blokada

Predelave pogonske sile mopeda
apn6s freek
auspuh
Prispevkov: 786
Pridružen: Pe Jun 25, 2010 3:12 pm

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a apn6s freek »

dobro razumem zdaj...
Moram sprobat pa sporočimče bo delovalo.
če bi bili skuterji zanesljivi bi jih tudi poštarji imeli ;)
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 700
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a Berty »

No potreba po omejevalcu je ševedno nerešena, sem pa našel kar tole temo da ne ustvarjam nove. Je že 7 let mrtva ampak vseeno.
:twisted:
Vglavnem ideja je bila da se omejevalec obratov naredi tako, da preklaplja motor on/off (s črno žico za ugasnit motor) pri določenih obratih da ostane v območju teh obratov. Zaradi načina delovanja raznih drugih omejevalcev ki so plug-in na CDI enote (zunanje cinšpule) so ti nemogoči za montiranje na 6V platinsko elektriko starih APN-jev. Treba je narediti nekaj novega. :D
Najprej bi potrebovali pickup senzor ki bi dajal signal - hall-ov senzor bi bil najprimernejši - premišljam v smeri montiranja manjšega magnetka na zunanjo stran magneta, pod vetrnico ali na vetrnico nekje na robu. Nato bi montiral še hall senzor kateri bi tako dajal signal za vsak obrat.
S čipom bi nato lahko štel obrate, pri določenih obratih (nastavljivih s potenciometrom) pa bi čip vklapljal in izkapljal heavy duty rele (ki zdrži do nekje 15A kar je vec kot zadosti mar spustijo platine skozi). Ta rele bi imel priklopljeno črno žico za izklop in maso preko NO kontakta se pravi vsak vklop bi ustavil dajanje iskre in s tem reguliral obrate. Če je izbrn pravi heavy duty rele preklaplja nekje na 0.1-0.5s kar je pomoje dovolj glede na to da je za 6000 obr/min (100/s)

Ker bi šla ob nedelujoči iskri neizgorjena mešanica v izpuh bi pomoje bil rezultat ognječ auspuh kot pri kakšnih rev limiter posnetkih na youtube? :?: To pride na poskusih.

Seveda je potrebno naresti program ali pa najti pravi čip za to vklapljanje, da se motor ne ustavi (če bi se več vrtel kot določeno s potenciometrom bi pač nastavil pot. na manj zato to ni težava).

Največje težave bi predstavljalo napajanje omejevalca (tresenje, nihanje napetosti) in pa računanje kako hitro mora rele preklapljati. Vse ostalo bi bilo izvedljivo s pravim vezjem in montažo ter seveda preizkusi. 8-)

Predlogi na plano.
APN4M 83'
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 700
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a Berty »

Ko že razmišljam kako bi se vse to dalo narediti, mi je na misel prišla tudi BT50 elektrika, ki je imela CDI enoto na katero bi se dalo montirati že narejen omejevalec obratov (BGM https://www.cilinder.si/scooter-50ccm-2 ... kalom.html)

Je to ta CDI enota in ta elektrika?
CDI ali ne?
CDI ali ne?
Tomos-vzigalna-tuljava-ISKRA-BOSCH-12-V-90W_553762a06d485.jpg
Je to ta elektrika?
Je to ta elektrika?
Kot piše na Vec-ignitions je to ta zunanja tuljava za izvenkrmne motorje in tudi za BT50 model. Piše tudi da so maksimalni obrati 9000/min, zato me zanima ali obstajajo še druge izvedbe??
APN4M 83'
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

mislim da na BT elektriko bi lahko dal ker ima senzor pozicije magneta in temu lahko prekinjaš pulze z omejevalcem.
VEC je proizvajalec tuljav iz bosne (original tuljave za BT je delala iskra ali pa selletra), delajo tudi nadomestno brezplatinsko tuljavo za 6V elektrike.

za magnet na sliki nism siguren ma plošča na sliki ni od BT-ja že po tem da je na platine.

to je od BT-ja
https://s5.mojalbum.com/17380075_174790 ... 055482.jpg
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 700
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a Berty »

Aha no se mi je zdelo da je ta samo 12V 80W brez take enote, samo za zunanjo tuljavo.
APN4M 83'
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 700
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a Berty »

Poskusil bom najprej z izdelavo AC-CDI, saj ne potrebuje dodatnega napajanja drugega kot AC (ki je manj kot 200V katerih lahko prenese to vezje, vendar je lahko manjše in se potem z R3 nastavlja predvžig malo drugače). Za tuljavo iskre bom uporabil navadno ISKRA tuljavo iz originalne 6V elektrike in tak magnet seveda.
Informacije tukaj:
https://transmic.net/index.php/2016/07/24/analog/
8-)
Vezje je izdelano za enocilindrske dvotakt motorje z enim ali dvemi pickup senzorji. Ima "nastavljiv" predvžig oz samo preklopi iz enega načina predvžiga na drugega.
Vezje deluje tako, da preklopi iz 12° predvžiga (v nizkih obratih) na 36° predvžiga (za visoke obrate). Preklop se zgodi ob nastavljeni vrednosti R3 ( med 2000 in 5000 obr/min ). :?

