APN 6-Laika

Predstavite nam svoj projekt
Uporabniški avatar
tomosjakarac
glava cilindra
Prispevkov: 695
Pridružen: Ne Jul 29, 2012 10:32 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a tomosjakarac »

macula napisal/-a:Ker daješ informacije, pa še sam ne veš točno.
in zakaj bi moral prvi cilinder biti tak ki ga ni škoda? Moj drugi cilinder ki sem ga pilil, je bil mondo od moje D6, pa ima tistih 12 konjev brez da bi kaj spreminjal. Samo malo moraš pomislit, malo se podpret s teorijo, pa kakšno stvar ki jo slišiš vzet z rezervo.
to se zelo strinjam s teboj. usi govorijo da prva dva clindra ziher uničiš in take...to so neumnosti!! pravijo, daj raje drugim delat ker ti neznaš...napačno mišljenje....uzemi cilinder in se loti dela...usak se je moral nekako naučit...sigurno ga uničiš ja če se zadeve lotiš s bormašino in brusilnim kamenčkom fija 20mm...ampak če se primerno pripraviš tako z nabavo primernega orodja in seveda s teorijo, ni hudiča, da ti ne bi uspelo.
Uporabniški avatar
lumpi_95
auspuh lager
Prispevkov: 17
Pridružen: Če Jul 14, 2016 9:18 pm

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a lumpi_95 »

Fantje to je prov, da komentirate da se lahko novinci po nečem oreintiramo samo problem, ko včasih vsak svojo gon pa pol človk ne ve kater nasvet je pravilen. Trenutno si še izpisujem teorijo, da bom imel neke osnovne smernice kako oblikovat kanale in sedaj me zanima kater portmap vzet za začetek, ker sam gledam portmap od 15SLC,BT, ki je na forumu. Sedaj me pa samo še zanima ali je bolje prej dat honat cilinder na želen premer in potem brusit ali lahko že prej brusim in dam šele nato brusit. Še sedaj ne vem na koliko naj dam cilinder honat ali na 42mm, da bi dosegel square engine ozirom naj dam honat na 39/40 mm, ker ima cilinder premalo mesa za honanje na 42 in bi se lahko pregreval?
Uporabniški avatar
lumpi_95
auspuh lager
Prispevkov: 17
Pridružen: Če Jul 14, 2016 9:18 pm

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a lumpi_95 »

Evo ker nisem dobil še vseh potrebnih informacij glede cilindra sem se odločil razrediti mašino in na njej narediti generalno. Danes sem mašino samo razstavit, ker nisem imel zadost velike posode, da bi bloke notri dal in jih temeljito očistil. Poleg tega pridejo komplet novi semeringi in pa ležaji, ki bodo po vsej verjetnosti FAG ali SKF. Še par slikc.
Slika
Drobovje
Slika
Na spodnji sliki se vidi, da so bili na delu specjalci in samo upam, da ni kje poškodovano ležišče ležajev
Slika
Poleg tega sem videl, da je tudi kajla zlomljena in me sedaj zanima kako jo dobit ven iz gredi?
Slika
Ko sem vse razstavil sem opazil, da je šalčka kjer so lamele za kuplengo na strani zvita im me sedaj zanima ali je kakšna nevarnost, da lahko pride do kakšne pizdari*je ali je boljše novo nekje dobit?
Slika
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 719
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a Berty »

Dajem informacije take, ki vem da so prave, če nisem siguren napišem da me lahko popravite ali pa vprašam. Use kar pa slišim od drugih, tudi na tem forumu pa tudi jaz uzemam z rezervo po tvojem nasvetu. ;)
Vsaj jaz sem bil bolj siguren, ko sem pilil cilinder, ki ga nisem "rabil" da sem se lahko peljal, na motorju sem imel enega, drugega pa sem pilil, potem pa zamenjal. :roll: Nisem rekel da mu/ti nebo uspelo, lahko boš še hudičevo dobro naredil! :twisted:
Res je, da se cilinder hitro uniči, če se ne lotiš pravilno in kar nekaj poskušaš. Je pa tudi res da samo z teorijo in finimi orodji neboš nič naredil če neznaš držat orodij v roki in parkrat poskusiš, (beri: ni za pričakovat najboljšega cilindra s prvim piljenjem, lahko prideš pa zelo blizu) :)

Ok nazaj na temo:
Jaz sem dal najprej honat in nato pilil kanale, za to pa sem se odločil po logiki, da če spiliš na določene mere, potem pa pohonaš se ti te mere premaknejo. Lahko da je kak soforumaš najprej pilil in potem honal? :?:
Cilinder ima dovolj mesa za honanje na 42mm, tudi deloval bo, samo skeptičen sem glede vožnje pod stalnimi visokimi obrati s takim cilindrom. Gretje je večje kot pri manjših premerih, vendar ni :|
Po nasvetu macule, vzemi moje besede z rezervo, tuning je obširna tema.

