Stran 2 od 3

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: So Jan 02, 2016 10:45 am
Napisal/-a Apn6s predelan
lojze-si napisal/-a:
Apn6s predelan napisal/-a:Kdo zna razstavt pa sestavt apn masino na pamet, k jst res nucam odgovor..
Poglej v tehnični arhiv explodirana APN 4 ali 6 mašina!
Mal se potrudi. Pa še za drugič se boš zapomnu.
LP
problem je, ker je tisti video star in se nevidi dobro natančno kam so šle podložke in katere .. :?

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: So Jan 02, 2016 12:21 pm
Napisal/-a Kamion
Podložke postaviš tako, da imajo gredi manj kot 1mm zračnosti.

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: So Jan 02, 2016 1:51 pm
Napisal/-a Apn6s predelan
sem potem našel mesto podložke :D

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: So Jan 02, 2016 2:19 pm
Napisal/-a macula
Kamion napisal/-a:Podložke postaviš tako, da imajo gredi manj kot 1mm zračnosti.
Sej nismo tišlarji, pet stotink do destinko bo malo bolje, spet odvisno za katero gred se gre. ;)

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: So Jan 02, 2016 5:22 pm
Napisal/-a tomosak
Ma z podlaganjem teh gredi res izgubiš živce. :evil: Noben ti pa dejansko nebo pomagal in dal en nasvet oziroma "mere" za lufte gredi da bo menjalnik res laufal u piko..
Js sm ene par mašin moral razkopat pa spet sestavt da sm prbližno pogruntal sistem.. . Vsak ima svoje "mere" eni pravijo na čim manj lufta, eni na več, spet eni različno. Meni je zmeraj najboljše laufalo če sm gred ki ima vilce podložil na okoli 2mm, uno na kateri je pa sprednji zobnik pa na 1mm oziroma še manj.
Na štirki od kolega so pa obe gredi ful mal podložene una z zobnikom skače ko šaltaš notri in ven skor 1 centimeter, pa laufa menjalnik res super.. Ta tomos je eno čudo :D

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: Pe Jan 08, 2016 7:56 pm
Napisal/-a Apn6s predelan
zdaj imam probleme s gredjo, saj izgleda zelo nescentrirano, v mašini pa še ni bila..?? tudi sklopka negre gor na ležaj ?? ležaj gre čisto lepo, pol pa k hočeš dat pa sklopko gor pa ne gre... :oops: :oops:

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: So Jan 09, 2016 5:12 am
Napisal/-a lojze-si
macula napisal/-a:
Kamion napisal/-a:Podložke postaviš tako, da imajo gredi manj kot 1mm zračnosti.
Sej nismo tišlarji, pet stotink do destinko bo malo bolje, spet odvisno za katero gred se gre. ;)
Resnica je nekje vmes! Nismo tišlarji, nismo pa tudi ne orodjarji, če se pogovarjamo o tolerancah. Pri sestavljanju motorja priporočam uporabo enostavnega pravila: Motor sestaviš brez tesnila tako, da ne občutiš aksialne zračnosti ne na glavni gredi in ne na menjalniških gredeh, potem vstaviš tesnilo in zračnost bo ravno prava. Kot so pa že nekateri ugotovili velja za Tomos, pa tudi za dirkalne mašine, bolje malo več zračnosti kot manj, to velja za menjalnik in za glavno gred. Obstaja pa še ena velika težava, kako dobro sestaviti motor, ki ima na glavni gredi običajne ležaje, ki so na trdo v blok in na gred. Za večino amaterjev je problem že določiti aksialno zračnost, prekontrolirat jo itak ne moreš, na koncu pa je še problem sestaviti tak motor. Praviloma bi v takem primeru moral uporabiti posebno orodje z katerim gred potegneš v blok, ker gredi aksialno ne smeš obremenjevat na tlak, ker jo lahko razcentriraš. Nekateri se poslužujejo segrevanja, kar pa se pokaže za slabo , ko ne sede blok takoj skupaj in nikoli ne veš ali je ležaj prijelo, ko je sedel do konca ali že prej. Zaradi prej naštetega so veliko boljši L ležaji. V primeru navadnih ležajev, še posebej v primeru dirkalnih oziroma tuniranih mašin pa priporočam vmesni prileg na glavni gredi, tako da potisnemo ležaj na gred z roko. Moramo se zavedati, da gred med delovanjem ni toga, ampak se vsled sil ukrivlja, v žargonu pravimo diha, zaradi tega vgrajujemo C3 ležaje pa tudi to ni dovolj in se pri navadnih ležalih, ki so na trdo v blok in na glavni gredi, redno dogaja, da se ležaj slej ko prej zavrti v bloku.
lp

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: So Jan 09, 2016 10:13 am
Napisal/-a macula
Ta fora s tesnilom... kako preveriš kdaj je piramida in kdaj glavna gred toga? Za menjalnik lahko zračnost izmeriš pri sestavljeni mašini, vlečeš gred ven, pomeriš, potisneš gred noter, pomeriš in tako vidiš aksialno zračnost.
Jaz sem eno mašino že dolgo nazaj, 7x snel z motorja, razstavil do menjalnika, nekaj spremenil in nazaj sestavil. Vedno je metalo iz prestave, karkoli sem spremenil (nov trn, drugi zobniki, drug menjalnik..) mi je šele potem prijatelj povedal, da je treba prav podstavit menjalnik. Je bil pa vsaj fajn trening.
Od takrat, si vedno vzamem čas, pomerim globino vsakega bloka do notranjega obroča ležaja, pomerim debelino starega tesnila, če je novo enako. Potem izmerim širino gredi, vse preračunam in vidim razliko. Izberem željeno zračnost ter podložim.

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: So Jan 09, 2016 10:18 am
Napisal/-a Apn6s predelan
torej morajo biti ležaji L7 taki, da bi lahko na njih nataknil gred na roke, brez segrevanja itd. ?

Re: ležaji na gredi

Objavljeno: So Jan 09, 2016 10:29 am
Napisal/-a tomosjakarac
jaz si vedno vsa ležišča ležajev na gredeh na stružnici pobrusim toliko, da gredo ležaji gor na roke brez nobenega zabijanja. potem pa agregat sestavim provizorično in s merilno urico pomerim aksialno zračnost. na podlagi te zračnosti se odločim koliko bom podložil.