Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Predelave pogonske sile mopeda
Vasja.
kriva felna
Prispevkov: 55
Pridružen: Po Nov 08, 2010 5:48 pm

Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a Vasja. »

Temo, ki se je razvijala na nepravem mestu želim nekako obnoviti na "pravem?" mestu!

Tema je seveda bila kot je že v samem naslovo razvidno o pomenu honanja.
Zastavil sem veliko vprašanj predvsem uporabniku sales, na nekatere mi je že odgovoril, na tiste, ki pa še ne pa bom jih še enkrat ponovil tukaj!:

- Obstajajo različne finoče honanja, če ja potem katero je najbolj primerno izbrati in zakaj?

- Kaj bi bile pomanjkljivosti in prednosti batnega sestava v kolikor bi bil najbolj fino obdelan (pohonan cilinder...) kar je mogoče? Da razložim bat normalen z normalnimi mazalnimi porami, cilinder pa najbolj fino obdelan kaj je mogoče....

- Bi se batni sestav najmanj obrabil( se ustvarila " najboljša" kompresija po utečenem batnem sestavu?) v kolikor bi bil najbolj fino obdelan? Po moji teriji ja... Kaj meni sales? Kako bi bilo z mazanjem takšnega sestava ob uporabi najboljših olj?

- Kako je z mazanjem batnega sestava v kolikor izginejo ( se obrabijo ) pore na batu in utorčki od honanja na cilindru?

- Sales je omenil, da se ob uporabi kvalitetnih olj na batnem sestavu natančneje na batnih porah in cilidrovih porah ustvari teflonska "prevleka" katera posledično pripomore k boljšemu drsenju bata in samem mazanju batnega sestava. Katera olja to ustvarijo?

- Primerjava kvalitete olja Castrol Tts in najboljšega olja Matul???
Vasja.
kriva felna
Prispevkov: 55
Pridružen: Po Nov 08, 2010 5:48 pm

Re: Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a Vasja. »

Spoštovani forumaši!

Verjetno ni sales edini znalac, ki to počne!? Hočem povedati, da so odgovori od drugih uporabnikov tudi dobrodošli, saj lahko tudi odgovorite samo na tista vprašanja, ki znate odgovor....

Pa mogoče še eno tehnično vprašanje, zakaj ni potrebno aluminijastih cilindrov, ki imajo vprešano pušo iz nikasila ali hard croma tako dolgo utekavati? Mogoče zato, ker je površina teh dveh materialov bolj fino obdelana kot površina gusnatih cilindrov? Po moji logiki gledano ja... Sales mi je sicer odgovoril, da je vzrok temu trdota samega materiala. Trdota je res večja ampak zakaj ravno zaradi trdote? Odgovoril je tudi, da je alu cilinder bolj občutljiv na toploto, to je res aluminij se ob segrevanju bolj širi kot gus ter boljše odvaja toploto s pomočjo hladilnih reber!

Mene v bistvi zanima kaj je glaven vzrok tega, da alu cilinder ni potrebno tako dolgo utekavati? Jaz sem si vedno predstavljal tako, da je drsni material alu cilindra bolj fino obdelan in posledično zaradi tega pride do manjših obrab in, ker je manjša obraba se verjetno bat in cilinder drug drugemu prej priležeta !??!??!

Vem tudi, da pri nekaterih "specialkah" s katerimi se je tekmovalo so imeli celo pretočne kanale kromirane in čim bolj kar se da fino obdelane, da je bencin stekel preko teh pretočnih kanalov čim bolj hitreje in neovirano. Saj sami veste, da so včasih tiste male malenkosti katere ločijo moža od fantka!
Uporabniški avatar
sales0
vplinjač
Prispevkov: 466
Pridružen: Če Maj 27, 2010 9:25 pm
Kraj: Prekmurje-Murski Petrovci
Kontakt:

Re: Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a sales0 »

Vasja. napisal/-a:Spoštovani forumaši!

Verjetno ni sales edini znalac, ki to počne!? Hočem povedati, da so odgovori od drugih uporabnikov tudi dobrodošli, saj lahko tudi odgovorite samo na tista vprašanja, ki znate odgovor....

Pa mogoče še eno tehnično vprašanje, zakaj ni potrebno aluminijastih cilindrov, ki imajo vprešano pušo iz nikasila ali hard croma tako dolgo utekavati? Mogoče zato, ker je površina teh dveh materialov bolj fino obdelana kot površina gusnatih cilindrov? Po moji logiki gledano ja... Sales mi je sicer odgovoril, da je vzrok temu trdota samega materiala. Trdota je res večja ampak zakaj ravno zaradi trdote? Odgovoril je tudi, da je alu cilinder bolj občutljiv na toploto, to je res aluminij se ob segrevanju bolj širi kot gus ter boljše odvaja toploto s pomočjo hladilnih reber!

