lamelni ventil za a5 cilinder

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Uporabniški avatar
cerar
Mojster
Prispevkov: 1502
Pridružen: To Sep 22, 2009 5:26 pm

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a cerar »

@Pich- to pa dosežeš ravno z izbiro pravega materjala za lamelo
če primerjaš karbon in jekleno lamelo je razlika že v sami masi, tko da nemorš rečt da nima veze materjal

Jeklo in karbon nimata enake deformacije, saj je le ta odvisna od napetosti in modula elastičnosti; torej če hočeš imeti 2 različna materiala z enako deformacijo rabiš večjo/manjšo napetost. Ta napetost pa je razmerje sile glede na površino prereza.
Torej, prerez bi moral biti večji/manjši od drugega materiala ob isti sili, kar pa je ravno razlika v masi lamele..

Ne smemo pa pozabit tudi lamelnega ventila oz. njegove notranjosti (pregrade..), lastne frekvence lamele na katero vpliva dolžina in debelina lamele


Ko je meni raztrgalo karbon lamelo ni bilo nobenih posledic zaradi tega
Live life at full throttle! :)
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a Pich »

cerar napisal/-a:@Pich- to pa dosežeš ravno z izbiro pravega materjala za lamelo
če primerjaš karbon in jekleno lamelo je razlika že v sami masi, tko da nemorš rečt da nima veze materjal

Jeklo in karbon nimata enake deformacije, saj je le ta odvisna od napetosti in modula elastičnosti; torej če hočeš imeti 2 različna materiala z enako deformacijo rabiš večjo/manjšo napetost. Ta napetost pa je razmerje sile glede na površino prereza.
Torej, prerez bi moral biti večji/manjši od drugega materiala ob isti sili, kar pa je ravno razlika v masi lamele..

Ne smemo pa pozabit tudi lamelnega ventila oz. njegove notranjosti (pregrade..), lastne frekvence lamele na katero vpliva dolžina in debelina lamele


Ko je meni raztrgalo karbon lamelo ni bilo nobenih posledic zaradi tega
Jeklena lamela je precej tanjša od karbonske, zato tu ne bi govoril o masi oz teži, če si to mislil. Hotel sem povedati, da ni nujno, da se bo karbon na vseh tipih lamelnih ventilov dobro obnesel, včasih je jeklo boljše.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a macula »

Cerar,si mogoce namesto deformacija mislil poves, ter namesto modula elasticnosti odpornostni moment I?
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Uporabniški avatar
cerar
Mojster
Prispevkov: 1502
Pridružen: To Sep 22, 2009 5:26 pm

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a cerar »

Pich napisal/-a:
cerar napisal/-a:@Pich- to pa dosežeš ravno z izbiro pravega materjala za lamelo
če primerjaš karbon in jekleno lamelo je razlika že v sami masi, tko da nemorš rečt da nima veze materjal

Jeklo in karbon nimata enake deformacije, saj je le ta odvisna od napetosti in modula elastičnosti; torej če hočeš imeti 2 različna materiala z enako deformacijo rabiš večjo/manjšo napetost. Ta napetost pa je razmerje sile glede na površino prereza.
Torej, prerez bi moral biti večji/manjši od drugega materiala ob isti sili, kar pa je ravno razlika v masi lamele..

Ne smemo pa pozabit tudi lamelnega ventila oz. njegove notranjosti (pregrade..), lastne frekvence lamele na katero vpliva dolžina in debelina lamele


Ko je meni raztrgalo karbon lamelo ni bilo nobenih posledic zaradi tega
Jeklena lamela je precej tanjša od karbonske, zato tu ne bi govoril o masi oz teži, če si to mislil. Hotel sem povedati, da ni nujno, da se bo karbon na vseh tipih lamelnih ventilov dobro obnesel, včasih je jeklo boljše.
Sem si vzel nekaj časa in zadevo poračunal; imamo karbonsko in jekleno lamele ob predpostavki da je upogib obeh lamel 4mm in rabimo enako silo za ta upogib (5.45N).

