Stran 3 od 4

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Pe Dec 24, 2010 12:27 am
Napisal/-a _buco_
Ma da, to je res, da si ne morem trdit, česa nisem probal... Ampak če bi ga že delal, bi ga ziher priredil tako kot treba.

Sicer pa glede dragih vžigov... nebi si dovolil, da mi pri 13.000 U/min premakne org vžig in mi poči blajerca ter zjebe celotno mašino. Imel bi po nepotrebnem večje stroške, kot pa če bi kupil nek vžig ( dobiš ga za 190 eur že ) in bi bilo vse varno. Torej, zakaj nisem vzel za 190 eur in imam raje ga za 275 eur ? Ker še ga mislim uporabiti na bolših in višjih predelavah, kjer je točka predvžiga najvažnejša polek ostalih stvari za dober performance.

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Pe Dec 24, 2010 1:18 pm
Napisal/-a 007
Sej PVL-a za 150€ tudi ne bo premaknilo pri 13k (certificiran do 20k) : ) Pomojem danes že težko dobiš kak slab vžig no razen tile minimoti res zgledajo bolj tako tako.

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Če Dec 30, 2010 2:55 pm
Napisal/-a neo
Fantje!

Preden bomo še ponovno odkrivali toplo vodo!..
Torej, največja pomanjkljivost vseh Tomosovih vžigalnih sistemov (s prekinjevalci, s pick up-om) ter hkrati analognih tuning vžigov, je ta, da je nastavljen predvžig konstanten ali delno konstaneten. Kaj to pomeni? To pomeni, da je vrednost, ki jo nastavimo, klasika npr. 1,5mm (cca 19°) identičen pri vseh pogojih, ne glede na vrtljaje motorja, obremenitev motorja, temperaturo, itd.. Namreč, za idealno zgorevanje potrebujemo različne kote vžiga glede na obrate, obremenitev, temp,... Ker je pri vžigih s prekinjevalcem vrednost predvžiga glede na obrate konstanten, ni možno izkoristiti skritega potenciala (moči) iz motorja, manjše porabe goriva, le nekje pri srednjih obratih in obremenitvi prihaja do recimo popolnega zgorevanja. Če nastavimo na manjšo vrednost bo motor bolje deloval v nižjih obratih, v višjih pa bo zgubljal pri moči. Če pa dajemo motorju večji predvžig bo ta boljše deloval v višjih ter dosegel večjo moč hkrati pa se bo slabše odvzal v spodnji vrtljajih. Govorimo torej o potrebi po spreminjajočem vžigu. Malenkost boljša rešitev so Tomosovi novi vžigi s pick up-om. Ti imajo tudi skoraj konstanten predvžig, razlika je le ta, da CDI enota je sestavljena iz takšnih elementov, ki malenkost spreminjajo vžig glede na vrtljaje motorja. Enako deluje tudi analogni tuning vžig, torej tudi ta ima "nekakšno" krivuljo zapečeno v svoji CDI enoti, na podlagi katere spreminja kot vžiga v odvisnosti od obratov. Torej lahko se pove, da je razlika med novim Tomosovim pick up vžigom in analognim tuning vžigom katerega koli proizvajalca le ta, da tuning vžigi se lahko obremenijo tja do cca 20.000 1/min, vztrajnik (magnet) je lažji ter da imajo malenkost večjo energijo vžiga. Problem je le ta, da na teh tuning sistemih krivuljo ki je "zapečena" v CDI enoto se ne da spreminjati, ter da sploh ni prilagojena našim krivuljam motorjev. Seveda bo s takšnim vžigom motor lepše se zavrtel, je pa še to daleč od idealnih pogojev, oziroma od možnosti ki so neizkoriščene.

Torej moj odgovor na vprašanje piscu teme:
Če tudi boš opremil svoj motor z minimoto vžigom, ne pričakuj velikih rezultatov! Kot sem že prej napisal, najverjetneje je masa vztrajnika manjša ter energija vžiga večja pri tem sistemu. Z zmanjšano maso vztrajnika se ti vrtljaji ne bodo zvišali kvečjem odzivnost motorja bo boljša. Če se ti pa povišajo vrtljaji, bo pa to zaradi večje energije vžiga, in ne zaradi vztrajnika!
Če želiš "izstisniti" čim več moči iz motorja boš prej ko slej potreboval vžigalni sistem, ki spreminja kot predvžiga v odvisnosti od vrtljajev...

