Razna vprašanja o tuningu

Predelave pogonske sile mopeda
Odgovori
Uporabniški avatar
matic123
zažgan bat
Prispevkov: 98
Pridružen: So Mar 05, 2011 5:57 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a matic123 »

To se meri z mikrometrom :?:
Uporabniški avatar
zankrzan
Mojster
Prispevkov: 1200
Pridružen: To Mar 27, 2012 4:00 pm
Kraj: Prelog, okolica Domžal

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a zankrzan »

Za silo si lahko pomagaš z digitalnim šublarjem (kakšen mitutoyo), Drugače pa ja, mikrometer in merilna urica.
arkas
zariban cilinder
Prispevkov: 149
Pridružen: Po Avg 09, 2010 5:48 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a arkas »

Imam eno vprašanje glede zračnega filtra, namreč trenutno imam na ATX-u dellorto 28 in original airbox od aprilie rs 125 z odstranjenim zgornjim delom tako, da paše pod štel. Rad bi povečal prepustnost zraka, ampak ker si brez filtra ne morem privoščit, me zanima vaše priporočilo najlonka ali športni filter? Glede na to, da se v airboxu nabira kar precej olja me zanima, če je pri športnem filtru problem zamaščevanje?
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a macula »

arkas napisal/-a:Imam eno vprašanje glede zračnega filtra, namreč trenutno imam na ATX-u dellorto 28 in original airbox od aprilie rs 125 z odstranjenim zgornjim delom tako, da paše pod štel. Rad bi povečal prepustnost zraka, ampak ker si brez filtra ne morem privoščit, me zanima vaše priporočilo najlonka ali športni filter? Glede na to, da se v airboxu nabira kar precej olja me zanima, če je pri športnem filtru problem zamaščevanje?
Pusti airbox. Je najbolje. Spodaj mu naredi luknjico in cevko spelji v neko posodico.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
čendi123
zariban cilinder
Prispevkov: 110
Pridružen: Sr Apr 15, 2015 9:44 pm
Kraj: Okolica Kopra

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a čendi123 »

Namen imam podložit apn cilinder za 1,5mm. Doma sem že naredu podložko te debeline in zdej 1x ta teden bom nesu cilinder strugarju da mi ga enakomerno zniža. Zdej pa me zanima pač js bom dal pod cilinder podložko 1,5mm ter dve tesnili 1 nad in 1 pod podložko.Zdej ker sta oba tesnila skupaj debela 1mm to skupaj nanese 2,5mm. 4ka ma v originalu razdaljo med vrhom cilindra in batom, ko je bat v ZMT 0.5mm. Kaj je ta razdalja z tesnilom al brez njega ker če je s tesnilom moram znižat cilinder odzgoraj za 2mm če pa je brez njega pa za 2,5mm??
KVAS
Mojster
Prispevkov: 1733
Pridružen: To Maj 11, 2010 7:02 pm
Kraj: Domžale

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a KVAS »

čendi123 napisal/-a:Namen imam podložit apn cilinder za 1,5mm. Doma sem že naredu podložko te debeline in zdej 1x ta teden bom nesu cilinder strugarju da mi ga enakomerno zniža. Zdej pa me zanima pač js bom dal pod cilinder podložko 1,5mm ter dve tesnili 1 nad in 1 pod podložko.Zdej ker sta oba tesnila skupaj debela 1mm to skupaj nanese 2,5mm. 4ka ma v originalu razdaljo med vrhom cilindra in batom, ko je bat v ZMT 0.5mm. Kaj je ta razdalja z tesnilom al brez njega ker če je s tesnilom moram znižat cilinder odzgoraj za 2mm če pa je brez njega pa za 2,5mm??
Svetujem ti da se ne obremenjuješ s struženjem cilindra. Če že hočeš nardit nek tuning, boš moral poleg podlaganja cilindra naredit tut neko glavo pravilne oblike. Glavo si lahko narediš na vložek, da ti bo sedla v cilinder (v tem primeru se glava lepo pocentrira na sredino cilindra kar je še dodaten +). V primeru, da se ti predelava nebo dopadla, lahko še zmeraj vzameš ven podložko. Drugače pa ti svetujem da namesto tesnil nad in pod podložko uporabiš silikon (vsaj na eni strani), ali pa uporabiš tanjša tesnila (recimo 0,15 ali 0,20 debeline). V primeru dveh 1mm debelih tesnil boš imel probleme s stiskanjem, saj se nikoli nebojo ''vsedla'' in ti squish (razdalja od bata do glave) nebo štimal.
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