Mene v bistvi zanima kaj je glaven vzrok tega, da alu cilinder ni potrebno tako dolgo utekavati? Jaz sem si vedno predstavljal tako, da je drsni material alu cilindra bolj fino obdelan in posledično zaradi tega pride do manjših obrab in, ker je manjša obraba se verjetno bat in cilinder drug drugemu prej priležeta !??!??!

Vem tudi, da pri nekaterih "specialkah" s katerimi se je tekmovalo so imeli celo pretočne kanale kromirane in čim bolj kar se da fino obdelane, da je bencin stekel preko teh pretočnih kanalov čim bolj hitreje in neovirano. Saj sami veste, da so včasih tiste male malenkosti katere ločijo moža od fantka!
Še enkrat ti povem, da je obraba v večji meri odvisna od trdote samega materijala, kar pomeni, da je tekalna površina(hardkrom,nikasil) na cilindru trša od gusa in se zato manj obrabi. Aluminijasti cilindri imajo batni sestav ponavadi dizajniran tako, da so tudi obročki bata nikasilani, kar pa povzroča minimalno trenje in posledično manjšo obrabo in gretje materijala. kakor koli pa je tudi aluminij dosti boljši odvodnik toplote kot gus.
Alu cilinder se pri prvih nekaj urah delovanja ko je batni sestav nanovo sestavljen in nov, ne obrabi tolko kot gus.
Vsak motor z gus blokom ali cilindrom se prvih nekaj ur ulauvfava in pri tem procesu si delajo bati v cilindru neko pot, si izbrusijo neko tekalno pot. Ker ko potuje bat iz ene mrtve lege v drugo, če na simulacijah opazuješ ko bat teče v različne smeri, tudi na njega delujejo različne sile.
To se najboljše vidi pri avtomobilskih motorjih, še lepše pa pri turbodizelskih motorjih in ko greš z merilno pripravo v valj, vidiš kje je bolj izbrušeno v keri legi in tudi pol vidiš kje deluje kaka sila.
V glavnem so pore honanja pomembne za zadrževanje olja in tudi delcev teflona.
nemoreš ti čisto gladko tekalno površino narediti, ker pol ni por za zadrževanje olja in z utorčki se izboljša kompresijsko razmerje, bolj tesni ampak tudi do določene mere, ker nemoreš imeti v cilindru globokih utorov od honanja in ne tudi preplitvih.
Tu so cele ceremonije in različne teorije pri postopku honanja.
Je pa tu nekaj kar se moraš držati, nesme biti 100% gladko in preveč groba površina, najti je treba nek kompromis pri katerem se čim manj obrabi materijal in ostane dobra kompresija in mazalne lastnosti.
za aluminijaste cilindre je najboljše olje od castrola in sicer castrol a747, za gus pa je zelo dobro olje husqvarna xp ali pa motul ali kak silkolene, v glavnem tega castrolovega nesmeš tankat v gus cilinder, ker je bil razvit posebej za alu z nikasil prevleko ker samo tam nudi kar mora.



L.p!



Aleš!
Če si zadovoljen z mojimi storitvami povej naprej, če pa nisi zadovoljen pa povej meni.
EMAIL: team.ufo.performance@gmail.com
Vasja.
kriva felna
Prispevkov: 55
Pridružen: Po Nov 08, 2010 5:48 pm

Re: Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a Vasja. »

""Še enkrat ti povem, da je obraba v večji meri odvisna od trdote samega materijala, kar pomeni, da je tekalna površina(hardkrom,nikasil) na cilindru trša od gusa in se zato manj obrabi""

Trenje dveh materialov vedno povzroči večjo obrabo mehkejšega materiala, v tem primeru je to bat, če pa je stena cilindra zelo fino pobrušena je posledično manjše trenje in pa manjša obraba. To mi je popolnoma jasno, da material batnih obročkov mora biti enak ali vsaj podoben kot je material cilindra, ker le tako bo prišlo do manjše obrabe ker bo material enakovreden. Če pa bo še povrh tega manjše trenje ( bolj gladek material ) bo obraba še manjša. In če je površina zelo gladka in manjše trenje je po tej logiki tudi možnost zaribanja manjša. Če pa je kvalitetno mazanje pa še toliko boljše. Kaj hočeš boljšega kot zelo malo trenje, kvalitetno mazanje, optimalno toleranco in pa super kompresijo.

