Razna vprašanja (delavnica)
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Ko smo že pri cinglanju bi imel tudi jaz par vprašanj, vendar mislim da vem kaj bo odgovor.
Uglavnem, ob menjavi bata (prej 40L zdaj navaden, oba meteorjeva) sem opazil, da tudi v mojem motorju cinglja. Klenkati nebi smelo, saj je nova kompresija 1:10 proti prejšnji 1:11 (pa še malo več, decimalke, 0,1 in tam okrog po računih).
Sumim da je blajerci končno dovolj vožnje pri 9000 obr/min, čeprav je menjanje in sama vožnja vedno lepa, počasno spuščanje sklopke pri majhnem gasu in tako kot se pač starodobnika mora peljat. Ob vrtenju magneta se v ZML in SML ob prehodih iz pomikanja proti in odmikanja od obeh leg sliši ta kovinski cvenk, zato tako sumim. Ob potiskanju bata navzdol in nato pritisnjenju s prstom medtem ko je magnet primiru, se bat ne premakne oz. ni čutiti premikanja samo bata.
Ali je lahko narobe še kakšna druga stvar, ali je sploh narobe glede na to, da je to nov bat in ni še utečen (nima več kot pol ure mirnega delovanja do pol gasa), ali pa naj se spravim razmontirat cilinder in bat da vidim če je res luft na ojnici?
Uglavnem, ob menjavi bata (prej 40L zdaj navaden, oba meteorjeva) sem opazil, da tudi v mojem motorju cinglja. Klenkati nebi smelo, saj je nova kompresija 1:10 proti prejšnji 1:11 (pa še malo več, decimalke, 0,1 in tam okrog po računih).
Sumim da je blajerci končno dovolj vožnje pri 9000 obr/min, čeprav je menjanje in sama vožnja vedno lepa, počasno spuščanje sklopke pri majhnem gasu in tako kot se pač starodobnika mora peljat. Ob vrtenju magneta se v ZML in SML ob prehodih iz pomikanja proti in odmikanja od obeh leg sliši ta kovinski cvenk, zato tako sumim. Ob potiskanju bata navzdol in nato pritisnjenju s prstom medtem ko je magnet primiru, se bat ne premakne oz. ni čutiti premikanja samo bata.
Ali je lahko narobe še kakšna druga stvar, ali je sploh narobe glede na to, da je to nov bat in ni še utečen (nima več kot pol ure mirnega delovanja do pol gasa), ali pa naj se spravim razmontirat cilinder in bat da vidim če je res luft na ojnici?
APN4M 83'
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Da ugotoviš, če so krivi obročki, jih preprosto odstraniš in spet probaš zavrtet mašino. Če ti slučajno vžge, še toliko bolje, če ne cinglja več, so zgleda obročki. Lahko bi ti obroček cingljal tudi v primeru, da gre njegovo stičišče preko kakšnega kanala. Imam doma cilinder in bat kjer se je to zgodilo. Da obroček ni zagrabil, je imel lastnik veliko srečo. Če je luft na ojnci res zelo prevelik, lahko pogledaš tudi skozi luknjo od svečke. Fajn posvetiš, da vidiš bat, snameš pokrov magneta in z roko zavrtiš magnet malo naprej, malo nazaj. Če ima veliko lufta, boš občutil, da se magnet kar precej zavrti preden se bat začne spet premikat. To sem videl na eni delujoči e90 mašini, "lufta" je bilo okrog 5 stopinj zasuka. Če je gred nova, tega skoraj ni opazit. Po drugi strani, kaj pa je snet en cilinder, 10min dela.
Na eni vespi 200cc je imel obroček zračnost glede na utor nekje 0,5 do 1mm. Pri delovanju se ni slišalo nikakršnega cingljanja.
Prej poglej še magnet, lahko ti drsa po statorju, bloku, pokrovu... Predvsem če ti pri nekih obratih, potem najverjetneje gred zvije še za tisto stotinko in začne drsat šele na obratih. Lahko ti tudi šalca sklopke drsa po bloku, lahko drsa gnani zobnik po sklopki.. Možnosti za cinglanje je kar nekaj. Na cagivi mito mi je drsal zobnik zaganjača, ker ga je potegnilo k vztrajniku zaradi tresljajev na obratih..
Na eni vespi 200cc je imel obroček zračnost glede na utor nekje 0,5 do 1mm. Pri delovanju se ni slišalo nikakršnega cingljanja.
Prej poglej še magnet, lahko ti drsa po statorju, bloku, pokrovu... Predvsem če ti pri nekih obratih, potem najverjetneje gred zvije še za tisto stotinko in začne drsat šele na obratih. Lahko ti tudi šalca sklopke drsa po bloku, lahko drsa gnani zobnik po sklopki.. Možnosti za cinglanje je kar nekaj. Na cagivi mito mi je drsal zobnik zaganjača, ker ga je potegnilo k vztrajniku zaradi tresljajev na obratih..
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Ker pravi, da se mu to pojavlja samo pri določenih obratih, bi posumil, da prihaja nek sklop pri določenih obrati v resonanco, mogoče kakšna dvojica zobnikov. Pri obročkih pa je možno, da pri prehodu preko okna kanala radialno zanihajo in potem udarijo ob steno cilindra, v tem primeru pomaga, da z biaksom obroček po notranjem robu malo odbrusimo, tako mu spremenimo resonančno območje.
LP
LP
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Res mi je čudno zvok prihaja iz cilindra obročka se gibljeta lepo cela preko kanalov.Pregledano preden se je mašino montiralo.
- tomostuner
- auspuh
- Prispevkov: 799
- Pridružen: To Okt 21, 2014 7:18 pm
Re: Razna vprašanja (delavnica)
tudi meni cingla v cilindru pri atxu in slcju. ko daš malo gasa pa neha,ali pa ko spustiš gas na določenih obratih mal zacinglja pol pa neha pol pa spet pod štandgasom.
tomos 4 life
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Pred montažo novega bata je potrebno obročke po robovih z olfa nožem razigliti.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
- tomostuner
- auspuh
- Prispevkov: 799
- Pridružen: To Okt 21, 2014 7:18 pm
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Pich napisal/-a:Pred montažo novega bata je potrebno obročke po robovih z olfa nožem razigliti.
Sem robe z brusnim papirejm malo pobral.prihaja oa iz cilindra 100% tudi če z roko mal prtisnem na cikinder je mal bol tiho
tomos 4 life
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Vibracija?tomostuner napisal/-a:Pich napisal/-a:Pred montažo novega bata je potrebno obročke po robovih z olfa nožem razigliti.
Sem robe z brusnim papirejm malo pobral.prihaja oa iz cilindra 100% tudi če z roko mal prtisnem na cikinder je mal bol tiho
dizel sploh ne!
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Sem že napisal v čem je problem pri obročkih, mislim pa, da je to cinglanje kar pogosto in ni nič posebnega.
LP
LP
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Aja, čisto sem pozabil, cingljajo lahko tudi rebra na cilindru, zato imajo nekateri motorji gumo na konceh reber.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'