Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Uporabniški avatar
Bohorc
kriva felna
Prispevkov: 61
Pridružen: To Mar 25, 2014 10:39 pm

Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a Bohorc »

Že naslov pove, da je govora o avtomatiku: cilinder in kapo od A35 sem odstranil in nanj dal cilinder in glavo od A5. Cilinder sem zamenjal, ker je bil obstoječi pregret, od A5 pa sem ga dal gor, ker ima večja rebra - boljše hlajenje. Uplinjač je ostal gor od prej: Dellorto 14/12, z dodanim membranskim ventilom in sesalno cevjo za ta cilinder (na 4 vijake). Diza v uplinjaču je 51. Ko sem vse sestavil kot je treba je moped vžgal in v prostem teku lepo deluje, ko mu dodam gas, ga zamori, niti spelje ne iz mesta. Če ga postavim na stojalo, počasi dobiva obrate, vendar se ne zvrti do konca, mu še kar nekaj manjka.
Sedaj pa me zanima: ali naj dam v uplinjač večjo dizo in katere velikosti, ali naj zamenjam uplinjač 14/12 z 14/14?
Ker avtomatika do sedaj razen menjave bata in čiščenja uplinjača ter menjav zajl nisem popravljal ali se kakor koli ubadal s tem modelom mopeda rabim nasvet, kako naj rešim svoj problem.
Pred menjavo cilindra je moped normalno deloval.
Že vnaprej hvala za odgovore ;)

P.S.: Se opravičujem, če je že kje opisan podoben primer - žal ga nisem našel :oops:
Uporabniški avatar
aljo69
el presidente
Prispevkov: 6818
Pridružen: Po Avg 10, 2009 1:53 pm
Kraj: Celje

Re: Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a aljo69 »

si dau nova tesnila ko si menjal cilinder ? da ti ne uhaja kje "fouš luft" pa poglej svečko vrjetno je bela torej rabiš večjo dizo, kakšen je filter ? velikost dize pa ne moreš ugotovit na pamet edino če je vse serijsko in brezhibno (guminca na vplinjaču ni razpokana, original airbox (ni spraznjen) itd potem bi morala zadostovat diza po katalogu za a5 (ki je 53 če se ne motim) ampak to je loterija ... ni garancije da bo ta diza prava zato najbolje da nabaviš set diz ali pa nekaj najbližjih originalu (51,53,55) če je filter drugačen ali ga ni pa še večje ...
Uporabniški avatar
Bohorc
kriva felna
Prispevkov: 61
Pridružen: To Mar 25, 2014 10:39 pm

Re: Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a Bohorc »

Tesnila so nova, nikoli ne dajem rabljenih tesnil nazaj... Gumica za airbox je cela, filter (mrežica) očiščen, svečka je prej imela lepo rjavo barvo, kot jo mora imeti, sedaj je nisem preverjal, moped je vsega deloval cca 2 minuti, nato sem ga ugasnil. Sicer ne poznam detajlov teh uplinjačev, vendar: izhod iz uplinjača (preden pride nameščeno sesalno koleno) ima notranji premer 14 mm, sesalno koleno pa 12 mm, je tukaj kakšna verjetnost za slabše delovanje, ali bi bilo smotrno povrtati koleno na 14 mm?
Koleno je tudi nekoliko predolgo po moji oceni, ali pač ne?

Tako koleno gleda iz uplinjača v mojem primeru

Slika

Sem ga skrajšal, da bo čim krajši, ne vem ali ima to kako vezo z dolžino poti zmesi goriva in zraka v izgorevalno komoro?

Slika

Še nekaj: premer dela uplinjača, ki je obkrožen z rdečim krogcem ima premer 12 mm. Če postružim ta del na 14 mm dobim večji pretok zraka v komoro, kjer se dela zmes gorivo / zrak. Imam prav? Ali se mi to splača narediti?
Zanima me tudi kakšno vlogo igra zakrivljena cevka, ki je usmerjena v to luknjo? Če je ne dam nazaj, kaj s tem izgubim/pridobim? To cevko sem odstranil brez kakršnih koli poškodb.