Glede pickupa bom porabil AC napajanje pretvorjeno v DC in če bo dovolj voltaže po vsemu temu še za luči vezal preko platin, katere lahko tudi nastavljam kdaj mi odprejo (koliko ° pred ZML bata).

Vezje sem si izbral ker nima čipovja in ne potrebujem programatorja za EEPROM.
Če vezje nebo zadostovalo bom šel na drugo verzijo, ki uporablja nastavljivo krivuljo katero nastaviš v Excelu in potem naložiš program na PIC mikrokrmilnik. Enega imam že izdelanega doma, vendar pa potrebuje baterijsko napajanje (9VDC). :roll:
https://transmic.net/index.php/2016/11/ ... f628-v7-9/
Na dnu te strani je video z uporabo tega krmilnika na tomos vžigu 1000-13000 obratov kar je zadovoljivo. :D
APN4M 83'
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 700
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a Berty »

Da neboste čudno gledali, seveda na ta CDI bi potem lahko montiral omejevalec BGM na stikalo, tako da daje drug signal za senzor. :? :oops:
APN4M 83'
Uporabniški avatar
zankrzan
Mojster
Prispevkov: 1200
Pridružen: To Mar 27, 2012 4:00 pm
Kraj: Prelog, okolica Domžal

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a zankrzan »

Pomoje se ti mora predvžig z obrati zmanjševati, ne pa povečevati (mislim, da se povečuje pri 4t mašinah). Honda RS125 mislim da je imela na max rpm celo zavžig...
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 700
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a Berty »

zankrzan napisal/-a:Pomoje se ti mora predvžig z obrati zmanjševati, ne pa povečevati (mislim, da se povečuje pri 4t mašinah). Honda RS125 mislim da je imela na max rpm celo zavžig...
Zavžig? Glede tega za 4-taktne mašine nevem, je pa nekdo razmišljal na nekaj drugega in ne tomos, če bi se mu predvžig zmanjševal. Poskusil bom razložiti tako kot je bilo to razloženo meni, po čimbolj podobnih besedah, po domače...

Večino CDI ima predvžig pri nizkih obratih majhen. V času od iskre do take pozicije, da je izgorevanje optimalno naredi bat manjšo pot (manj stopinj) zaradi manjše hitrosti bata. V višjih obratih z večjo hitrostjo naredi večji kot obrata zato pa mora biti predvžig večji (iskra je prej kakor pri nizkih da ujame izgorevanje v najbolj optimalnem položaju.
Naj ponovim da je to za 2-taktne mašine, o 4-taktnih nimam praktičnega znanja več kot zamenjati svečke.

Razlogi zakaj bi potrebovali manjši predvžig pri večjih obratih:
- toplotni premik iz cilindra v avspuh ( toplote se ob manjšem predvžigu v visokih obratih bolj sprošča na izpušnem delu cilindra, namesto da se jo večina v vrhu cilindra) -> preprečevanje topljenja bata
- višanje toplote pri tem premiku povzroči hitrejše širjenje resonance v izpuhu in je tako izpuh lahko narejen za širše območje ( oz je resonanca bolj sinhrona z povišano hitrostjo bata pri visokih obratih kar pomeni da z istim izpuhom, ki načeloma deluje dobro pri nižjih obratih, z manjšanjem predvžiga povzročimo da motor efektivno doseže višje obrate kot bi jih)
Ti razlogi so večinoma uporabljeni pri big-bore cilindrih kjer je lažje ne povečati predvžig v visokih obratih kot pa izdelati izpuh za tako široko območje.

Tukajle je slika ki to jasno prikazuje za nekaj različnih CDI (desno spodaj PVL).
https://farm6.staticflickr.com/5557/148 ... 4b82_o.jpg

Na prvi pogled večina ljudi misli, da je predvžig z obrati manjši ker se krivulja niža. To je napačen koncept premišljanja, ker je na ordinati samo zapisano koliko stopinj pred (-) ali za (+) neko določeno pozicijo bata (ne vedno v ZML) se pojavi iskra.

Vzemimo za primer PVL graf: Pri 2000 obr/min piše skoraj +10°(pozitivnih!) pomeni kasneje pri obratu glede na gred (v neki določeni osnovni stopinji recimo 25° pred ZML (teoretično, nevem točnih ° ki so jih pri PVL mislili, pomensko pravilno -25°, po domače od ZML zavrtimo nazaj za toliko stopinj) in ne 10°pred ZML bata. Tako je predvžig dejansko -25° + 10°= -15° oz 15° pred ZML bata.
Ko pridemo na 4000 obr/min je ta predvžig še manjši oz od tiste pozicije bata malo nad 20° kasneje. Dobimo -5°predvžiga oz. kolikor so pri PVL imeli v mislih za osnovne stopinje in pozicijo. Zakaj je tako optimalno zgleda da motor v tem območju dela tako bolje (tudi odvisno od motorja, cilindra, izpuha, vztrajnosti,..).
Ko pridemo proti 12000 obr/min pa se predvžig čedalje bolj povečuje oz. od tiste osnovne pozicije ne prištevamo ampak še odštevamo, tako da je -25° - 2,5° = -27,5° kar pomeni VEČJI predvžig.

