mm-0-1-3-900x675.jpg
Odgovori