|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Izračun
kotov odprtja posameznih kanalov in območja njihovega
najboljšega delovanja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hod bata za
50ccm tomose je 43mm |
hod
bata za 80 in 90ccm tomose je 48mm |
|
|
dolžina
ojnice za 50ccm tomose je 90mm
volumen karterja za 50ccm tomose je 195ccm |
dolžina
ojnice za 80 in 90ccm tomose je 95mm
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vsisni
kanal |
|
Resonančno
območje vsisnega kanala |
|
|
|
|
|
|
Hod bata
(mm) |
|
|
Volumen
karterja, ko je bat v ZMT (ccm) |
|
|
|
|
|
Dolžina bata
na vsisni strani (mm) |
|
|
Kot odprtja
vsisnega kanala |
|
|
|
|
|
Razdalja med
spodnjim robom kanala in vrhom cilindra (mm) |
|
|
Dolžina
vsisne poti (uplinjač- bat) (cm) |
|
|
|
|
|
Kot odprtja
vsisnega kanala |
|
|
Premer vsisa
(cm) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Resonančno
območje (RPM) |
|
|
|
|
|
Prelivni
kanali |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hod bata
(mm) |
|
|
Resonančno
območje primarnih prelivnih
kanalov |
|
|
|
|
|
|
Dolžina
ojnice (mm) |
|
|
Kot odprtja
prelivnega kanala |
|
|
|
|
|
|
Razdalja med
vrhom cilindra in batom, ko je bat v ZMT (mm) |
|
|
Resonančno
območje (RPM) |
|
|
|
|
|
|
Razdalja med
zgornjim robom kanala in vrhom cilindra (mm) |
|
|
Najboljše
polnjenje cilindra v območju (RPM) |
|
- |
|
|
|
|
kot odprtja
prelivnega kanala |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sekundarni
prelivni kanali (boosti) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hod bata
(mm) |
|
|
Resonančno
območje sekundarnih prelivnih
kanalov (boostov) |
|
|
|
|
|
|
Dolžina
ojnice (mm) |
|
|
Kot odprtja
prelivnega kanala |
|
|
|
|
|
|
Razdalja med
vrhom cilindra in batom, ko je bat v ZMT (mm) |
|
|
Resonančno
območje |
|
|
|
|
|
|
Razdalja med
zgornjim robom kanala in vrhom cilindra (mm) |
|
|
Najboljše
polnjenje cilindra v območju (RPM) |
|
- |
|
|
|
|
kot odprtja
sekundarnega prelivnega kanala (boosta) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Izpušni
kanal |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hod bata
(mm) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dolžina
ojnice (mm) |
|
|
|
|
|
|
Razdalja med
vrhom cilindra in batom, ko je bat v ZMT (mm) |
|
|
|
|
|
|
Razdalja med
zgornjim robom kanala in vrhom cilindra (mm) |
|
|
|
|
|
|
Kot odprtja
izpušnega kanala |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Izračun
kompresijskega razmerja in squish pasa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fi bata (mm)
|
|
|
|
|
Hod bata
(mm) |
|
|
|
|
Kompresijsko
razmerje (X:1, vpiši X) |
|
|
|
|
Razdalja med
batom v ZMT in squish pasom (mm) R1
|
|
|
|
|
Željeno
kompresijsko razmerje (X:1, vpiši X) ŽKP |
|
|
|
|
Višina
čela bata (od roba bata do vrha čela) |
|
|
|
|
Volumen
glave (cl; 1ml=0,1cl) |
|
|
|
|
Fi tesnila
pod glavo (mm) |
|
|
|
|
Debelina
tesnila pod glavo (mm) |
|
|
|
|
Razdalja med
robom bata in vrhom cilindra, ko je bat v ZMT (mm) |
|
|
|
|
Razdalja med
robom glave in squish pasom (samo če ima glava rob)(mm) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Volumen
cilindra (ccm=ml) |
|
|
|
|
Volumen
kompresijskega prostora (ccm=ml) VKP |
|
|
|
|
VKP- NPP
(ccm=ml) |
|
|
|
|
Volumen pred
squish pasom, ko je bat v ZMT (ccm=ml) NPP |
|
|
|
|
Za ŽKP morate izmerjeno
razdaljo R1
spremeniti na (mm) |
|
|
|
|
Polmer
krogle, katere del je čelo bata (mm) |
|
|
|
|
Volumen čela
bata (ccm=ml) |
|
|
|
|
Višina
NPP (mm) |
|
|
|
|
Volumen
glave, brez volumna čela bata (ccm=ml) |
|
|
|
|
Volumen, ki
ga povzroča tesnilo pod glavo (ccm=ml) |
|
|
|
|
Neizkoriščen
volumen cilindra (ccm=ml) |
|
|
|
|
Dobljena
stopnja kompresije (X:1) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Avtor:
@pomartin |
|
Viri:
A. Graham Bell: Two stroke tuning |
|