karbon lamela: dimenzije 34x40x0,3mm > masa 0,65g
jeklena: 31,5x40x0,16mm > masa 1,57g

Torej je masa jeklene lamele cca 2,4x večja od karbonske; pri nižjih obratih to še ne prestavlja problema, pri višjih (13000rpm) je pa tako maso v istem času veliko težje premakniti. Zaradi tega je tudi lastna frekvenca jeklene lamele cca 80Hz nižja (148Hz), medtem ko ima karbonska 230Hz.

Macula, ja. :)
sem potem poračunal glede na upogib vse
Live life at full throttle! :)
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a Pich »

Lamelo odpira pcr zapira pa jo blowback. Napisal si, kot bi nanjo vplival samo pcr in ko ta pojenja se lamela zaradi svoje elastičnosti zapre sama. Če bi gledal tako, potem ima teža velik vpliv na delovanje lamele. Ampak na lamelo delujeta sili v obe smeri, ni tu vse odvisno samo od elastičnosti in od mase lamele. Se strinjam je boljša lažja lamela, vendar je moč pcr-a in blowbacka tako velika, da ni večjih razlik ob predpostavki, da obe potrebujeta za odprtje enako silo.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
cerar
Mojster
Prispevkov: 1502
Pridružen: To Sep 22, 2009 5:26 pm

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a cerar »

Če sta pcr in blowback enako velika v obeh primerih, pravtako sila, potem je tukaj samo razlika v dimenzijah lamele zarad materiala oz. modula elastičnosti. To sem pa dokazal s prejšnjim postom.

Pich, bom testiral jekleno in več karbonskih lamel na mizi, pa bomo videli rezultate :)
Live life at full throttle! :)
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a Pich »

Miza bo dala še najbolj točne podatke. Dobro bi bilo, da bi testiral več kovinskih, več karbonskih in več fiberglass lamel. Menim, da med najboljšo karbonsko in najboljšo kovinsko lamelo ne bi smelo biti več kot pol konja razlike.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
cerar
Mojster
Prispevkov: 1502
Pridružen: To Sep 22, 2009 5:26 pm

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a cerar »

Pich napisal/-a:Miza bo dala še najbolj točne podatke. Dobro bi bilo, da bi testiral več kovinskih, več karbonskih in več fiberglass lamel. Menim, da med najboljšo karbonsko in najboljšo kovinsko lamelo ne bi smelo biti več kot pol konja razlike.
Bom sprobal :)
Verjetno poleti 2015, saj prej ni izvedljivo.. vsekakor poročam rezultat
Live life at full throttle! :)
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
Jaka Pogačnik
batzajla
Prispevkov: 39
Pridružen: Ne Maj 18, 2014 6:54 pm

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a Jaka Pogačnik »

b0olše da predelaš originalnga lamelnga kot da športnga kupuješ... js sm biu nad športnim razočaran... motor nkamr ni šu pospeške slabe u breh kokr sm šu preh z drugo bp sm šu pol s prvo komj... mam pa predelanga originalnga...
Uporabniški avatar
cerar
Mojster
Prispevkov: 1502
Pridružen: To Sep 22, 2009 5:26 pm

Re: lamelni ventil za a5 cilinder

Odgovor Napisal/-a cerar »

Jaka Pogačnik napisal/-a:b0olše da predelaš originalnga lamelnga kot da športnga kupuješ... js sm biu nad športnim razočaran... motor nkamr ni šu pospeške slabe u breh kokr sm šu preh z drugo bp sm šu pol s prvo komj... mam pa predelanga originalnga...
zanimivo, ko sem jaz menjal originalnega z Vforcom, je bila razlika pozitivna :)
treba pa je na novo nastavit uplinjač..
Live life at full throttle! :)
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
Odgovori