Slika

Z šobami mi je jasno, da je težko ugotoviti velikost, če bi mi kdo znal vsaj približno svetovati, bi lažje vedel iz kje približno izhajati ;)
Uporabniški avatar
aljo69
el presidente
Prispevkov: 6818
Pridružen: Po Avg 10, 2009 1:53 pm
Kraj: Celje

Re: Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a aljo69 »

z povečanjem kolena na 14 oz vrtanjem vplinjača boš dobil dell'orto 14/14 če bo narejeno kvalitetno ... lahko tudi uničiš vplinjač v kolikor prebiješ kakšno steno ... dolžina kolena nebi smela vplivat kvečjemu bi moralo bit boljše ker je krajša pot goriva ... prepihaj dizo na kompresor če imaš pri roki ... ter pusti motor malo laufat da se spremeni barva svečke ... sicer a35 ma serijsko 53 ... če ne bo boljše po čiščenju dize nabavi še dize 53 in 55 ... ampak če misliš ostati pri original airboxu je skoraj nesmiselno kakršnokoli predelovanje vplinjača (portanje na 14)...
Uporabniški avatar
Bohorc
kriva felna
Prispevkov: 61
Pridružen: To Mar 25, 2014 10:39 pm

Re: Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a Bohorc »

Kaj naj pa storim z airboxom? Kak zunanji filter, ali predelava obstoječega? Možna kakšna slika, link? Tista zakrivljena cevka pod mrežico, na kaj vpliva, če je ni?
@ aljo69, hvala za odgovore, se pa opravičujem, če sprašujem "neumnosti", z uplinjači, razen čiščenja, menjave diz in tesnil še nisem imel opravka, je pa vse enkrat prvič. Za kakovost predelave, oziroma natančnost se ne boj, sem pedanten, kar se natančnosti tiče - skoraj preveč, tudi orodje je na razpolago ;)
Uporabniški avatar
aljo69
el presidente
Prispevkov: 6818
Pridružen: Po Avg 10, 2009 1:53 pm
Kraj: Celje

Re: Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a aljo69 »

Bohorc napisal/-a:Kaj naj pa storim z airboxom? Kak zunanji filter, ali predelava obstoječega? Možna kakšna slika, link? Tista zakrivljena cevka pod mrežico, na kaj vpliva, če je ni?
@ aljo69, hvala za odgovore, se pa opravičujem, če sprašujem "neumnosti", z uplinjači, razen čiščenja, menjave diz in tesnil še nisem imel opravka, je pa vse enkrat prvič. Za kakovost predelave, oziroma natančnost se ne boj, sem pedanten, kar se natančnosti tiče - skoraj preveč, tudi orodje je na razpolago ;)
ja če imaš na razpolago kvalitetno naredit potem kar ... da se bo dejansko poznalo bi še moral bolj odpret zrak in večjo dizo v fergazer ... predelava airboxa nimaš dejansko kaj naredit z njim ... če dobiš kakšno zamenjavo za njega sicer pa originalni mrežast filter naoljit pa kakšen sloj najlonke gor (štumf) tu se bo potem pozanala razlika ampak bo potreba po večji dizi okoli 60-70 koliko spet odvisno od prepustnosti filtra ki bo gor ... jaz na svojem sha 15/15 tiste cevke nimam ... niti ne vem čemu je namenjena ... ko boš vrtal vplinjač obvezno razstavit komplet vklučno z tisto palčko na sredini luknje ki jo vrtaš (ponavadi se pogreje vplinjač in pade vn) tako da je ne poškoduješ in narediš kvalitetno ...
Uporabniški avatar
Bohorc
kriva felna
Prispevkov: 61
Pridružen: To Mar 25, 2014 10:39 pm

Re: Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a Bohorc »