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Če Dec 30, 2010 10:18 pm
Napisal/-a 007
CDI ni noben čudežni vžig, ki zmore vse pa čeprav jih veliko tako misli. "CDI" vžig je lahko variabilen ali pa fiksen. CDI je samo analogni elektronski del, ki pomeni Capacitator Discarge Ignition in je samo izhodna stopnja vžiga. CDI nudi določene prednosti pred klasičnim indukcijskim vžigim predvsem čas, ki je potreben, da se ustvari zadostna napetost za iskro ima pa na račun te hitrost krajši čas obloka (iskre). Pred samo CDI enoto je pa seveda lahko karkoli lahko je CPU, ki krmili predvžig glede na obrate, prej določene krivulje, lahko je fiksen, lahko je karkoli.... Tako da če je nek vžig pač CDI še ne pomeni, da je tudi variabilen.

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Pe Dec 31, 2010 5:58 pm
Napisal/-a KVAS
neo napisal/-a:Fantje!

Preden bomo še ponovno odkrivali toplo vodo!..
Torej, največja pomanjkljivost vseh Tomosovih vžigalnih sistemov (s prekinjevalci, s pick up-om) ter hkrati analognih tuning vžigov, je ta, da je nastavljen predvžig konstanten ali delno konstaneten. Kaj to pomeni? To pomeni, da je vrednost, ki jo nastavimo, klasika npr. 1,5mm (cca 19°) identičen pri vseh pogojih, ne glede na vrtljaje motorja, obremenitev motorja, temperaturo, itd.. Namreč, za idealno zgorevanje potrebujemo različne kote vžiga glede na obrate, obremenitev, temp,... Ker je pri vžigih s prekinjevalcem vrednost predvžiga glede na obrate konstanten, ni možno izkoristiti skritega potenciala (moči) iz motorja, manjše porabe goriva, le nekje pri srednjih obratih in obremenitvi prihaja do recimo popolnega zgorevanja. Če nastavimo na manjšo vrednost bo motor bolje deloval v nižjih obratih, v višjih pa bo zgubljal pri moči. Če pa dajemo motorju večji predvžig bo ta boljše deloval v višjih ter dosegel večjo moč hkrati pa se bo slabše odvzal v spodnji vrtljajih. Govorimo torej o potrebi po spreminjajočem vžigu. Malenkost boljša rešitev so Tomosovi novi vžigi s pick up-om. Ti imajo tudi skoraj konstanten predvžig, razlika je le ta, da CDI enota je sestavljena iz takšnih elementov, ki malenkost spreminjajo vžig glede na vrtljaje motorja. Enako deluje tudi analogni tuning vžig, torej tudi ta ima "nekakšno" krivuljo zapečeno v svoji CDI enoti, na podlagi katere spreminja kot vžiga v odvisnosti od obratov. Torej lahko se pove, da je razlika med novim Tomosovim pick up vžigom in analognim tuning vžigom katerega koli proizvajalca le ta, da tuning vžigi se lahko obremenijo tja do cca 20.000 1/min, vztrajnik (magnet) je lažji ter da imajo malenkost večjo energijo vžiga. Problem je le ta, da na teh tuning sistemih krivuljo ki je "zapečena" v CDI enoto se ne da spreminjati, ter da sploh ni prilagojena našim krivuljam motorjev. Seveda bo s takšnim vžigom motor lepše se zavrtel, je pa še to daleč od idealnih pogojev, oziroma od možnosti ki so neizkoriščene.