""Alu cilinder se pri prvih nekaj urah delovanja ko je batni sestav nanovo sestavljen in nov, ne obrabi tolko kot gus.""

Pomojem zaradi tega, ker je alu cilinder bolj fino obdelan, zato se ne obrabi tako fejst, ker material (nikasil itd..) je verjetno možno bolj fino obdelat kot gus. Ker, če logično gledaš, napisal si (sma), da morajo biti batni obročki istega materiala kot cilinder, če bi bil alu cilinder tako grobo obdelan bi bila obraba prav tako "velika" glede na to, da bi se ribala isto trda materiala.

""Vsak motor z gus blokom ali cilindrom se prvih nekaj ur ulauvfava in pri tem procesu si delajo bati v cilindru neko pot, si izbrusijo neko tekalno pot. Ker ko potuje bat iz ene mrtve lege v drugo, če na simulacijah opazuješ ko bat teče v različne smeri, tudi na njega delujejo različne sile.""

Vsak batni sestav (tudi nikasil) si ustvari svojo lego ( se vlaufa). Da si ustvari svojo lego je potrebna obraba do določene mere. Če je cilinder bolj fino obdelan bo potrebno manj obrabe, da si ustvari optimalno lego. In ker bo malo obrabe bo ostalo več batnih por v katerih se bodo lahko zadrževali oljni delci. Tudi toleranca bo ostala manjša, katera bo pripomogla, da se bo ustvarila najmočnejša kompresija.

Dejstvo je to, da bolj je fino obdelano manjše je trenje. Več je trenja bolj je potrebno mazanje, zato pa je potrebno na začetku delati močno mešanico, ker še batni sestav ni utečen in obrabljen na določeno mero.

Kaj pa recimo tisti cilindri, ki sploh niso honani, pri tistih pa je trenje še večje in je potrebno še več obrabe, da se vse skupaj zgladi. Samo fora je v tem, da preden se to vse skupaj zgladi se obrabi veliko več materiala kot na fini površini. Pol pa mamo večjo toleranco med batom in cilindrom in niti približno več take kompresije.

To pa prvič slišim, da so olja delana prav za alu cilindre ali pa za gus cilindre. Kaj je finta tega, da je recimo tts olje za alu cilindre? To stvar mi malo razloži bolj strokovno prosim.
Uporabniški avatar
sales0
vplinjač
Prispevkov: 466
Pridružen: Če Maj 27, 2010 9:25 pm
Kraj: Prekmurje-Murski Petrovci
Kontakt:

Re: Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a sales0 »

Zdaj mi povej kaj bi v bistvu ti rad od mene v tej temi prosim.
Ti mene sprašuješ, ampak mi pol ti govoriš kako je.
Ja praviloma se bi naj vsaki cilinder pohonal, čisto vsaki kateri se ne pohona, pol ne nudi več dobre kompresije po obrabi in pretirano osbrusi bat(mazalne pore).
Saj pa ti ko honaš normalno delaš majhno trenje, ampak je vsaki cilinder pohonan in ima rise od honanja, fora je v tem, da je gus mehkejši in se prej pobrusi kot nikasil, itak pa so obročki najvažnejši kateri v pravem pomenu pobrusijo svojo tekalno površino na steni cilindra.
Sem že delal malo morje alu cilindrov od različnih proizvajalcev(mallosi,polini,stage6,athena,parmakit,airsal,dmp) in vsak je pohonan z risi in ni gladek in to zaradi katerega namena? Zaradi tegale, da se v porah zadržuje oljein teflon.
Sem bil zraven ko se je na bmw-jevem m motorju s50b32 zamenjevalo ležaje glavne gredi in ojnične ležaje in puše, pa so v DMT risi občutni z nohtom, in če v M oddelku vejo zakaj so tak naredili, pol njim nebom oporekal ker niso zaman M oddelek bmw-ja.
V glavnem imaš ti svojo teorijo, jaz pa svojo in jaz delam po svoji pa mi še ni nikoli zatajilo in tudi nebo ker je skoz moje roke šlo ogromno cilindrov kateri še po mnogih kilometrih dobro laufajo.
Pa moje honanje se lahko primerja z malossijevim, ker sem delal en lamo cilinder in sem ga slučajno še imel doma, pol sem pa dobil enega tph-ja na katerega sem delal malossi sport cilinder in sem primerjal grobost honanja in je bila kvečjemu enaka.
Tudi gospod Predan z pohorja, kateri je za motocross motorje legenda, za tiste kateri seveda poznajo njegovo delo in tudi nič drugače ne dela kot jaz.
V nobenem cilindru še nisem zasledil gladke tekalne površine(kot steklo).
Aja, pa honanje je tudi zato, da se poravna tekalna površina po struženju ali nanašanju nikasila ali hardkroma.