Hvala za izčrpne odgovore in nasvete ;) Uplinjač je razdrt, kot si mi rekel, popoldan ali jutri dopoldan gre na vrtanje na 14 mm :) V airboxu je že sedaj bila originalna mrežica... Da še bolj odprem zrak (če bom to sploh počel) pa je treba :?: Predvidevam da samo naoljit mrežico, čaz dati štumf in se posloviti od gumice zraka :?:
Hvala ti še enkrat, imaš v dobrem pijačo, dve, ali pa tri.....................................................najst :lol: ;)
Uporabniški avatar
aljo69
el presidente
Prispevkov: 6818
Pridružen: Po Avg 10, 2009 1:53 pm
Kraj: Celje

Re: Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a aljo69 »

Bohorc napisal/-a:Hvala za izčrpne odgovore in nasvete ;) Uplinjač je razdrt, kot si mi rekel, popoldan ali jutri dopoldan gre na vrtanje na 14 mm :) V airboxu je že sedaj bila originalna mrežica... Da še bolj odprem zrak (če bom to sploh počel) pa je treba :?: Predvidevam da samo naoljit mrežico, čaz dati štumf in se posloviti od gumice zraka :?:
Hvala ti še enkrat, imaš v dobrem pijačo, dve, ali pa tri.....................................................najst :lol: ;)
tako kot si napisal ... mrežica se naolji zato da se fini prah gor prime da ne gre v motor ... lahko jo očistiš še v bencinu prej ... ja da bolj odpreš zrak se moraš poslovit od airboxa ... ne pozabit na večjo dizo oz najbolje da kar nabaviš set oz si ga nekje sposodiš in potem ko najdeš pravo dizo samo kupiš takšno :)
Uporabniški avatar
Bohorc
kriva felna
Prispevkov: 61
Pridružen: To Mar 25, 2014 10:39 pm

Re: Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a Bohorc »

Hvala za vsa pojasnila. Sesalno koleno je že prevrtano, sem ga sam prevrtal z rajbarjem, uplinjač gre pa upam še v tem tednu lepo na rezkar ;) Za dize se bom poskusil dogovoriti ;)
Uporabniški avatar
Bohorc
kriva felna
Prispevkov: 61
Pridružen: To Mar 25, 2014 10:39 pm

Re: Tomos AUTOMATIC: iz A35 na A5

Odgovor Napisal/-a Bohorc »