Tako mi je razložil doktoriran strojnik, podobno je pisalo v vsaki knjigi katera ima poglavje na temo predvžiga v sebi in mislim, da je po osnovnih fizikalnih razlogih čisto logično zakaj se mora predvžig povečati pri višjih obratih.

Upam da objava ni predolga, prosil pa bi za popravke saj sem pisal zadevo ob pol polnoči. :lol:
APN4M 83'
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: blokada

Odgovor Napisal/-a prlek »

Berty napisal/-a:
zankrzan napisal/-a:Pomoje se ti mora predvžig z obrati zmanjševati, ne pa povečevati (mislim, da se povečuje pri 4t mašinah). Honda RS125 mislim da je imela na max rpm celo zavžig...
Zavžig? Glede tega za 4-taktne mašine nevem, je pa nekdo razmišljal na nekaj drugega in ne tomos, če bi se mu predvžig zmanjševal. Poskusil bom razložiti tako kot je bilo to razloženo meni, po čimbolj podobnih besedah, po domače...

Večino CDI ima predvžig pri nizkih obratih majhen. V času od iskre do take pozicije, da je izgorevanje optimalno naredi bat manjšo pot (manj stopinj) zaradi manjše hitrosti bata. V višjih obratih z večjo hitrostjo naredi večji kot obrata zato pa mora biti predvžig večji (iskra je prej kakor pri nizkih da ujame izgorevanje v najbolj optimalnem položaju.
Naj ponovim da je to za 2-taktne mašine, o 4-taktnih nimam praktičnega znanja več kot zamenjati svečke.

Razlogi zakaj bi potrebovali manjši predvžig pri večjih obratih:
- toplotni premik iz cilindra v avspuh ( toplote se ob manjšem predvžigu v visokih obratih bolj sprošča na izpušnem delu cilindra, namesto da se jo večina v vrhu cilindra) -> preprečevanje topljenja bata
- višanje toplote pri tem premiku povzroči hitrejše širjenje resonance v izpuhu in je tako izpuh lahko narejen za širše območje ( oz je resonanca bolj sinhrona z povišano hitrostjo bata pri visokih obratih kar pomeni da z istim izpuhom, ki načeloma deluje dobro pri nižjih obratih, z manjšanjem predvžiga povzročimo da motor efektivno doseže višje obrate kot bi jih)
Ti razlogi so večinoma uporabljeni pri big-bore cilindrih kjer je lažje ne povečati predvžig v visokih obratih kot pa izdelati izpuh za tako široko območje.

Tukajle je slika ki to jasno prikazuje za nekaj različnih CDI (desno spodaj PVL).
https://farm6.staticflickr.com/5557/148 ... 4b82_o.jpg

Na prvi pogled večina ljudi misli, da je predvžig z obrati manjši ker se krivulja niža. To je napačen koncept premišljanja, ker je na ordinati samo zapisano koliko stopinj pred (-) ali za (+) neko določeno pozicijo bata (ne vedno v ZML) se pojavi iskra.

Vzemimo za primer PVL graf: Pri 2000 obr/min piše skoraj +10°(pozitivnih!) pomeni kasneje pri obratu glede na gred (v neki določeni osnovni stopinji recimo 25° pred ZML (teoretično, nevem točnih ° ki so jih pri PVL mislili, pomensko pravilno -25°, po domače od ZML zavrtimo nazaj za toliko stopinj) in ne 10°pred ZML bata. Tako je predvžig dejansko -25° + 10°= -15° oz 15° pred ZML bata.
Ko pridemo na 4000 obr/min je ta predvžig še manjši oz od tiste pozicije bata malo nad 20° kasneje. Dobimo -5°predvžiga oz. kolikor so pri PVL imeli v mislih za osnovne stopinje in pozicijo. Zakaj je tako optimalno zgleda da motor v tem območju dela tako bolje (tudi odvisno od motorja, cilindra, izpuha, vztrajnosti,..).
Ko pridemo proti 12000 obr/min pa se predvžig čedalje bolj povečuje oz. od tiste osnovne pozicije ne prištevamo ampak še odštevamo, tako da je -25° - 2,5° = -27,5° kar pomeni VEČJI predvžig.

Tako mi je razložil doktoriran strojnik, podobno je pisalo v vsaki knjigi katera ima poglavje na temo predvžiga v sebi in mislim, da je po osnovnih fizikalnih razlogih čisto logično zakaj se mora predvžig povečati pri višjih obratih.

Upam da objava ni predolga, prosil pa bi za popravke saj sem pisal zadevo ob pol polnoči. :lol:
Berty a si v tvoji debeli knjigi Bertypediji pri tem upošteval hitrost iskre, hitrost deflagracije oziroma ekspanzije, hitrost samega gibanja bata itd? Samo vprašam.
Odgovori