Pony Express Tuning

Predelave pogonske sile mopeda
Odgovori
motomot
Mojster
Prispevkov: 33
Pridružen: Ne Jan 23, 2011 8:39 pm

Pony Express Tuning

Odgovor Napisal/-a motomot »

Še nekaj imam shranjeno compu in čeprav je bilo že objavljeno na ex forumu prilepim še tukaj :D
Pony še zmeraj deluje odlično in je najhitrejši daleč na okoli :oops: ...................upam, da še :D


Tako nekako izgleda predelava Pony Express a. Seveda mora motor izgledati original, brez raznih športnih filtrov in ostale krame.

Menjani vsi ležaji in semeringi

Na elektriki zamenjan kondenzator s folijskim. Ne bi razlagal preveč o elektroniki ker je predolga zgodba........na kratko tako: folijski imajo čas praznjenja/polnjenja krajši (boljša iskra), manjšo notranjo upornost.... V IC elektroniki – Ljubljana imajo odlične WIMA MKP 0,22uF/630, ki delujejo odlično (na vsakem Tomosu s platinami).
http://www.shrani.si/f/3y/lW/32mUZVKQ/pony-el.png



Original glava je zamenjana, z glavo od, vsaj mislim (je več modelov) SLC, BT,...ne vem točno. Razlika je vedna iz slike. Nova glava ima tudi squish približno 8mm na premeru (cca. 39mm). Na cilindru, motorju sedaj stoji tako da je med batom/squish približno 0,9 mm (kar ni tako majhna kompresija. Preverite APN???). Nova glava je tudi znižana za 0,5mm.
http://www.shrani.si/f/2U/aR/4MT6Vzv8/pony-glava.png


Najpomembnejše.
Najprej cilinder:

Kanali so na izhodu, vhodu isti. Zoptimirati je potrebno krivino karburatorja in tesnilo na dim. cilindra. Glavni pretočni kanali so isti. Dodan boost-er (slika).
Cilinder je z vrha postružen 1,5mm (na sliki mere-nepostružen)
Podložen na bloku je na novo: standardno tesnilo (1mm) + 3x VELO tesnila za avtomatik (0,5mm).
Bat (star ELKO z L obročkom) je skrajšan na vsisu 2mm (original 47mm). Luknja fi 5mm na batu za booster.
http://www.shrani.si/f/3E/zx/2lqrRZj5/pony.png


Karburator: igla na predzadnji zarezi. Glavna diza povrtana s svedrom 0.5mm (ni se ravno za igrat če ne veste kaj delate....skratka „povrta“ se diza na roko....pomembne so stotinke.....toleranca svedra, koliko je obrabljen....). Filter original odrezan po premeru (kjer je fliter vložek). Filter/karburato: zelo pomembno za dobro delovanje motorja. Pri povrtavanju je zmeraj prisotno malo loterije.
http://www.shrani.si/f/3Z/Fe/2HSM1YKj/sv055.png


In še izpuh:
Original dešilec zamenjan z konusom (motor se sedaj vrti 6-7k, po občutku). Mera krivine na sliki je do prve luknje fi10mm na krivini. Na sliki ni vidno ampak izkazalo se je za boljše da so sedaj luknje navrtane po celotni krivini in krivina oz cev je zadaj sedaj zaprta.
Izpuh je še zmeraj preglasen tako da dušilec!? Še sledi.
http://www.shrani.si/f/J/FQ/1jX4jx8o/pony-izpuh.png


Izpuh je tudi limit da motor ne deluje še boljše, saj je krivina fi19....ampak motor izgleda original čeprav je mašina daleč od originala. Mogoče kakšna kromirana resonanca v prihodnje (TechnoBos-E50 Puch). Skratka motor že sedaj deluje bolje kot origina: navor na nizkih isti, ampak takoj ko se malo zavrti je zgodba čisto druga kot original)


http://www.shrani.si/f/21/98/4PtBXjY/pony1.png
Tako kot je napisano, pony deluje odlično. Mnogi se ne zavedajo da je lahko 0,5mm pri cilindru in podložkah že preveč. Zato ne pretiravajte.



Prestavna razmerja original Pony Express:

106:21 i=5,05 (piramida / gl. Gred)
45:16 i=2,81 (zadnji / prednji zobnik)

Origina specifikacija (navodila za uporabo):

2,2KS 4500obr./min. 42km/h

Izračunane vrednosti (16inch; zunanji obseg cca.1.69m)

4500 obr./min. 32 km/h
6000 43
7000 50
8000 57
9000 64
10000 71
11000 78
12000 85

Mere original in tuning cilindra:
http://www.shrani.si/f/3E/zx/2lqrRZj5/pony.png

Čeprav v original navodilih navajajo končno brzino 42km/h, jo je po mojem res težko doseči pri 4500/min. in bi se strinjal, da je podatek, da so potrebni obrati okoli 5000-6000/min.
Iz napisanega lahko vidimo, da je povečanje obratov za 1000/min okoli 7km/h, kakor tudi kako nekateri pretiravajo z raznimi hitrostmi pony-ja (original cilinder???)
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: Pony Express Tuning

Odgovor Napisal/-a macula »

Meni pony leti 55km/h pa mislim da je original, ni nič predelano, tako hitrost mi je pokazalo na tistih stacionarnih radarjih.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
gasper mahkota
vplinjač
Prispevkov: 342
Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
Kraj: bliZ Domžal

Re: Pony Express Tuning

Odgovor Napisal/-a gasper mahkota »

Sošolcu gre tut ukol 55-58km/h sm že mal pozabu kolk točn, pa je tut original. Se prav da se za take kote(original) presenetljivo dobr zavrti. Aja merl smo ga pa po sigma števcu (od kolesa) sam je u piko naštelan po GPS-u. Drugač maš pa luštnga ponija :D
zzz
zažgan bat
Prispevkov: 84
Pridružen: So Feb 18, 2012 1:37 pm

Re: Pony Express Tuning

Odgovor Napisal/-a zzz »

js bi sam uprašo kaj še se da nardit za pospeške...brez da bi večal prostornino motorja??
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: Pony Express Tuning

Odgovor Napisal/-a macula »

Zadaj daj večji zobnik, samo potem ne boš imel enake končne hitrosti + lahko se ti pregreva.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
zzz
zažgan bat
Prispevkov: 84
Pridružen: So Feb 18, 2012 1:37 pm

Re: Pony Express Tuning

Odgovor Napisal/-a zzz »

ka pa v uplinjaču? ali pa z svečko?? ko se peljem in ko pridobim hitrost ne smem držati gasa na polno ker začne spuščati nek čuden zvok.. ko pa v uplinjaču dam iglo na zadno režo pa se to ne dogaja vendar mi slabše vleče... bom vido kaj bo ko bom dau iglo na predzadno režo..
Odgovori