To kar si napisal je "povečanje" moči če hočeš ohraniti približno podoben izkoristek motorja (beri po domače porabo goriva). S povečanjem same prostornine iz 38 na 39 ali 40 ne pridobiš nič, praktično nič. Šele recimo pri premeru bata 44+ se recimo pozna, stem da ohraniš enake kanale.tomosatx50s napisal/-a:Se mi je zdelo .Smo bli isti pri vaših letih.A potem boš uporabil a5 cilinder?Odvisno je al hočeš imet samo več moči ali posledično višjo končno hitrost.Če hočeš samo več moči povečaj vrtino(če je sedaj 38,pobrusiš na 39, max 39.5 mm.izpušni kanal poširi cca 1-1.3mm v vsako stran.Potem sestavi in probaj.glavo pa lahko spustiš vendar izmeri volumen in preračunaj(knjiga:f.bizjan).ko boš(če boš)dal brusit cilinder moraš pobrusiti kote kanalov(ostri robovi) da ti ne zapne batnih obročkov.če imaš še kakšno vprašanje pa mi piši na zs.lp uroš
Za povečanje moči malo preberi forum in knjige, da se pridobi osnovno znanje potem pa naprej.
Recimo za a35 cilinder, se bi kot začetnik ki nebi vedel kaj dela držal neke preizkušene ne pretirane predelave. Recimo piljenje cilindra na junior ali BT mere. Nisem pristaš tega "portmapa" ker je dosti boljših oblik kanalov in trikov po cilindru kot piljenje na junior mere ampak za začetnika je to dovolj. Ne pa da dobim v roke: "dej mi popravi ta cilinder, nevem zakaj mi moped ne dela več kot bi moral" pogledam v cilinder in iz prve sekunde ko vidim navzdol piljen izpušni kanal, s 16mm svedrom vrtane pretoke... me prime da ga zalučam 20m daleč. Priporočljivo je menjat vplinjač (tudi z originalnim sem videl čudo boga moči na mopedih), ter seveda izpuh. Spet priporočam izdelanega po meri ampak za začetek so dobre tudi univerzalne prdalce ki jih pozna cela Slovenija.
edit: pozabil sem glavo. -Ustrezno preračunan (vsaj volumen zaboga) kompresijski prostor je tudi eden izmed prvih stvari ki jih lahko z lahkoto (ali pa tudi ne) postoriš za pridobitev moči.
V splošnem ni nikjer za pretiravat, če je moped za vsakdanjo rabo.