Torej moj odgovor na vprašanje piscu teme:
Če tudi boš opremil svoj motor z minimoto vžigom, ne pričakuj velikih rezultatov! Kot sem že prej napisal, najverjetneje je masa vztrajnika manjša ter energija vžiga večja pri tem sistemu. Z zmanjšano maso vztrajnika se ti vrtljaji ne bodo zvišali kvečjem odzivnost motorja bo boljša. Če se ti pa povišajo vrtljaji, bo pa to zaradi večje energije vžiga, in ne zaradi vztrajnika!
Če želiš "izstisniti" čim več moči iz motorja boš prej ko slej potreboval vžigalni sistem, ki spreminja kot predvžiga v odvisnosti od vrtljajev...

Zelo lepo razloženo!

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Pe Dec 31, 2010 6:14 pm
Napisal/-a automatic_7
neo napisal/-a:Fantje!

Preden bomo še ponovno odkrivali toplo vodo!..
Torej, največja pomanjkljivost vseh Tomosovih vžigalnih sistemov (s prekinjevalci, s pick up-om) ter hkrati analognih tuning vžigov, je ta, da je nastavljen predvžig konstanten ali delno konstaneten. Kaj to pomeni? To pomeni, da je vrednost, ki jo nastavimo, klasika npr. 1,5mm (cca 19°) identičen pri vseh pogojih, ne glede na vrtljaje motorja, obremenitev motorja, temperaturo, itd.. Namreč, za idealno zgorevanje potrebujemo različne kote vžiga glede na obrate, obremenitev, temp,... Ker je pri vžigih s prekinjevalcem vrednost predvžiga glede na obrate konstanten, ni možno izkoristiti skritega potenciala (moči) iz motorja, manjše porabe goriva, le nekje pri srednjih obratih in obremenitvi prihaja do recimo popolnega zgorevanja. Če nastavimo na manjšo vrednost bo motor bolje deloval v nižjih obratih, v višjih pa bo zgubljal pri moči. Če pa dajemo motorju večji predvžig bo ta boljše deloval v višjih ter dosegel večjo moč hkrati pa se bo slabše odvzal v spodnji vrtljajih. Govorimo torej o potrebi po spreminjajočem vžigu. Malenkost boljša rešitev so Tomosovi novi vžigi s pick up-om. Ti imajo tudi skoraj konstanten predvžig, razlika je le ta, da CDI enota je sestavljena iz takšnih elementov, ki malenkost spreminjajo vžig glede na vrtljaje motorja. Enako deluje tudi analogni tuning vžig, torej tudi ta ima "nekakšno" krivuljo zapečeno v svoji CDI enoti, na podlagi katere spreminja kot vžiga v odvisnosti od obratov. Torej lahko se pove, da je razlika med novim Tomosovim pick up vžigom in analognim tuning vžigom katerega koli proizvajalca le ta, da tuning vžigi se lahko obremenijo tja do cca 20.000 1/min, vztrajnik (magnet) je lažji ter da imajo malenkost večjo energijo vžiga. Problem je le ta, da na teh tuning sistemih krivuljo ki je "zapečena" v CDI enoto se ne da spreminjati, ter da sploh ni prilagojena našim krivuljam motorjev. Seveda bo s takšnim vžigom motor lepše se zavrtel, je pa še to daleč od idealnih pogojev, oziroma od možnosti ki so neizkoriščene.

Torej moj odgovor na vprašanje piscu teme:
Če tudi boš opremil svoj motor z minimoto vžigom, ne pričakuj velikih rezultatov! Kot sem že prej napisal, najverjetneje je masa vztrajnika manjša ter energija vžiga večja pri tem sistemu. Z zmanjšano maso vztrajnika se ti vrtljaji ne bodo zvišali kvečjem odzivnost motorja bo boljša. Če se ti pa povišajo vrtljaji, bo pa to zaradi večje energije vžiga, in ne zaradi vztrajnika!
Če želiš "izstisniti" čim več moči iz motorja boš prej ko slej potreboval vžigalni sistem, ki spreminja kot predvžiga v odvisnosti od vrtljajev...
vidim da obvladaš te zadeve
dej povej mi med katere vžige spada ta tomosov brezplatinski (brez pick up senzorja)

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Po Jan 03, 2011 11:23 pm
Napisal/-a neo
Zdravo!


