Testna miza za mopede

Vse kar vam pade na pamet
Odgovori
Mopedist.sem
auspuh lager
Prispevkov: 15
Pridružen: Ne Maj 01, 2016 3:05 pm

Testna miza za mopede

Odgovor Napisal/-a Mopedist.sem »

Pozdravljeni, sem dijak 4. Letnika mehatronike in na misel mi je prišla ideja, da bi naredil testno mizo za zaključni projekt. Zanima me, če je kdo tukaj že to delal, vesel bi bil vsakršnih informacij, načrtov, komentarjev, predlogov,...
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: Testna miza za mopede

Odgovor Napisal/-a macula »

@PVL si je izdelal mizo že pred časom, jaz sem si naredil dokaj podobno.
Najlažje je izdelati "inertia" dyno, kjer imaš samo valj, ki ga pospešuješ v enem območju vrtljajev. Iz fizike je pomemben čas pospeševanja, masni vztrajnostni moment valja ter vrtljaji valja. Vrtljaje motorja preračunaš preko prenosov do glavne gredi. Na valju imaš senzor, ki meri vrtljaje.
Obstaja še brake dyno, kjer preko zavore in ročice meriš moment in izračunaš moč preko vrtljajev, je pa to dražja izvedba.

Sam sem kupil program za nekje 150eur, je precej slab za moje pojme, ker včasih prekine meritev, če motor malo potrokira, včasih pa tudi kar tako. Dober program stane okrog 1500e. Dobiš lahko tudi poceni verzije, kjer se meritve izvajajo preko kakšne arduino platforme.

Največ problemov boš imel z konstrukcijo valja. Nekateri uporabijo kar ogromne elektromotorje iz odpada, ti imajo mvm okrog 2-3kgm^2. Sam valj mora imeti čim večji masni vztrajnostni moment, kar ne pomeni večje mase. Moj valj ima premer 350mm in je širok 400mm, kar znaša okrog 300kg. Mvm je 4,6kgm^2. Priložil sem tabelo, da boš lažje izbral dimenzije. V prvem stolpcu je premer v milimetrih, zgornja vrstica pa je širina valja, zraven je masa.

Za merjenje moči do nekje 30 konj boš potreboval valj z mvm najmanj 3kgm^2, če boš meril preko kolesa.
Pri merjenju preko verige je drugače, zaradi razmerij. V praksi na višjih obratih valja boš meril, daljša bo meritev, npr. 500-1000rpm ni enako kot 5000-5500rpm.

Na koncu je dobro še vse korigirati glede na gostoto zraka. Dobiš enačbe, preko katerih izračunaš korekcijski faktor glede na zračni tlak, temperaturo in vlažnost.

To je zelo na kratko, skoraj vse informacije najdeš tukaj:
http://dtec.net.au/

moj program sem kupil tukaj:
http://www.dynomec.com/
Priponke
Miza.jpg
20170923_215822.jpg
Masni vztrajnostni moment.PNG
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Odgovori