L.p!



Aleš!
Če si zadovoljen z mojimi storitvami povej naprej, če pa nisi zadovoljen pa povej meni.
EMAIL: team.ufo.performance@gmail.com
Vasja.
kriva felna
Prispevkov: 55
Pridružen: Po Nov 08, 2010 5:48 pm

Re: Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a Vasja. »

Oprosti sales, če sem smešno reagiral. Da ne boš narobe razumel nisem te hotel smešiti ali kaj podobnega. Zraven sem pripisal kaj menim jaz, napisano pa je res tako kot, da bi moralo tako biti. Se ti opravičujem še enkrat.
Sprašujem pa te zato, ker vidim, da res veš nekaj o tem, če bom rabil kako storitev okoli cilindra se bom zagotovo obrnil na tebe...
V bistvi sem ti svojo teorijo opisoval, ker me je zanimalo kaj ti misliš o tem in o mojih razmišljanih, ker tega pa dejansko nisem nikoli počel, niti ne vem tega početi. Ustvarjal sem si vedno samo neko predstavo/teorijo.
Prosim te še samo, da mi malo razložiš situacijo o oljih, ki si jo omenil prej. Pa zanima me še kaj bi se zgodilo s cilindrom oz. kaj bi bile pomanjkljivosti, če bi bil res gladek kot "steklo" bat pa seveda običajen kot je? Kaj bi bile tukaj pomanjkljivosti? Bi dejansko dražala teorija o zadrževanju olja v porah od honanja? Oz., če bi to bila pomanjkljivost?

""Aja, pa honanje je tudi zato, da se poravna tekalna površina po struženju ali nanašanju nikasila ali hardkroma.""
S tem pa se definitivno strinjam!
KVAS
Mojster
Prispevkov: 1733
Pridružen: To Maj 11, 2010 7:02 pm
Kraj: Domžale

Re: Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a KVAS »

Vasja jaz tvojih teorij ne razumem. Vsi vemo, da mora imeti cilinder dobro mazanje da dobro deluje, kar vsekakor zagotavljajo rise od honanja kakor je povedal že Sales. Tvoja teorija pa je, da bi bilo najbolje če bi bila stena čim bolj gladka, da bi imel cilinder veliko kompresije, malo trenja in dobre mazalne lastnosti???Kako če prav rise zagotavljajo, da je dovolj mazanja. Potemtakem cilindra ne smemo na fino pohonati ampak moramo uporabiti tako grobost, ki bo zagotovila dobro mazanje.
Uporabniški avatar
sales0
vplinjač
Prispevkov: 466
Pridružen: Če Maj 27, 2010 9:25 pm
Kraj: Prekmurje-Murski Petrovci
Kontakt:

Re: Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a sales0 »

Vasja. napisal/-a:Oprosti sales, če sem smešno reagiral. Da ne boš narobe razumel nisem te hotel smešiti ali kaj podobnega. Zraven sem pripisal kaj menim jaz, napisano pa je res tako kot, da bi moralo tako biti. Se ti opravičujem še enkrat.
Sprašujem pa te zato, ker vidim, da res veš nekaj o tem, če bom rabil kako storitev okoli cilindra se bom zagotovo obrnil na tebe...
V bistvi sem ti svojo teorijo opisoval, ker me je zanimalo kaj ti misliš o tem in o mojih razmišljanih, ker tega pa dejansko nisem nikoli počel, niti ne vem tega početi. Ustvarjal sem si vedno samo neko predstavo/teorijo.
Prosim te še samo, da mi malo razložiš situacijo o oljih, ki si jo omenil prej. Pa zanima me še kaj bi se zgodilo s cilindrom oz. kaj bi bile pomanjkljivosti, če bi bil res gladek kot "steklo" bat pa seveda običajen kot je? Kaj bi bile tukaj pomanjkljivosti? Bi dejansko dražala teorija o zadrževanju olja v porah od honanja? Oz., če bi to bila pomanjkljivost?

""Aja, pa honanje je tudi zato, da se poravna tekalna površina po struženju ali nanašanju nikasila ali hardkroma.""
S tem pa se definitivno strinjam!