Kot prvič, srečnega pa zdravega vsem!
"vidim da obvladaš te zadeve
dej povej mi med katere vžige spada ta tomosov brezplatinski (brez pick up senzorja)"
Torej, vžigalni sistemi se lahko delijo po "shranjevanju vžigalne energije" na:
- induktivne sisteme (tuljava)
- kapacitivne sisteme (kondenzator)
- drugo, npr. piezo-elektronske vžige

Tomosovi, novi vžigalni sistemi spadajo v skupino kapacitivnih vžigov, zato tudi CDI (Capacitor Discharge Ignition), o tem je že tudi nekaj napisal kolega "007". Ker govorimo o magnetnem CDI vžigu, je za polnjenje kondenzatorja potrebna polnilna tuljava (ta je ena izmed tistih 4-ih tuljav pri teh novih vžigih). Pri delujočem motorju je graf polnilne tuljave podoben sinusni krivulji (kasneje razložim zakaj je to pomembno). Torej, tuljavo potrebujemo zato, da nam "napolni" kondenzator, ki pa se nahaja v zunanji enoti, ali po domače/Tomosovo povedano "elektroniki".
1. Napajalna tuljava ima pri vžigih s pick up senzorjem samo eno nalogo, in sicer da napolni kondenzator (pozitivni del "sinusne" krivulje), saj drugo nalogo prevzame senzor (pick up), in sicer določanje pozicije glavne gredi, oz. položaj bata.
2. Pri različici vžiga brez pick-up senzorja, pa ima napajalna tuljava dve funkciji, in sicer, polnitev kondenzatorja (pozitivni del "sinusne" krivulje), kar je identično kot pri prejšnjem ter dajanje signala o poziciji glavne gredi oz. o položaju bata (negativni del "sinusne" krivulje)

1. Ker se nahaja pri 1. različici senzor zunaj osnovne plošče ter je fiksno pritrjen na levo ohišje motorja, predvžiga nastavljati pri tej različici ni mogoče. Z nastavitvijo osnovne plošče iz I. črtice na II. črtico spreminjamo energijo vžiga, predvžiga pa nikakor ne.
2. Pri tej različici (brez pick up senzorja) se z obračanjem osnovne plošče hkrati spreminja energija vžiga in predvžig motorja.
Najverjetneje ste že opazili, da pri različici BREZ senzorja se uporablja svečka z 0,5mm zračnosti, pri različici Z senzorjem pa zračnost 0,8mm. Povečana zračnost pomeni, da ima tisti vžig višjo napetostno tuljavo, kar pa v enem pomeni da je tisti vžig "boljši".

Prijetno branje.

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Pe Nov 10, 2017 11:56 am
Napisal/-a strmec
Jaz mam skos probleme z a55 elektriko menjano navitje pred 5000km je blo ok zdj je pa spet čist slaba iskra. Motor teško vžiga na štarter ničveč ne vžge. Masa na vžigalni tuljavi je direkt mašini. Je kašna rešitu mogoče z ločeno cdi enoto tko k pr kitajcih? Mam pa gor airsal kit.

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Pe Nov 10, 2017 12:07 pm
Napisal/-a automatic_7
strmec napisal/-a:Jaz mam skos probleme z a55 elektriko menjano navitje pred 5000km je blo ok zdj je pa spet čist slaba iskra. Motor teško vžiga na štarter ničveč ne vžge. Masa na vžigalni tuljavi je direkt mašini. Je kašna rešitu mogoče z ločeno cdi enoto tko k pr kitajcih? Mam pa gor airsal kit.
katero elektirko imaš piše ducati na vžigalni tuljavi? sej cdi enota je vžigalna tuljava pri brezplatinskih vžigih

a svečka je dobra ? si probal s kakšno drugo?

Re: Mini moto vžig na mašini od a35 ki ima kit 65ccm

Objavljeno: Pe Nov 10, 2017 3:33 pm
Napisal/-a strmec
Štirje kabli so iz špule ducati india piše gor svečka je nova. Cdi vem d je u špuli sam če bi blo ločeno bi blo kej bolš? Na e bayu se dobijo šporna cdi enota za tomos.