Sem ravno pisal ko si nanovo post-al :D Novi semeringi in ležaji so vedno priporočljivi. Glede vsega pa vem da sem svoje kajle na gredi ven dobil z magnetom. Za ostalo, no comment.
APN4M 83'
KVAS
Mojster
Prispevkov: 1733
Pridružen: To Maj 11, 2010 7:02 pm
Kraj: Domžale

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a KVAS »

Pa od kje ste zvedl da se APN cilinder z 42 vrtino pregreva. Kolk je uporabnikov na tem forumu, ki so imeli APN in BT cilindre povrtane na še več kot 42 pa je vsem lepo delalo. Zakaj? zato ker so si vzeli čas in motor nastavili. Nevem kako se ne naveličate bedarij, ki jih eni streljajo... Preden sem kakršen koli forum odpru sem prebral par različnih knjig (sicer vse bolj stare), ki so mi dale vsaj nek realen vpogled v dvotakt tehniko. Kar se pa tiče znanja, naprej ga morš pa sam spilit in osvojit. Če boš za vsako dihtngo in kanal spraševal na forumu neboš nikoli sam znal naredit komplet motorja. Pač treba je vzet v roke in probat. In spraševat kakšen portmap naredit na svojem motorju je tudi bedarija. Za začetek probaš z spremenjeno obliko/širino izpušnega kanala, potem mogoče s podlaganjem cilindra/krajšanjem bata in POČASI naprej. Nevem zakaj bi mogel prvih par cilindrov uničit. Meni še ni ratalo nobenega, resda sem s kakšnim pretiraval, ma nobenega nisem uničil.
KVAS
Mojster
Prispevkov: 1733
Pridružen: To Maj 11, 2010 7:02 pm
Kraj: Domžale

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a KVAS »

Berty napisal/-a:Dajem informacije take, ki vem da so prave, če nisem siguren napišem da me lahko popravite ali pa vprašam. Use kar pa slišim od drugih, tudi na tem forumu pa tudi jaz uzemam z rezervo po tvojem nasvetu. ;)
Vsaj jaz sem bil bolj siguren, ko sem pilil cilinder, ki ga nisem "rabil" da sem se lahko peljal, na motorju sem imel enega, drugega pa sem pilil, potem pa zamenjal. :roll: Nisem rekel da mu/ti nebo uspelo, lahko boš še hudičevo dobro naredil! :twisted:
Res je, da se cilinder hitro uniči, če se ne lotiš pravilno in kar nekaj poskušaš. Je pa tudi res da samo z teorijo in finimi orodji neboš nič naredil če neznaš držat orodij v roki in parkrat poskusiš, (beri: ni za pričakovat najboljšega cilindra s prvim piljenjem, lahko prideš pa zelo blizu) :)

Ok nazaj na temo:
Jaz sem dal najprej honat in nato pilil kanale, za to pa sem se odločil po logiki, da če spiliš na določene mere, potem pa pohonaš se ti te mere premaknejo. Lahko da je kak soforumaš najprej pilil in potem honal? :?:
Cilinder ima dovolj mesa za honanje na 42mm, tudi deloval bo, samo skeptičen sem glede vožnje pod stalnimi visokimi obrati s takim cilindrom. Gretje je večje kot pri manjših premerih, vendar ni :|
Po nasvetu macule, vzemi moje besede z rezervo, tuning je obširna tema.

Sem ravno pisal ko si nanovo post-al :D Novi semeringi in ležaji so vedno priporočljivi. Glede vsega pa vem da sem svoje kajle na gredi ven dobil z magnetom. Za ostalo, no comment.
Čisto v vsaki temi daješ neke komentarje, ki so prvič napačni, drugič niso podprti s čisto nobeno pravo teorijo kaj šele s prakso. Pa ti reče ene 5 soforumašev da nehi nakladat, v drugi temi se pa spet ponovi.
apn4m
vplinjač
Prispevkov: 446
Pridružen: Sr Dec 30, 2015 8:56 pm
Kraj: Col nad Ajdovščino

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a apn4m »

Zdravo!

Cly prvo napili in pol daj honat, če ti bo slučajno kaj spodletelo...glede pregrevanja se ne nič bat, če bo vžig in ferg lepo nastavljen se ti tudi pregrevalo nebo in poslušaj @KVASA glede piljenja raje expirementiraj počasi z širjenjem kanalov, nato kakšen portmap...ampak jaz bi vseeno dal lamo cly gor! Nič ne boš falil pa še veliko dela bo za postružit podložit in priredit blokom pol pa lahk naprej expirimentiraš s kanali, z izpuhi z glavo z fergi in vžigi!


Lp!
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a prlek »

Lumpi in berty vidva vesta kaj pomeni honanje? Honanje se opravi po brušenju oz. struženju cilindra in s tem zgladimo površino ter naredimo mikronske zareze v katerih se zadržuje olje. Najprej zbrusi cilinder na neko željeno mero, pohonaj in napili na željene kote. Robove oken lahko še s fino pilo malo posnameš, da zgladiš ostre robove če so.
Če je šalčka sklopke zvita jo potem kar lahko vržeš v smeti, ker bo opletala. Najbolje, da nabaviš novejšo sklopko in košaro če boš že kaj predeloval.
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Berty, kaj ko bi se šel ti na kakšen drug forum kregat in odgovarjat, ter delit nasvete.

