zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev

škropilnice, izvenkrmni motorji ipd.
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 3524
Pridružen: Če Avg 13, 2009 11:07 am
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev

Odgovor Napisal/-a automatic_7 » To Avg 08, 2017 9:56 am

Lepa predstavitev izvenkrmnih motorjev Tomos,lepo da hvalimo svoje samo dobro se je držati resnice.Tomos nikdar ni prodajal svojih izvenkrmnih motorjev pod imenom Konig.Konig je nemška firma iz Berlina,ki je slovela po precej hudih motorjih za dirkalne čolne,seveda so morali imeti tudi civilne verzije,da so lahko pokrivali stroške dirkanja.v resnici je Tomos 4 kopija Konig-a in vse Lamo mašince bazirajo na znanju Koniga.Prav tako tomos 10 in 18 sta kopiji Konig-a 15 in 20.Ali so imeli kakšno pogodbo z nemci ne vem,samo izvenkrmna linija Tomos je kopija Koniga.
S tem se nebi čisto strinjal, po tvoje bi konig razvil zračno hlajen motor za uporabo na izvenkrmnem motorju z vodno hlajeno nogo?? katerega je potem po tvoje tomos uporabljal za kosilnice in vodne črpalke in ima slučajno cilinder tak da paše na tomos-puch bloke in je tudi vizualno skoraj identičen?? Tomos 4 je logična posodobitev lamota 06n in njegovih predhodinikov ki glede na komponente očitno izhajajo iz puhovega motorja(tomos colibri). Pomoje je za dopolnitev svojega progama konig pač kupil nekaj tomosovih štiric in 10/18, tudi Mercury in Mariner imajo za motorje do 6hp kar Tohatsu motorje z drugimi nalepkami. Za 10/18 ne dam roke v ogenj da je čisto tomosov, ker so do sredine 80ih imeli MAHLE napis na bloku motorja.
Brez dvoma bi lahko bil Tomos veliko ime razvoja 2T tehnike samo so imeli politični komisarji glavno besedo.Tomos je zelo malo stvari naredil sam,celo legendarni Avtomatik je bil ukraden nizozemcem (Anker Laura M 56),zato so morali prve Avtomatike vpoklicati nazaj in so jim vzeli ven drugo prestavo dokler pogodba z Anker Lauro ni potekla (1976) ko so prenehali kupovati od njih mašinco laura M48,ki so jig natikali na legendarnega po domače rečeno Jermenarja.Ta jermenar (Avtomatik N/T) je bil sestavljen iz Italjankega okvirja Garelli,luči CEV,kolesa so bila francoska,ročke Magura,...,samo barva in nalepke so bile Tomosove.
to da je mašina na jermenarju Laura niso nikoli skrivali zato jermenarjem pravimo tudi "Laura", na posnetku Tomos v sliki(1972), ko pokaže nizozemsko tovarno in avtomatika nt in ima nalepko na mašini Anker Laura (res da na naših je zalepljen zajček), to s pogodbo sem tudi sam zasledil da je res, da tomos ni smel razvijati mašine z avtomatskim menjalnikom dokler sodeluje z anker lauro ampak to je do 1973, ko so namigovali tudi sodelovanje s piaggiotom za prodajo ciaotom pod imenom automatic C. Laura M48 razen da vizualno spominja nima nič skupnega z našim automatikom, saj nima 2 prestav ampak zobati jermen(poglej v katalog).
V svojem življenju sem imel kar nekaj Tomosovih izdelkov od mopeda do motorja za čoln in lahko rečem,da so bili dobri,ne pa bolši od konkurenčnih priznanih firm.Kod mulc sem vozil samo Tomos mopede,ker drugih v Jugoslaviji nismo imeli prav veliko.Ko sem se začel ukvarjati z friziranjem,pa sem spoznal,da močno zaostajamo za italjani in ostalimi.Cela evropa je že uporablala iglične ležaje na sorniku bata,mi smo pa bronaste drsne puše nosili kar seboj v žepih.Še češka Jawa Babetta 50 je imela iglične na sorniku.Pred par leti je bila na TV-ju oddaja o Tomosu,vse krasno samo to,da je legendarna MV Augusta hodila v Tomos gledati kako se dela nikasil me je pa vrglo.Celo mladost sem se ubadal z Tomosovimi gusasti cilindri oni so pa delali najboljši nikasil na svetu :).Le za koga so jih delali?,razen za Tomos 10 in Tomos 18 ga niso rabili,oz smo bili premalo vredni,da bi imeli mopede z Alu-nikasil cilindri,sramota.Največ v razvoju tomosa sta naredila g. Matula v domači delavnici (kapo dol) in g. Parlotti,ki je ob prestopu k Tomosu prinesel seboj še H2O cilinder firme Minarelli.
Konkurenčni so bili samo v 70ih saj se od takrat razen malenkosti ni več kaj dosti spremenilo na njih (če gledamo serijske proizvode), prototipi ki se nahajajo v muzejih kažejo na dokaj konkurenčni razvoj, ampak....
Slovenija ima veliko ljudi z znanjem in idejami,vendar pri Tomosu jih nikdar niso upoštevali,ker je bil politkomisar z partijsko knjižico sigurno pametnejši.
se strinjam

Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2004
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 5:05 pm
Kraj: Idrija

Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev

Odgovor Napisal/-a macula » To Avg 08, 2017 9:35 pm

Laura 69 napisal/-a: V svojem življenju sem imel kar nekaj Tomosovih izdelkov od mopeda do motorja za čoln in lahko rečem,da so bili dobri,ne pa bolši od konkurenčnih priznanih firm.Kod mulc sem vozil samo Tomos mopede,ker drugih v Jugoslaviji nismo imeli prav veliko.Ko sem se začel ukvarjati z friziranjem,pa sem spoznal,da močno zaostajamo za italjani in ostalimi.Cela evropa je že uporablala iglične ležaje na sorniku bata,mi smo pa bronaste drsne puše nosili kar seboj v žepih.Še češka Jawa Babetta 50 je imela iglične na sorniku.Pred par leti je bila na TV-ju oddaja o Tomosu,vse krasno samo to,da je legendarna MV Augusta hodila v Tomos gledati kako se dela nikasil me je pa vrglo.Celo mladost sem se ubadal z Tomosovimi gusasti cilindri oni so pa delali najboljši nikasil na svetu :).Le za koga so jih delali?,razen za Tomos 10 in Tomos 18 ga niso rabili,oz smo bili premalo vredni,da bi imeli mopede z Alu-nikasil cilindri,sramota.Največ v razvoju tomosa sta naredila g. Matula v domači delavnici (kapo dol) in g. Parlotti,ki je ob prestopu k Tomosu prinesel seboj še H2O cilinder firme Minarelli.
Toliko Tomosov si imel, pa nisi dojel bistva. Zgleda si imel premalo drugih motorjev.
Te mašine niso namenjene friziranju, ampak so čim bolj preprosti delovni stroji. Iglični ležaj se zdrobi, poči kletka, gre bat, cilinder, glava, mogoče še gred.. Pri puši malo tolče ali pa sploh ne vžge več motor, si jo pač menjal. Tudi vodno hlajeni cilinder, okej, res da bolje hladi, ampak imaš še vodno pumpo, cevi, hladilnik, lahko ti spušča voda, pa ravno tako ribne. Pri prisilem, ti največ potegne vezalko v vetrnico. Gus cilinder si vrgel stran ali pa 3x brusil, kaj pa nikasil? Spet sam strošek.
Vsak je moped lahko doma podrl do zadnjega vijaka in ga popravil, vse je bilo izdelano čim bolj preprosto in to je bil namen in od tega se je v socializmu dalo živeti (tovarne), danes pa zanalašč delajo tako da se pokvari, potem je pa še rezervni del tak, da ga lahko kupiš samo originalnega v vrednosti četrt motorja.

To da sta pa Matulja in Parlotti največ naredila pri razvoju je pa tak strel v prazno. Spoštujem oba, najbrž sta veliko prispevala, ampak s to izjavo si falill. Malo se pozanimaj kdo sta bla še Forca, Imperl in še kdo bi se našel.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'

Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 3524
Pridružen: Če Avg 13, 2009 11:07 am
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev

Odgovor Napisal/-a automatic_7 » Sr Avg 23, 2017 2:50 pm

Če še kdo dvomi o tem, da je Konig prodajal Tomosove izvenkrmne motorje zato da je dopolnil program pod 30KM:
https://www.boote-forum.de/showthread.p ... post499275

Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 3524
Pridružen: Če Avg 13, 2009 11:07 am
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev

Odgovor Napisal/-a automatic_7 » Če Mar 22, 2018 11:56 am

Da malo dopolnim to temo,bom kasenje tudi dopolnil prvo objavo v temi

Prototip Tomos 40

"Izvenkrmni motor TOMOS T40; prostornina motorja 650 ccm, moč motorja 40 KM. Po razvoju in serijski proizvodnji motorjev Tomos 10 in 18, so se v Tomosu na pobudo tedanje vojske lotili razvoja močnejših krmnih motorjev 29,42KW (40KM). Prototip je stekel leta 1978. Pri razvoju tega motorja so uporabili dobre izkušnje od razvoja predhodnikov, kjer so dosegli uglašeno delovanje sesalnega in izpušnega sistema, ob tem pa vpeljali še nekaj novih rešitev, kot so sinhronizacija pretikanja in dodajanja plina z enoročno napravo in enim bowdnom, nova naprava za kompenziranje reakcije pri krmarjenju, ki se lahko izvede pri vgrajenem motorju iz čolna, ne da bi bilo treba motor dvigniti iz vode, itd."
Vir: TMS

Vojaška izvedba motorja:
T40_vojaški.jpg
Foto:TMS
Civilna izvedba:
tomos40.jpg
T40.jpg

Odgovori