Pred časom sem za svojo boljšo polovico čisto po naključju kupil rdeč moped Tomos AUTOMATIC A3 ML, letnik 1987 z papirji za smešno nizko ceno. Moped je sicer potreboval nekaj lepotnih popravil, ampak nič omembe vrednega, stroški teh fines so bili zelo nizki, še vedno je seštevek vsega bil precej nizek, glede na tržno vrednost in cene takih mopedov na spletnih straneh.
Moped je vžgal skoraj na prvo, najkasneje je prijel po tretjem poskusu vžiga, končna hitrost je bila nekje okoli 45 km/h.
Kmalu zatem sem zaradi uspešno opravljenega letnika in želje po mopedu kupil še enega avtomatika za hčerko, prav tako model ML, le leto starejšega, po mojem okusu lepšega, ker je redkejši v zeleni barvi, platišča pa ima kromirana.
Ta moped je brez papirjev, ni pa še bil registriran, tako, da bom uredil tudi to, je bil pa že v štartu dražji in potreboval je precej več lepotnih popravkov in raznih odprav napak, da je sedaj tehnično brezhiben, je pa precej močnejši in ima dokaj večjo končno hitrost kot rdeči. Agregat je sicer bil odprt, vendar ga je tisti, ki ga je odpiral po mojem mišljenju dobro sestavil. Mopeda se razen po barvi in platiščih razlikujeta tudi po uplinjačih: prvi ima uplinjač Dellorto, drugi Encarwi (BING). Po nekaj skupnih vožnjah in po primerjavi obeh mopedov sem se odločil, da rdečega zaradi pregretosti cilindra malo predelam, da pridobi na hitrosti, predvsem pa moči in da se bo bolje hladil, zato sem mu privoščil cilinder A5, brušenega na fi 40, bat pa je L izvedba. Zaradi vgradnje drugačnega cilindra je bilo potrebno dodati membranski ventil in sesalno koleno, uplinjač Dellorto SHA 14/12 z glavno šobo 51 pa sem uporabil že obstoječi.
Po brušenju in honanju cilindra sem se lotil demontaže starega cilindra in glave, ter montažo novega kompleta A5, kar mi ni predstavljalo nobenih težav, tudi izpuh in uplinjač sem dodal brez težav. Sledil je vžig mopeda: po četrtem poizkusu je moped lepo vžgal in fino delal v prostem teku – kot da ne bi bil nič razdiran. Po dodajanju plina pa se je pokazala slabost predelave: moped ni hotel speljati iz mesta in ni imel nobene moči! Predvideval sem, da je napaka lahko samo v uplinjaču. Vzel sem ga nazaj dol in prvo, kar mi je padlo na oko je bilo to, da je bilo koleno nekoliko predolgo, saj se ni pritisnilo do ohišja uplinjača. Sam pri sebi sem si mislil, da s skrajšanjem kolena skrajšam tudi pot goriva do izgorevalne komore, zato sem ga odrezal za 4 mm. Nato sem izmeril fi kolena, ki se mi je zdel manjši, kot pa izhod iz komore v uplinjaču, kjer se dela zmes med gorivom in zrakom in se po posvetu in nasvetih uporabnika foruma @aljo69 odločil, da predelam obstoječi uplinjač iz 14/12 na 14/14. Uplinjač sem razstavil do zadnjega koščka, ki se ga da sneti, da je bil pripravljen na vrtanje. Koleno sem prevrtal z povrtalom še isti dan, uplinjač pa sem dal prijatelju, ki je naredil izvrtino z žično erozijo. Sestava je potekala po planu: namesto mrežice sem čez zajem zraka napel filter gobico, ki sem jo pred tem namazal z oljem, čez filter »za zihr« dodal še najlonko in čez vse skupaj lepo namestil objemko in zategnil. Višek materiala sem obrezal z olfa nožem, tako da ni višek materiala bingljal in štrlel naokoli. Po pozanimanju naj bi uplinjač 14/14 imel v originalu dizo 65, če je to res nimam pojma – informacijo sem dobil od prodajalca rezervnih delov. Ker je na pamet težko ugibati katera diza bo tista taprava, bom naročil set diz 75-98, dokupil pa še posamične od 65 do 72 – tako sem se bom zagarantiral, da mi diz po velikosti ne bo zmanjkalo. Ker sem odstranil airbox bom začel z dizo 70.

V mojem primeru sem predelal uplinjač, ki sem ga imel že od prej in ker sem tip, ki rad eksperimentira sem se odločil za predelavo – torej se mi je iz ekonomskega vidika splačalo samo v tem pogledu, saj sem imel stroška le z šobami – če bi le to ugotovil »iz prve« bi me predelava stala borih 5 €, tako pa me bo zaradi nakupa različnih velikosti diz 30 €. In če tukaj odmislim ekonomsko plat zgodbe: četudi bi me zadeva stala 50 € ali več in da je rezultat vloženega dela, truda in časa pozitiven in si s tem dokažem, da zmorem je to balzam za dušo – jebeš denar!

Sicer zadeve še nisem preizkusil, sem pa glede na to, da je dosedanje delo po moji oceni narejeno dokaj kakovostno velik optimist…

Po preizkusu in vžigu…SE NADALJUJE

Slike so naložene po korakih, kakor je potekala predelava.

Označevanje sesalnega kolena, ki je bilo za 4 mm predolgo

Slika

Skrajšano koleno - skarjšano je bilo po sesalni puši uplinjača

Slika

Slika

Koleno na uplinjaču pred krajšanjem...

Slika

...in po krajšanju

Slika

Odstranjen čok, čakala me je odtranitev obeh medeninastih cevk in tesnila

Slika

Iz uplinjača je odstranjeno vse, kar se odstraniti da - pripravljen na vrtanje

Slika

Izvrtina, narejena z žično erozijo

Slika

Filter gobica in najlonke napeto čez zajem zraka - od priprave materiala, napenjanja in obreza viška materiala - torej po korakih do končnega izgleda

Slika

Slika

Slika
Odgovori