Predan je rekel, da ko se hona, se naj nebi delalo tako gladko kot steklo, ampak bolj grobo, ker ko se motor uteka si sam zgladi in izbrusi tekalno površino, zato je pomembno, da ni že v osnovi čisto gladko, ker pol bi se še tile čisto majhni riseki izbrusili in se pol dejansko res nebi moglo nikjer zadrževati olje in bi zadeva ob visoki temperaturi zaribala.
Če bi naredil gladko kot steklo, bi zadeva definitivno delovala samo kratek čas, če pa narediš bolj grobo, to mislim malce grobejša finoča kot je mišljena pol po utekanju, pa si bat zgladi in so pol še vedno v rezervi risi od honanja po tem ko si zbrusi svojo pot in pol ob uporabi kvalitetnih olj zadržujejo tile riseki lepo oljen oter in teflon, kar pa pripomore k minimalni obrabi in trenju.
Definitivno nesme biti površina pred sestavljanjem gladka kot steklo
Zato pa ima s52b32 M motor ima toliko grobejše pore od honanja in ima tudi zato posebno olje 10w-60 ker mora biti odporno na visoke temperature kajti motor se zavrti na 8500rp/m in ima 322hp iz R6 3.2L motorja brez turbinskega polnilnika ali kompresorja.
In oni so tam mislili da bo prišlo do extremnih obremenitev in so tudi zato olje bogato z teflonom in tolko večje pore od honanja uporabili za to, da bo zadeva dobro delovala.



L.p!



Aleš!
Če si zadovoljen z mojimi storitvami povej naprej, če pa nisi zadovoljen pa povej meni.
EMAIL: team.ufo.performance@gmail.com
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a Pich »

Aleš tukaj se motiš, ko praviš, da so v nikasil cilindru tudi obročki trše strukture. obročki za nikasil cilinder so mehki za gus cilinder so pa trdi. trenje dveh enakih materialov slej ko prej privede do ribežna. po honanju mora biti površina čim bolj gladka, zmotno je mišljenje, da je boljša malo bolj groba površina zaradi mazanja. a potem ko se enkrat površina zgladi pa motor zariba ali kaj? motor se maže in hladi skozi pretok pa tudi s spodnje strani ima bat dovolj zračenja, da se ustvari film, ki dobro namaže bat in obročke.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
sales0
vplinjač
Prispevkov: 466
Pridružen: Če Maj 27, 2010 9:25 pm
Kraj: Prekmurje-Murski Petrovci
Kontakt:

Re: Honanje cilindrov v pravem pomenu honanja!

Odgovor Napisal/-a sales0 »

Pich napisal/-a:Aleš tukaj se motiš, ko praviš, da so v nikasil cilindru tudi obročki trše strukture. obročki za nikasil cilinder so mehki za gus cilinder so pa trdi. trenje dveh enakih materialov slej ko prej privede do ribežna. po honanju mora biti površina čim bolj gladka, zmotno je mišljenje, da je boljša malo bolj groba površina zaradi mazanja. a potem ko se enkrat površina zgladi pa motor zariba ali kaj? motor se maže in hladi skozi pretok pa tudi s spodnje strani ima bat dovolj zračenja, da se ustvari film, ki dobro namaže bat in obročke.

Pich pa nisem mislil sedaj grobo kot pri struzenju, ce neznam kako bi opisal.
Itak nemores narediti gladko kot steklo ker to negre in motor si bo itak sam priredil tekalno povrsino kot mu bo najbolje ustrezalo ampak ce bi se dalo narediti cisto gladko pol se nebi mogle nalovit molekule teflona v honunge tako pravimo mi tem risekom ki se naredijo ob honanju in bi se materijal se bolj obrabljal, ker pri avtomobilu je to zelo pomembno in mi je gospod joze pri avtoobnovi v ljubljani, ko so mi honali bloke za moj avto povedal, da je od kvalitete in kolicine risekov od honanja odvisno koliko kilometrov bo ta motor zdrzal in od olja in koeficienta teflona kateri se bo nabral v te honunge. Tudi pri obrockih sem zamesal, nekateri bati za vodnohlajene gus cilindri imajo obrocke prevlecene z nikasilom in ne alu cilindri. Vem da se zadeva maze iz vseh koncev ampak honunge izboljsujejo mazalne lastnosti kko se cilinder in bat utekavata in si delata tekalne povrsine eden po drugemu.



L.p!



Ales!
Če si zadovoljen z mojimi storitvami povej naprej, če pa nisi zadovoljen pa povej meni.
EMAIL: team.ufo.performance@gmail.com
Odgovori