KVAS napisal/-a:
čendi123 napisal/-a:Namen imam podložit apn cilinder za 1,5mm. Doma sem že naredu podložko te debeline in zdej 1x ta teden bom nesu cilinder strugarju da mi ga enakomerno zniža. Zdej pa me zanima pač js bom dal pod cilinder podložko 1,5mm ter dve tesnili 1 nad in 1 pod podložko.Zdej ker sta oba tesnila skupaj debela 1mm to skupaj nanese 2,5mm. 4ka ma v originalu razdaljo med vrhom cilindra in batom, ko je bat v ZMT 0.5mm. Kaj je ta razdalja z tesnilom al brez njega ker če je s tesnilom moram znižat cilinder odzgoraj za 2mm če pa je brez njega pa za 2,5mm??
Svetujem ti da se ne obremenjuješ s struženjem cilindra. Če že hočeš nardit nek tuning, boš moral poleg podlaganja cilindra naredit tut neko glavo pravilne oblike. Glavo si lahko narediš na vložek, da ti bo sedla v cilinder (v tem primeru se glava lepo pocentrira na sredino cilindra kar je še dodaten +). V primeru, da se ti predelava nebo dopadla, lahko še zmeraj vzameš ven podložko. Drugače pa ti svetujem da namesto tesnil nad in pod podložko uporabiš silikon (vsaj na eni strani), ali pa uporabiš tanjša tesnila (recimo 0,15 ali 0,20 debeline). V primeru dveh 1mm debelih tesnil boš imel probleme s stiskanjem, saj se nikoli nebojo ''vsedla'' in ti squish (razdalja od bata do glave) nebo štimal.
Pred vsem pa pogledat kakšno teorijo in ne kar takoj s sekiro nad cilinder. Dobro je imeti vsaj malo teoretične podlage, če ne drugega za to, da razumeš mojstre kaj ti dobrega svetujejo. Kot je že KVAS napisal, ne vem kje si našel tako debele tesnilke, pod glavo se običajno ne daje tesnilka, samo 300 stopinski silikon, mora pa biti glava obvezno poravnana.
LP
čendi123
zariban cilinder
Prispevkov: 110
Pridružen: Sr Apr 15, 2015 9:44 pm
Kraj: Okolica Kopra

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a čendi123 »

Hvala, vendar a ni bolj tocno ce pod cilinder, pod ter nad podlozko vstavim dve enako debeli tesnili(tesnilo je debelo 0,5mm vsako ter je z velota, navadno tesnilo za pod cilinder za stirko) kot pa ce na vsako stran namazem z 300 stopinjskim silikonom in ga namazem "od oka"??
Torej na hitro js bom podlozu cilinder za 1,5mm ter najverjetneje vstavil nad ter pod podlozko tesnili ki sta debeli 0.5mm usako, skupaj 1mm. Zanima me samo koliko cilinder znizam od vrha navzdol da bo razdalja med batom in glavo 0.5mm ?
HVALA :D
Uporabniški avatar
cerar
Mojster
Prispevkov: 1502
Pridružen: To Sep 22, 2009 5:26 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a cerar »

ko boš ti pod cilinder dal 2 tesnili (2 x 0,5mm=1mm) in boš glavo privil, skupna debelina tesnil nebo več 1mm, ampak manj; koliko manj boš pa videl. In če bo glava oz. squish pas izdelan za 0,6mm oddaljenosti od bata, se lahko hitro zgodi, da bo to v realnosti npr. 0,4-0,3mm.

Uporabi 1,5mm Al pločevino, na obeh straneh na tanko namaži s silikonom in to je to (pogoj, da so ravni bloki in cilinder).
Za nastavljanje squisha pa lahko uporabiš dodatna tesnila z debelina 0,1;0,15mm itd.

Pa kot ti je že KVAS napisal, raje naredi utopno glavo in pusti cilinder na miru.
Zmontiraj bat, natakni cilinder in ga privij na mašino brez glave. Zavrti gred, da bo bat na vrhu in izmeri oddaljenost od roba bata do vrha cilindra. Od tega odštej squish razdaljo in dobiš, koliko se mora glava utopiti v cilinder.
Če fališ kako stotinko, se lahko spremeni glava ali pa doda tanko tesnilo pod cilinder.

Simple as that :)
Live life at full throttle! :)
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Pich »

Koliko je glava oddaljena od bata pa pomeriš s cin žico, ki jo vtakneš skozi odprtino za svečko. Žico zakriviš, da se dotika stene cilindra in počasi obračaš gred, da se žica stisne. Potem samo še pomeriš sploščeno žico. Po potrebi dodajaš tesnila glave. Poštarski modeli imajo tanko bakreno tesnilo, ki ga dobiš v velo centru. Ostalo so ti pa že drugi povedali.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Odgovori