@ temo pa: postruži ali izstruži cilinder na mero za honanje potem ga obdelaj, na koncu pohonaj. Kako napilit cilinder je najbolje dobiti v roke kakšen tovarniško dober cilinder in iz njega pobrat fore, toda za to je potrebno neko predznanje. Prdlagam priročnik iz foruma (František Bizjan, v slovenščini ali kak podoben v angleščini). V tem priročniku je ena od pomembnejših tem uravnoteženje glavne gredi. Tomos ima sam po sebi slabo uravnoteženo gred, če pa vstaviš še večji bat se uravnoteženost še poslabša. Poleg tega je gred v osnovi prelahka, kar ji ne gre v prid. Tukaj se lahko prav tako zgleduješ po sodobnih motorjih tujih proizvajalcev. Pri povečevanju moči motorja je potrebno upoštevati tudi dejstvo, da je treba vsem ležajem povečati aksialno in radialno zračnost zračnost, začenši z ojničnim ležajem, ter tudi glavnih na gredi. Večja mora biti tudi zračnost bat cilinder (od nekaj stotik do dveh desetik pri največjih obremenitvah) zaradi večje toplotne obremenitve cilindra in bata. Tukaj govorim o kombinaciji SL cilinder in Al bat, za Al cilinder Al bat to ne velja (tukaj 1 do največ 3 stotinke). Zračnost mora biti večja tudi pri vodnem hlajenju Al cilindra, ker je cilinder hladnejši in s tem manjši (tukaj tam do sedem stotink). Sklopko zavari pri pestu in ji na zunanji strani napravi obroč, da se ne razpre pri večjih obratih, če opleta jo prej poravnaš. Verjetno boš moral malo pobrusiti tudi blok tako, da ti obroč ne bo drsal po aluminiju.To kar sem do sedaj napisal še ni nobeno friziranje ampak priprava motorja na povečanje moči.

Sedaj pa še nekaj o cilindru: Po mojem mnenju tako pmembni portmap nima veze, bistveni so koti odpiranja oken in razmerje med njimi, pri širini pa težimo k največji možni oziroma smoterni širini okna, če je kanal ožji od okna je to nesmiselno, kar za izpušni kanal in okno ne drži. Ponavadi je pri sodobnih cilindrih izpušno okno precej večje površine kot kanal v nadaljevanju. Mogoče si že zasledil tukaj na forumu, da se večina vsaj na začetku z predelavo pretočnih kanalov ne ukvarja prav dosti. Pretočni kanali so težko dosegljivi za to namesto predelave le teh raje dvigujejo ali spuščajo cilinder z podlaganjem ali strženjem, da dosežejo željeni kot odpiranja okna. Izpušni kanal po tem prilagajajo z biaksiranjem, sesalnega pa z rezanjem bata če okna ni možno več pobrusiti na spodni strani. Poleg tega je pomembna tudi udmeritev pretočnih kanalov v radialni in aksialni smeri na izvrtino cilindra. Zopet se je priporočljivo zgledovati po sodobnih cilindrih.
Po tem pride na vrsto še glava pa uplinjač pa izpuh, menjava ležaje pa je nepotreben strošek, če le ni kaj hudo narobe z njimi. Ponavadi začetniki napravijo z menjavo več škode kot koristi. Tudi semeringe zamenjaš po potrebi.
Upam da sem ti jih za začetek dovolj natresel.
Kako ločiti zrno od plevela pa je največji problem in s tem se boš moral spopasti sam, pri tem pa uporabljaj znanje in kanček zdrave pamet. :idea:
LP
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 719
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: APN 6-Laika

Odgovor Napisal/-a Berty »

prlek napisal/-a:Lumpi in berty vidva vesta kaj pomeni honanje?
Vem, ampak ponavadi se reče samo honanje ker se brušenje&honanje ponavadi opravi skupaj in po 1mm ne pa iz 38mm brusit na 42mm ali ne? Se opravičujem za nesporazum. :roll:
Glede pregrevanja fi42 piljenega cilindra sem videl primer, kjer je pri pravilno nastavljenem uplinjaču in predvžigu, motor po 15min vožnje v klanec zaribal in bil odpeljan domov s kombijem, sem bil zdraven ko ga je razdiral. Teden prej pa v koper in nazaj brez problema. :| Zgleda imamo različne izkušnje?
Dajem komentarje v vsaki temi ker bi rad tudi jaz kaj prispeval & ker sem veliko tem foruma že prebral večkrat preden sem si sploh naredil račun, pa nisem prej nikoli pisal. Povem kar sem prebral iz knjig, kar vem da je res iz osebnih izkušenj, ter kar preberem na forumu (odvisno od koga preberem). Če vsi pravite da so objave napačne pa zgleda nesmem pisat, se opravičujem :oops:
APN4M 83'
Odgovori